Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@11:42:04 GMT

بخشنامه مکتوبی در خصوص مرخصی اربعین ارسال نشده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۰۹۲

بخشنامه مکتوبی در خصوص مرخصی اربعین ارسال نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه درایت مرخصی اربعین با مدیران مدارس است ، گفت: بخشنامه مکتوبی هنوز به دست ما نرسیده است ولی درایت این موضوع را بر عهده مدیران قرار داده ایم به گونه ای که منجر به تعطیلی مدارس نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  کمتر از دو هفته دیگر بزرگترین تجمع شیعیان جهان در کربلای معلی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های مختلفی از مردم ایران از زن و مرد تا کودک و نوجوان همه ساله در بزرگترین تجمع مذهبی جهان اسلام شرکت می‌کنند، در این میان دانش‌آموزان و دانشجویان هم جزو گروه‌هایی هستند که به جمع شرکت‌کنندگان در این تجمع بزرگ می‌پیوندند.

اما هر ساله مرخصی اربعین برای دانش آموزان و فرهنگیان یکی از مسائل مهم بوده و هست ولی چندی پیش بود که علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره مرخصی دانش‌آموزان برای حضور در راهپیمایی اربعین گفت: اگر برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی موقعیت پیاده رویی فراهم شد، در این پیاده رویی شرکت کنند و مدیران مدارس همکاری لازم و بدون دغدغه ای با دانش آموزان و معلمان داشته باشند تا آن ها از فضای اعتقادی، معنوی، سیاسی و اجتماعی راهپیمایی اربعین بدون هیچ دغدغه ای بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: با وزیر آموزش و پرورش هم صحبت کرده ام و او نیز تأکید داشتند که مدیران مدارس با هماهنگی خانواده‌ها یک هفته‌ای که دانش‌آموزان در سفر اربعین حضور دارند، غیبت را موجه قلمداد کنند.

این در حالی است که پیام های بسیاری از سوی دانش آموزان و فرهنگیان به کانال قم فردا و سایت قم فردا در خصوص عدم همکاری مدیران برای سفر اربعین ارسال شده است از همین رو با مدیر کل  آموزش و پرورش قم گفتگویی کوتاه را انجام دادیم.

بخشنامه مکتوبی در خصوص مرخصی اربعین ارسال نشده است
حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مرخصی اربعین برای دانش آموزان و فرهنگیان، اظهار داشت:بخشنامه مکتوبی هنوز به دست ما نرسیده است .
وی ادامه داد: ولی درایت این موضوع را بر عهده مدیران قرار داده ایم به گونه ای که منجر به تعطیلی مدارس نشود و هم با همکاران و هم بادانش آموزان همکاری لازم را داشته باشند.

برخی شرایط روال قانونی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه برخی مسائل مانند قرار دادن معلم جایگزین روال قانونی است و باید انجام بگیرد، گفت: به عنوان مثال وقتی دانش آموزی بر سر کلاس درس حاضر باشد اما معلم نباشد چه اتفاقی رخ خواهد داد پس باید معلم در هر صورتی در کلاس حاضر باشد.
وی عنوان داشت: در بعضی از مدارس مدیران و معلمان با یکدیگر تعامل کرده اند و مدیران و معاونین بجای معلمین در کلاس ها حاضر خواهند شد اما بعضی از مدارس در حاشیه قرار دارند با 6کلاس که اگر هر 6معلم بخواهند به پیاده روی اربعین بروند باید مدرسه را تعطیل کنیم.
شیخ الاسلام اضافه کرد:  در خصوص این مسئله درایت را بر عهده رئیس نواحی و مدیران مدارس قرار داده ایم به گونه ای که ممانعت نشود اما تدابیری هم در راستای این چند روزی که همکاران و یا دانش آموزان به سفر اربعین می روند داشته باشند که باعث نارضایتی دانش آموزان نشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از موافقت با راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان آذربایجان غربی، گلستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: سال جاری موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم، یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی افزود: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند؛ این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

طریفی حسینی تاکید کرد: بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاهی به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهر برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 745389

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان