Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه تهران بر لزوم بازنگری بر تمام سهمیه های دانشجویی تاکید کرد و گفت: سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز باید همانند سهمیه ورود به دانشگاه ها مورد بازنگری قرار بگیرد و در کل هیچ سهمیه ای وجود نداشته باشد. دکتر محمود نیلی احمد آبادی ضمن بیان این مطلب بر ضرورت اصلاح تمامی سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها از جمله سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی تاکید و اظهار کرد: علت اینکه ما همواره شاهد تعیین سهمیه های جدید برای داشتن آموزان و دانشجویان در دانشگاه ها هستیم به این دلیل است که رقابت در بین متقاضیان آزاد ورود به دانشگاه ها بسیار شدیدتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: با اعمال سهمیه های بیشتر در آزمون ها و حتی سهمیه های اعضای هیات علمی، میزان سهیمه های متقاضیان آزاد کمتر می‌شود مثلا این سهمیه به ۴۰ درصد کاهش می یابد به این ترتیب برای اینکه با این معضل مقابله شود همواره سهمیه های جدیدی تدوین می شود.

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موافق بازنگری تمامی سهمیه های دانشجویان هستم، گفت: سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز باید همانند سهمیه ورود به دانشگاه ها مورد بازنگری قرار بگیرد و در کل هیچ سهمیه ای وجود نداشته باشد.

وی گفت: یکی از دلایلی که همواره سهمیه‌های جدید وضع می‌شوند این است که سهمیه های قبلی همواره مشکل ایجاد کرده‌اند.

دکتر نیلی تاکید کرد: اگر چه سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها جزو ظرفیت ورود به دانشگاه ها به حساب نمی‌آید و کسانی که از این سهمیه استفاده کنند اما متقاضیان استفاده از این سهمیه باید ۹۰ درصد حدنصاب علمی را کسب کنند و از کیفیت علمی برخوردار باشند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام خدایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاق اعضای هیئت رئیسه و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میاندوآب با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب دیدار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در این دیدار با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران و پیروزی‌های غرورآفرین سپاه پاسداران در حمله موشکی به سرزمین‌های رژیم اشغالگر اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم اسلام و تجلیگاه مردان بزرگی بوده که عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی را در عرصه جهانی نمایان‌تر کرده و خدمت به سپاه پاسداران و بسیج دانشجویی در سایه دانشگاه از مهمترین وظایف دانشگاهیان است.

خدایی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال، باید بنیه علمی دانشگاه بیش از پیش تقویت و ارتقاء پیدا کند و با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مشارکت مردم، آن را در اختیار کشور و جوانان قرار دهیم و با هوشیاری و اراده آهنین این امانت مهم علمی کشور را به سر منزل مقصود برسانیم.

فرمانده سپاه میاندوآب هم در این دیدار با قدردانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب گفت: امیدواریم با کمک این دانشگاه بتوانیم به هدف‌های بلند علمی، پژوهشی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف دست یابیم.

محمد پیری در ادامه افزود: پیروزی‌های مقتدرانه سپاه پاسداران در جنگ موشکی با رژیم فاسد صهیونیستی نتیجه تلاش دانشگاهیان و دانشمندان هسته‌ای در عرصه پژوهش‌های علمی است و همه نهاد‌های انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری توانسته‌اند مسیر پیشرفت انقلاب و نظام را بیش از هر زمان دیگر هموار‌تر سازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • استقبال پرشور از رئیس جمهور در قدیمی‌ترین دانشگاه لاهور
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه تهران: پرسه ۴۰۰ هزار سگ ولگرد در استان تهران