Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@03:17:54 GMT

روایت دادستان کرمان از طرح ترور سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۰۵۹۹

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: باتوجه به اشراف کامل اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه و با احکام و دستورات قضائی کلیه عناصر اصلی و محوری تیم ترور، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی ظرف کمتر از ۱۰ ساعت در چندین نقطه مختلف مورد ضربه قرار گرفتند و دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری با اشاره به اینکه این پروژه صرفا در مرحله طراحی باقی نمانده بود، اعلام کرد: کلیه عملیات اجرایی این پروژه از قبیل: جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرز‌ها به داخل کشور منتقل و آماده بهره برداری بود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان اعلام کرد: سازمان اطلاعات سپاه از شش ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت‌های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می‌داده است.

سالاری ادامه داد: اعضای تیم پروژه ترور به اتهام مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه و کمک به سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های بیگانه و متخاصم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

دادستان کرمان اعلام کرد: در پی ناکامی‌های مکرر مثلث شوم عبری، عربی و آمریکایی در منطقه خاورمیانه در جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جبهه کفر و نفاق در اتاق‌های فکر مشترکشان به سراغ پروژه جدیدی با نیت شوم از هم گسستن اتحاد فی ما بین جوامع جهان اسلام رفته و طرح ترور سردار سلیمانی را به عنوان روشن نمودن فتیله انفجار بزرگ آن هم در ایام فاطمیه و یا عاشورای حسینی در دستور کار سرویس‌های مشترک استکبار قرار گرفته بود.

وی افزود: معاندان با انجام این ترور قصد ایجاد اختلاف و شروع جنگ داخلی بین جامعه متحد اهل تسنن و شیعه را داشتند و از سوی دیگر با این اقدام می‌خواستند جنگ خانمان سوز عرب و عجم را بر افروخته و با این ترور در جهان اسلام بین برادران شیعه و سنی اختلاف بزرگ و تارخی بوجود آورند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این عملیات این بود تا جبهه مقاومت جهان اسلام را زمین‌گیر و دچار شکست نمایند.

دادستان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌های خاموش و چندین ماهه و شبانه‌روزی سازمان اطلاعات سپاه در کشف و خنثی سازی این طرح پیچیده ضد امنیتی گفت: اجرای این پروژه می‌توانست ضربه‌ای بزرگ و جبران ناپذیری را نه تنها بر ارکان ساختاری و امنیتی کشور بلکه بر جهان اسلام وارد نماید که با عنایت حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی شریف) این پروژه با شکست مواجه گردید.

دادستان کرمان در پایان بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی تحت زعامت و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و در ظل توجهات و عنایات خاصه حضرت صاحب الامر از گردنه‌های سخت و موانع سرراه به خوبی عبورنموده و اکنون مقتدرانه بر قلعه فتح و نصرت ایستاده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر تابناک سردار سلیمانی دادستان کرمان چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش، گفت: راه شهید سلیمانی هیچ وقت خاموش نخواهد شد و تا زمانی که تهدید و ناامنی در جهان وجود دارد راه حاج قاسم ادامه خواهد داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیین غبارروبی، ادای احترام و تجدید میثاق یگان‌های ارتش مستقر در کرمان با شهدا به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در گلزار شهدای بین‌الملی کرمان به مناسبت روز ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با تسنیم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید سپهبد صیاد شیرازی، اظهار داشت: ما برای همیشه مدیون خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه مراسم دهه ارتش از بیست و یکم فروردین ماه آغاز شده است، گفت: برنامه‌های مختلفی برای بزرگداشت دهه ارتش در استان کرمان تدارک دیده شده که بخشی از آن در حوزه خدمت‌رسانی به مردم است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه اطعام ایتام و توزیع جهیزیه بین زوجین نیازمند یکی از این برنامه‌ها است که با همکاری کمیته امداد استان کرمان انجام شده است، ادامه داد: رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمان نیز فردا در کرمان برگزار می‌شود.

ایران به کوچک‌ترین تهدید نظامی بزرگ‌ترین پاسخ‌ را خواهد داد4 ویژگی ارتش ایران را از سایر ارتش‌های دنیا ممتاز کرده است

وی با اشاره به اینکه به خود افتخار می‌کنیم که سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت هستیم، افزود: به خودمان می‌بالیم که به عنوان یکی از ارکان مهم ایجاد امنیت و بازدارندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح حضور داریم.

امیر غلامعلیان با بیان اینکه نام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات دشمن بازدارندگی دارد و این بازدارندگی مطمئن باعث شده که مردم ما در اقصی نقاط کشور احساس آرامش کنند، گفت: امیدواریم تحت رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری بتوانیم پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که عمر خود را از ابتدای جوانی تا زمان شهادت فدای امنیت کشور کرد و این سند پر افتخار زندگی شهید سلیمانی است، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم نسبت به تکریم شهدا و ادامه راه آنها تلاش کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با بیان اینکه راه شهید سلیمانی هیچ وقت خاموش نخواهد شد و تا زمانی که تهدید و ناامنی در جهان و تهدید برای جهان اسلام وجود دارد راه حاج قاسم ادامه خواهد داشت، افزود: دشمن بداند که راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه هر تهدیدی از سوی دشمن در کسری از ثانیه پاسخ داده خواهد شد، گفت: دشمن همیشه نگران پاسخ در مقابله با حمله به مواضع ایران بماند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ بود
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد