Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد ابوظبی که درحال‌حاضر قدرتمندترین چهره امارات است٬ دونفر از فرزندان خود را به سمت‌ ریاست در دستگاه اجرایی پادشاهی منصوب کرد. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی21 پادشاهی ابوظبی دستخوش تغییراتی در ساختار دستگاه اجرایی خود شده است که در آن دو پسر شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به سمت ریاست در این این دستگاه معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری امارات٬ روز دوشنبه شیخ خلیفه بن‌زاید آل نهیان٬ شیخ خالد بن محمد بن زاید ،عضو شورای اجرایی پادشاهی ابوظبی را به سمت رئیس دفتر اجرایی ابوظبی منصوب و وی را جایگزین احمد مبارک مزروعی کرد.

همچنین شیخ ذیاب‌بن محمدبن زاید عضو شورای اجرایی ابوظبی نیز به جای شیخ حامد بن‌زاید٬ به سمت ریاست دیوان ولیعهد منصوب شد.

لازم به ذکر است که دفتر اجرایی ابوظبی مسئولیت حمایت از شورای اجرایی امارات را به عهده دارد که محمد بن زاید در راس آن است و سیاست‌های کلی پادشاهی را وضع و بر اجرای آنها نظارت می‌کند.

در این راستا نخست وزیر امارات٬ حکم پادشاهی را برای تأسیس اداره پشتیبانی دولت صادر کرد و طی صدور یک حکم کتبی انتصاب علی راشد قناص را به عنوان رئیس این اداره اعلام کرد.

در حال حاضر محمد بن زاید به ویژه با توجه به بیماری نخست‌وزیر قدرتمندترین مقام کشور امارات است و اختیارات گسترده ای دارد. بن‌زاید همچنین چهره سیاسی و نظامی امارات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست

تین نیوز

استاندار گیلان با تاکید بر لازم الاجرا بودن اجرای طرح مولدسازی در استان توسط دستگاه های اجرایی، بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی حاضر به مولدسازی اراضی و امکانات مازاد خود نیستند که باید در این خصوص پاسخگو باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گیلان، با بیان اینکه پروژه های با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت باید تکمیل شوند، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید اولویت خود را تکمیل پروژه های با پیشرفت ۸۰ درصد قرار دهند و باید مابقی اعتبارات را دریافت کنند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به دریافت اعتبارات به منظور تکمیل طرح هایی با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد توسط دستگاه های اجرایی گفت: دستگاه های اجرایی برای دریافت مطالبات و اعتبارات خود باید ارتباط با مرکز را بیشتر کنند و از هیچ تلاشی در این مورد دریغ نکنند زیرا مردم از دولت جهادی و انقلابی انتظار عمل به وعده دارند.

وی یکی از اهداف دولت سیزدهم را تکمیل پروژه های نیمه تمام برشمرد و با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام سال گذشته باید توسط دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان ابتدا باید پروژه های نیمه تمام سال گذشته خود را تعیین تکلیف کنند و از طریق طرح مولدسازی طرح ها را تکمیل و سپس برای تخصیص اعتبارات خود تلاش کنند.

عباسی با بیان اینکه دولت در طرح مولدسازی دست دستگاه های اجرایی را باز گذاشته است، افزود: باید مدیران دستگاه های اجرایی پاسخگوی عملکرد خود بوده و اقدامات دولت را برای رسانه ها بیان کنند.

وی با تاکید بر لازم الاجرا بودن اجرای طرح مولدسازی در استان توسط دستگاه های اجرایی، بیان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی حاضر به مولدسازی اراضی و امکانات مازاد خود نیستند که باید در این خصوص پاسخگو باشند و هیچ عذری در این مورد پذیرفته نیست.

وی با اشاره به نقش بانک ها در تخصیص تسهیلات و تکمیل برخی از پروژه های عمرانی مهم در گیلان تصریح کرد: میزان تسهیلات اعطا شده مربوط به سفر رئیس جمهور توسط تیم اقتصادی دولت در گیلان مشخص شود لذا باید دید که آیا بانک ها به وظایف خود عمل کرده اند یا خیر؟!

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده برای گیلان باید تخصیص پیدا کند، ادامه داد: بودجه سال آینده هنوز اعلام نشده ولی باید بودجه سال گذشته به طور کامل تخصیص پیدا کند، زیرا اکنون بهترین فرصت برای تکمیل پروژه ها به دلیل وضعیت خوب آب و هوایی است.

وی با تاکید بر مطالبه گری دستگاه های اجرایی درخصوص حل مشکلات در حوزه های مختلف، بیان کرد: اگر نهادی با دستگاه های اجرایی همکاری نمی کند باید تعیین تکلیف شود تا دلیل آن مشخص شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • ۱۳ اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • دومینوی استعفا‌ها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد