Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران در نیویورک تمام محاسبات آمریکا را بهم ریخت، ظلم ستیزی از مهمترین کارکردهای راهپیمایی اربعین است، مجلس چهارشنبه و پنج شنبه جلسه علنی خواهد داشت، ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون اقتصادی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایران در نیویورک تمام محاسبات آمریکا را بهم ریخت، ظلم ستیزی  از مهمترین کارکردهای راهپیمایی اربعین است،  مجلس چهارشنبه و پنج شنبه جلسه علنی خواهد داشت، ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه شانزدهم مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در سفر اخیر نیویورک کانون‌ توجه‌ جهانی بود

«سید محمد کاظم» شب گذشته (دوشنبه 15 مهرماه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره سفر اخیر تیم ایرانی به نیویورک و پیامدهای آن گفت: رئیس جمهور ایران بر خلاف همه تلاش های منفی و مخرب در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل همچون دوره های گذشته در مقر این سازمان شرکت کرد.

 

رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه این سفر را به سه جزء جداگانه تقسیم کرد و افزود: این سفر در بالاترین حد خود از دیدارهای دوگانه برخوردار بود چیزی حدو 40 دیدار و گفتگو رئیس جمهور با سران و مقامات کشورها برگزار کرد.

 

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند بقایای بعثی‌ها را به‌روزرسانی و بازآفرینی کنند

«حسین امیرعبداللهیان» شب گذشته (دوشنبه 15 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به تحولات عراق گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند بقایای بعثی‌ها را به‌روزرسانی و بازآفرینی کنند. آمریکا از سال 2003 میلادی که وارد عراق شد تا امروز تلاش کرده است دولت مورد نظر و مطلوب خود را در عراق روی کار آورد.

 

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان اینکه آمریکایی ها به رغم اینکه در سال 2011 میلادی مجبور شدند نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کنند اما آنها وارد عراق شدند که بمانند و دولت آمریکایی در عراق ایجاد کنند، گفت: توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی هر بار به جز داعش که خسارت هایی در عراق ایجاد کرد با رأی مردم عراق نقش برآب شد و سیاست های آنها در این کشور شکست خورد.

 

وی افزود: امروز صهیونیست ها و آمریکایی ها در حوزه نرم افزاری، فضای مجازی، فرهنگی و اجتماعی برای بی ثبات و ناامن کردن عراق و روی کار آوردن دولت مورد نظر خود تلاش می کنند.

 

ایران در نیویورک تمام محاسبات آمریکا را بهم ریخت

«عبدالله گنجی» شب گذشته (دوشنبه 15 مهرماه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره سفر اخیر رییس جمهوری و تیم همراه وی به نیویرک و نتایج و پیامدهای این سفر با بیان اینکه ایران در نیویورک تمام محاسبات آمریکا را بهم ریخت، گفت: آمریکا متوجه شد که راه دیگری جز گفتگو ندارد. ایران بحران های مختلف را پشت سر گذاشته و به یک آرامش نسبی رسیده است.

 

مدیر مسئول روزنامه جوان و تحلیلگر مسائل سیاسی استقلال اروپایی ها را در سایه آمریکا تعریف کرد و گفت: گفتگوهای مقامات کشورمان در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس نیویورک برای اروپایی ها که اختیار مذاکره مستقیم با ایران را ندارند، بسیار حائز اهمیت است. کشورهای اروپایی باور کرده اند که صلاحیت اقدام مستقل را ندارند.

 

ظلم ستیزی و انسجام بین ملت ها از مهمترین کارکردهای راهپیمایی اربعین است

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به راهپیمایی اربعین گفت: به نظر می رسد که راهپیمایی اربعین امروز کارکردهای متفاوت و منحصر به فردی پیدا کرده است، اولین کارکردش جنبه معنوی آن است. علقه مردم به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین دیرینه است و مردم ارتباط تنگاتنگی با اهل بیت دارند.

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم روح و جسم شان را به نهضت ابا عبدالله الحسین گره زده اند و این چیز کمی نیست، فرهنگی است که در بین شیعیان و به ویژه ایرانیان شکل گرفته است و جا افتاده است.

 

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین امروز در مسیر درست خودش قرار گرفته است، گفت:  ظلم ستیزی، استکبارستیزی، شکستن شاخ قدرت های مداخله گر در منطقه، انسجام بین ملت ها و تقویت محور مقاومت از کارکردهای اربعین است که باید تقویت شود.

 

مجلس چهارشنبه و پنج شنبه جلسه علنی خواهد داشت

مسعود پزشکیان درادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (۱۶مهر) مجلس شورای اسلامی  و در ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده خطاب به نمایندگان گفت: در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز جلسه برگزار خواهد کرد و نمایندگان موظف هستند در جلسه حضور یابند.

