Web Analytics Made Easy - Statcounter

دویست و سیزدهمین جلسه شواری اسلامی شهر سمنان روز سه شنبه در سالن جلسات این شورا با حضور ۶ نفر از اعضا به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه برخی از اعضای شورا نسبت به تبدیل برخی از باغ‌های واقع در خیابان شهید احمدپناهی سمنان به انبار ضایعات اعتراض کرده و خواستار رسیدگی و ساماندهی این سرمایه‌های ملی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد همتی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در این جلسه بیان کرد: فضاهای سبز و باغ‌ها نقش مهمی در توسعه شهر دارند و از عناصر تاثیرگذار در شالوده شهرها محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: تعدیل هوا، کاهش آلودگی و ایجاد آرامش و سلامت روانی و جسمانی انسان از جمله مزایای وجود باغ‌ها و فضای سبز درون شهرها است که امروزه با پیشرفت فزاینده‌ای رو به صنعتی شدن گام نهاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باید از این سرمایه‌های عظیم خدادادی به خوبی نگهداری کرد، گفت: مسوولان شهری، معماران و طراحان منظر شهری باید برای ایجاد و هدایت شهرها به سوی پایداری محیطی و توسعه فضاهای سبز و باغ‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان ادامه داد: تبدیل باغ‌های حاشیه خیابان شهید احمد پناهی سمنان به انبار ضایعات مساله ای نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

ضرورت اجرای مصوبه انتقال انبارهای ضایعات به شهرک بازیافت سمنان

همتی با اشاره به مصوبه شواری اسلامی شهر سمنان و اقدامات فرمانداری و دادگستری استان مبنی بر انتقال انبارهای ضایعات شهر به شهرک بازیافت، گفت: روند انتقال این انبارهای ضایعاتی باید تسریع شود.

وی ادامه داد: تخریب باغ‌ها و خشک شدن درختان علاوه بر مشکلات زیست محیطی، معضلات اجتماعی و فرهنگی و تخریب سیما و منظر شهری را به دنبال دارد.

وی گفت: انتقال انبارهای ضایعات به شهرک بازیافت طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید تا آخر سال ۹۸ انجام شود اما تا کنون ۲۰ درصد این انتقال صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان تسریع روند انتقال انبار ضایعات از سوی دستگاه‌های ذی ربط را خواستار شد.

انتقال انبار ضایعات سبب کاهش معضلات اجتماعی و بهداشتی می‌شود

عباسعلی طالب بیدختی یکی دیگر از اعضای شواری اسلامی شهر سمنان نیز در این جلسه علنی بیان کرد: رسیدن به پایداری محیطی شهری باید بر مبنای ارزش‌ها و فرهنگ و اقلیم خاص هر منطقه برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: وجود انبارهای ضایعات در سمنان، شهر علم و فرهنگ و هنر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید هر چه سریع‌تر برای رسیدن به پایداری محیطی انتقال این انبارها به شهرک بازیافت انجام گیرد.

طالب بیدختی ادامه داد: واحدهای ضایعات، با دورشدن از محیط شهر و انتقال به شهرک بازیافت، به فعالیت خود ادامه دهند تا شاهد بهبود منظر شهری در شهر تاریخی سمنان باشیم.

وی ادامه داد: وجود نظارت بر عملکرد واحدهای فعال در بخش ضایعات در این شهرک سبب کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی و بهداشتی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان اضافه کرد: جمع‌آوری همه واحدهای بازیافت از شهر و استقرار آن‌ها در شهرک بازیافت، بهبود سیما و منظر شهری سمنان به ویژه در خیابان شهید احمد پناهی را به همراه دارد.

طالب بیدختی گفت: معضلات اجتماعی مربوط به خرید و فروش ضایعات و آهن آلات مستعمل نیز از جمله مزایای انتقال این واحدها به شهرک بازیافت است.

وی، انتقال انبارها و غرفه‌های بازیافت به شهرک بازیافت در کوتاه‌ترین زمان را خواستار شد.

در ادامه دویست و سیزدهمین جلسه شواری اسلامی شهر سمنان، برخی از اعضا بر نظارت بیشتر بر عملکرد مالی شهرداری تاکید کردند. با نظر اکثر اعضای حاضر در جلسه، ایجاد واحدی به منظور رسیدگی به امور مالی و بودجه‌های شهرداری تحت نظارت شورا، تصویب شد.

سیدمسعود سیادتی رئیس شورای شهر سمنان نیز دستور لازم را برای پیش بینی‌ها و سازو کارهای قانونی و اعتباری این مصوبه صادر کرد.

رسیدگی به نامه‌های رسیده به شورای اسلامی شهر و شهرداری سمنان از دیگر دستورهای جلسه امروز بود.

۷۳۵۹/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان شورای شهر سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم

افزایش تولید پسماندهای پلاستیکی به یکی از معضلات محیط زیستی در ایران تبدیل شده است وتهران نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هر ایرانی روزانه به‌طور میانگین سه کیسه پلاستیکی مصرف می‌کند که متوسط عمر استفاده از هر کیسه تنها ١٢ دقیقه است، در حالی‌که برای حذف هر کدام از این کیسه‌ها از طبیعت زمان قابل توجهی نیاز است. علاوه بر این ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، سفره‌های پلاستیکی، بسته‌بندی‌های پلاستیکی و ... در کشور به مقادیر زیاد تولید شده‌اند که به دلیل تغییر سبک زندگی مردم در دهه‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته و فشاری دوچندان بر محیط زیست وارد کرده است.

تکثیر کیسه‌های پلاستیکی در تفکیک پسماند‌ها و بازیافت آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس آمار جهانی، ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا در تولید زباله پلاستیکی است. سالانه ۴ میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌شود که نیم میلیون تن از آن مربوط به کیسه‌های پلاستیکی است. هر ایرانی روزانه به‌طور متوسط سه کیسه پلاستیکی مصرف می‌کند که ۹۶ درصد از آن‌ها مستقیم وارد سطل زباله می‌شود.

علیرضا رحمتی، رییس اداره محیط زیست شهر تهران درباره فعالیت کارگاه‌های تولید و بازیافت پلاستیک: بخشی از پسماند جمع‌آوری شده در سطح شهر پس از شست وشو تبدیل به قطعات یک تا دو سانتیمتری می‌شود که به آن  «پَرَک» می‌گویند و به عنوان ماده اولیه در این واحد تبدیل به «کُندر» می‌شوند. در مرحله بعد از صافی عبور می‌کنند و به عنوان گرانول در واحد‌های تولید پلاستیک بازیافتی (که به رنگ‌هایی مانند مشکلی و آبی و زرد تولید می‌شود) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این کار ذاتا محیط‌زیستی است، ولی موجب تولید پساب به شدت آلوده در مرحله شست و شو می‌شود. لجن و فلزات سنگین در طبیعت رها می‌شوند. لجن پسماند ویژه محسوب می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد: کارخانه‌ها باید تجهیزات کاهنده آلودگی هوا ناشی از سوزاندن کیسه‌های پلاستیکی را داشته باشند، چون سوختن پلاستیک موجب تولید گاز «دیوکسین و فوران» می‌شود که خطرناک‌ترین گاز زیست‌محیطی است و باعث آلودگی هوا و ابتلا به سرطان می‌شود؛ لذا از مردم می‌خواهیم پلاستیک را درست مصرف و از رهاسازی آن در طبیعت خودداری کنند.

وی درباره نحوه استانداردسازی فعالیت واحد‌های بازیافتی گفت: این واحد‌ها طبق ماده ۱۱ قانون هوای پاک باید از محیط زیست استعلام کنند. بر اساس ضوابط  واحد‌های بازیافتی رده ۴ هستند بنابراین باید  در خارج از محدوده شهر مستقر شوند. واحد‌های فعال بازیافت «صنفی» هستند و از قبل در این محدوده در حال فعالیت بوده‌اند. قاعدتا باید در مجتمع صنفی و صنعتی به عنوان واحد بازیافت بر اساس ضوابط مستفر شوند.

وی افزود: استاندارد آلودگی هوای واحد‌های بازیافتی در قانون هوای پاک مشخص شده است. از نظر پساب بر اساس خروجی بسته به اینکه خروجی چاه جذبی، آب سطحی رودخانه یا فضای سبز باشد، استاندارد مشخص است.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد: ما برای واحد‌های صنفی ضوابط استقرار نداریم، چون این واحد‌ها از وزارت صمت مجوز می‌گیرند و در داخل محدوده شهر مستقر می‌شوند و پیگیر هستیم که ضوابط زیست‌محیطی نیز برای استقرار واحد‌های صنفی در نظر گرفته شود البته استاندارد‌های محیط زیستی برای آن‌ها لازم‌الاجراست.

رحمتی در زمینه استفاده واحد‌های مجاز از تسهیلات محیط‌زیستی گفت:  آن‌ها می‌توانند به ادارات کل محیط زیست درخواست دهند، استان آن‌ها را به صندوق ملی محیط زیست معرفی می‌کند تا بتوانند از صندوق برای بهینه‌سازی فرایند تولید وام بگیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   صحبت های مدیر کارگاه تولید پلاستیک

 

دیگر خبرها

  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • چندین تن زباله از یک منزل مسکونی در بجنورد کشف شد
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • تولید و بازیافت پلاستیک به نفع مردم یا محیط زیست؟ + فیلم
  • افتتاح پل شهید دانشگر در سمنان
  • آیین «زنگ اقتدار» در مدارس استان سمنان برگزار شد