Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ، از آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از ۱۵ مهر در شهربابک خبر داد و گفت: این طرح در ۲۷۰ روستا با حدود جمعیت ماکیان ۹۵ هزار قطعه به صورت کاملا رایگان به روش خوراکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یکی از بیماری‌های ویروسی بسیار واگیردار و حاد با تلفات بالا در پرندگان است افزود: علایم این بیماری در پرندگان، تنگی نفس، سرفه، نشانه‌های عصبی، بی اشتهایی، افتادگی بال و گردن، گیجی، اسهال سبز و کاهش تخمگذاری است.

اسدی در پایان به روستاییان توصیه کرد ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون جهت هرگونه سوال در این خصوص با تلفن ۰۳۴۳۴۱۱۲۰۳۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ی

مبارزه با بیماری نیوکاسل در شهربابک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری دامی در مازندران کاهش یافت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، حمزه آقاپورکاظمی، مدیرکل دامپزشکی مازندران در دیدار با آیت‌الله معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان قائمشهر، بیان کرد: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و همچنین نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه تحت عنوان نظارت از مزرعه تا سفره، انجام وظیفه می‌کند.

وی یکی از دستاوردهای این اداره کل را کاهش ۶۴ درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان برشمرد و گفت: با مدیریت و اقدامات دامپزشکی نظیر واکسیناسیون، سم‌پاشی جایگاه و اماکن دامی، ویزیت و درمان و همچنین دوره‌های آموزشی، بیماری‌های دام و طیور، کنترل شد که علیرغم درگیری استان در سال‌های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال ۱۴۰۲ گزارشی از این بیماری در استان نداشتیم و استان مازندران، عاری از این بیماری بود.

آقاپور کاظمی درباره نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی، افزود: این نظارت‌ها از زمان واردات نهاده‌های دامی، تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده‌های خام دامی بر سفره مردم صورت می‌گیرد که در طول سال به صورت طرح‌های تشدید نظارت بهداشتی اجرا شد.

وی به برخی از اقدامات نظارتی دامپزشکی استان اشاره و گفت: جلوگیری از ورود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن نهاده فاسد به کشور از اقدامات نظارتی دامپزشکی استان بوده است و همکاران ما با جدیت در مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره ایستادگی می‌کنند و همچنین در راستای نظارت عرضه داروهای دامپزشکی، این اداره کل از قاچاق بیش از ۱۱ هزار قلم دارو، جلوگیری کرد.

خبرنگار: توحید نجفی

انتهای پیام/

کد خبر: 1225491 برچسب‌ها دامپزشکی نهاده‌های دام وطیور ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • بیماری دامی در مازندران کاهش یافت
  • فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند