Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@11:54:54 GMT

اجرای تعزیه ماه صفر در جمکران

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۱۰۵۹

اجرای تعزیه ماه صفر در جمکران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  یحیی گل‌وردی رئیس هیئت امنای هیئت عشاق الحسین(ع) قم گفت: قیام و پیام عاشورا، امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان همیشه جاوید و ماندگار است و هنرمندان با هنر تعزیه این واقعه ماندگار را روایت می کنند.

وی افزود: بیان واقعه عاشورا در قالب هنر، احساس و رابطه ای با مخاطب ایجاد می کند که سبب جذب مخاطب و مصائب و وقایع آن زمان می شود و هدف از برگزاری سوگواره تعزیه خوانی زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت و تحریف زدایی از متون نسخ شبیه خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس هیئت امنای هیئت عشاق الحسین(ع) قم با اشاره به جایگاه شبیه‌خوانی بین اقشار مختلف مردم از دیرباز تا کنون تصریح کرد: عموم مردم از کودک تا پیرمردان همیشه با شبیه‌خوانی ارتباط برقرار کرده اند و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، زبان هنر رساترین و بلیغ‌ترین زبان برای ارائه مفاهیم دینی است.

وی با اشاره به زمان برگزاری این تعزیه گفت: این مراسم از ۱۴ الی ۲۵ مهرماه مصادف با هفتم تا هجدهم ماه صفر، بعد از نماز مغرب و عشاء در ابتدای خیابان شهید حاج رضایی جمکران برگزار خواهد شد و حضور برای عموم علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به انجام رسیده است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستاهای استان نیازمند تأمین و جاگذاری تعداد ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

وی افزود: مأموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستاهای هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا، با جِدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ پروژه آب روستایی، ساخت تعداد ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6085501

دیگر خبرها

  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • یک هم‌خوانی برای افزایش حال خوب در کنسرت خواننده پاپ
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)