مجلس شورای اسلامی از هفته گذشته بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده را آغاز کرده و از آنجا که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی این لایحه بیش از ۶ جلسه به طول انجامیده است مجلس باید به طور مستمر جلسات خود را برگزار کند تا بررسی این لایحه به اتمام برسد.

 

وزارت علوم برای افزایش ظرفیت های اشتغال پذیری فارغ التحصیلان برنامه های متعددی تدارک دیده است

منصور غلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 16 مهر مجلس در پاسخ به سوال مشترک زهرا سعیدی و شهباز حسن پور، نمایندگان مبارکه و سیرجان در مورد علت عدم توجه و ضعف در ارتقای رشد کیفی اساتید، کارمندان، پرسنل قراردادی و دانشجویان از نظر امکانات رفاهی و فرصت مطالعاتی در شیوه متمرکز (آزمون دانشجوی دکتری) گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها با رشد و کمیتی که در سال های گذشته داشته اند، منشا تحول توسعه علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی بوده اند، آثار آن را هم در رشد علمی دانشگاه ها دیده ایم.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: قطعا حمایت هایی برای این بخش ها صورت گرفته است و حمایت از این بخش ها جزو وظایف ما بوده است که باید انجام می دادیم.

 

وی ادامه داد: در مورد بحث اشتغال فارغ التحصیلان علیرغم اینکه از حوزه مسئولیت ما خارج است اما برای افزایش توانمندی و ظرفیت های اشتغال پذیری برنامه های متعددی در سطوح مختلف تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدارک دیده شده است.

 

غلامی بیان کرد: در بحث حمایت های مالی و به منظور رفاهیات دانشجویان با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار وزارت علوم بوده است و از جمله آن صندوق رفاه دانشجویان است، ما اقدام کردیم و علیرغم همه تلاش هایی که انجام شده است، اگر جایی پوشش کامل نبوده است، مربوط به ظرفیت هایی که در آنجا وجود داشته است.

 

ارجاع لایحه مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون اقتصادی

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 16 مهر و در حین بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده خطاب به نمایندگان گفت: نامه ای از طرف رییس کمیسیون اقتصادی به هیئت رییسه داده شده است و در آن خواستار این شده اند که با توجه به اینکه برخی مواد این لایحه برای بررسی به کمیسیون ارجاع شده است لذا تمامی لایحه برای بررسی دقیق تر به کمیسیون ارجاع شود تا گزارش نهایی مواد یک جا به صحن ارایه شود.

 

وی پیشنهاد ارجاع لایحه به کمیسیون اقتصادی را به رای نمایندگان گذاشت و نمایندگان با آن موافقت کردند.

 

موافقت هیئت وزیران با ایجاد یک شهرستان در استان فارس

هیئت وزیران در جلسه ۱۰ مهر ۱۳۹۸، با انتزاع روستاها، مزارع و مکان های مرجانک، ریجان، گردان، زیادآباد، سسنیان، بسارجان، قصرملا، باقرآباد، بهشت آباد، خیرآباد، شیدان، چاه چاه و رحمت آباد از دهستان بیضاء بخش بیضاء شهرستان سپیدان و الحاق آن به دهستان بانش همین بخش که تایید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، نیز موافقت کرد.

 

بر اساس این مصوبه، دهستان هفت خان به مرکزیت روستای دشمن زیاری مشتمل بر روستاها، مزارع و مکان های دشمن زیاری، هفتخوان، مرجانک، ریجان، گردان، تنگ تور، ممو، پاسگاه جنگلبانی ممو، زیادآباد، سسنیان، قصر ملا، پسارجان، بهشت آباد، خیرآباد، شیدان، قره گزلو، باقرآباد، چاه چاه، رحمت آباد و گاوداری جهان‏بخش مطابق نقشه پیوست، در تابعیت بخش بیضاء شهرستان سپیدان ایجاد می ‏شود.

 

اعلام آمادگی قوه قضائیه جهت راه اندازی دفاتر موقت ثبت دارایی مسئولان

داود کریمی مرید دبیر شورای اطلاع رسانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ضمن اعلام این خبر افزود: باتوجه به راه اندازی دفتر ویژه ثبت دارایی مسئولان در ستاد مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از سی و یکم شهریورماه و باعنایت به استقبال و درخواست جمع کثیری از مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جهت ثبت دارایی و اموال خود در سامانه مذکور، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برای ایجاد دفاتر موقت ثبت دارایی و اموال مسئولان در نقاط مهم حاکمیتی ابراز آمادگی کرده است.

 

وی تصریح کرد: در همین راستا با شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان قانون اساسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مکاتبه شده است و در انتظار پاسخ آن هستیم./

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس خراسان جنوبي سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد