Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: : استان همدان ظرفیت تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرغ تخم گذار دارد که هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرغ در مرغداری های تخم گذار استان جوجه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین محمد نظر پور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان صبح سه شنبه  در نشست خبری به مناسبت روز تخم مرغ با بیان اینکه دو واحد مرغ اجداد تخم گذار در کشور با ۲۰ هزار جوجه در سال وجود دارد، گفت: در کشور ۸ واحد تولید مرغ تخم گذار و وجود دارد که یکی از آنها در همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیش بینی تولید ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ امسال در استان خبر داد و افزود: پارسال هم در استان ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیشترین واحد های تخم گذار استان در ملایر با ۱۴ واحد و بیشترین تولید تخم مرغ استان مربوط به شهرستان تویسرکان است افزود: استان همدان با ۴۴ واحد مرغ تخم گذار در کشور با  یک میلیون و  ۷۶۷ قطعه مرغ رتبه ۱۳ در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در کشور ۸ کارخانه تولید فراورده تخم مرغ وجود دارد، افزود: از ۴ کارخانه پودر تخم مرغ در کشور، دو کارخانه پودر تخم مرغ در همدان و تویسرکان روزانه ۲ و نیم تن تخم مرغ را به پودر تبدیل می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از  عدم صدور مجوز برای توسعه و افزایش واحد های مرغ تخم گذار استان هم خبر داد و گفت: با توجه به بالا بودن تولید تخم مرغ در کشور  سرمایه گذاران را به تولید سایر محصولات کشاورزی اقدام کنند.

نظر پور خواستار تغییر سوخت مرغداری ها به سوخت مایع و یا تماس بدنی مرغ افزود:شعار امسال روز جهانی تخم مرغ کودکی‌ام با نشاط و بزرگسالی سالم با روزی یک تخم مرغ است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تخم مرغ سرانه مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حسنی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می‌کنند.

وی افزود:  پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی می باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، ادامه داد: هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان زنجان  نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

حسنی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و گفت: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستان‌های استان خواند و افزود: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: استان زنجان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

دیگر خبرها

  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • گام مردم در کشاورزی هوشمند/ راه میان‌بر مردمی‌سازی فناوری باز شد