Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@07:26:15 GMT

مرکل توافق برگزیت را غیر ممکن خواند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۲۰۰۷

مرکل توافق برگزیت را غیر ممکن خواند

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری روز سه شنبه اعلام کرد که صدر اعظم آلمان در تماس تلفنی به نخست وزیر انگلیس گفته توافق برگزیت تا حد زیادی غیر ممکن به نظر می رسد. برگزیت

وی افزود، اظهارات مرکل نشان می دهد که اتحادیه اروپا موضع تازه ای را درباره برگزیت اتخاذ کرده است. صدر اعظم آلمان معتقد است که اتحادیه اروپا درباره خروج ایرلند شمالی از اتحادیه گمرکی اروپا حق وتو دارد و این منطقه بایستی همیشه تابع مقررات اتحادیه اروپا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیری انگلیس درباره موضع طرف انگلیسی اظهار نظری نکرده است. با این حال کایر استارمر وزیر برگزیت کابینه در سایه گفت جانسون هرگز مسئولیت شکست خود را برای ارائه ندادن توافق معقول به اتحادیه اروپا نمی پذیرد. وی از پارلمان خواست تا برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا متحد شود.

بوریس جانسون

یک سخنگوی کمیسیون اروپا در واکنش به تماس تلفنی جانسون و مرکل گفت، موضع اتحادیه اروپا تغییری نکرده است. ما خواهان توافق هستیم و برای رسیدن به آن با انگلیس همکاری می کنیم. وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا تحت هیچ شرایطی خواهان بر هم زدن توافق صلح دو ایرلند موسوم به جمعه نیک است.

نخست وزیر انگلیس چهارشنبه گذشته طرح جدید دولت این کشور درباره نحوه اجرای خروج از اتحادیه اروپا برگزیت را رونمایی و یک نسخه آن را به این اتحادیه تسلیم کرد. وی  در این طرح پیشنهاد کرده است طرح «پشتیبان» موسوم به بک استاپ ایرلند شمالی از پیش‌نویس توافق برگزیت که آذر ماه گذشته میان دولت «ترزا می» و سران کشورهای اروپایی تصویب شد حذف و به جای آن ترکیبی از کنترل تبادل کالا و تبعیت از مقررات بازار مشترک اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شود. به این ترتیب که ایرلند شمالی همراه با انگلیس در موعد مقرر از اتحادیه گمرکی اروپا خارج شده اما تا سال ۲۰۲۵ از قوانین و مقررات بازار مشترک اتحادیه اروپا تبعیت کند.

صدر اعظم آلمان

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا اعلام کرد که از طرح او قانع نشده و میشل بارنیه نماینده ارشد شورای اروپا در امور برگزیت هم می گوید این طرح با دیدگاه اتحادیه اروپا فاصله زیادی دارد. توسک همچنین امروز در توییتی تند خطاب به جانسون نوشت:‌ شما توافق نمی‌خواهید، تمدید مهلت برگزیت نمی‌خواهید، برگزیت را هم نمی خواهید پس بگیرید، پس چه می خواهید؟

انگلیس تا پایان ماه جاری میلادی یعنی کمتر از ۲۲ روز دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.

مخالفان برگزیت بدون توافق در تلاش هستند تا از طرق قانونی مانع خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا شوند. نمایندگان مجلس ماه گذشته به لایحه ای رای دادند که اگر نخست وزیر تا ۱۹ اکتبر یعنی ۱۲ روز مانده به اجرای برگزیت، به توافق نرسد، مهلت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را تمدید کند. با این حال جانسون می گوید ترجیح می دهد در «خندق بلا بمیرد» ولی با تاخیر مهلت برگزیت موافقت نکند.

در همین حال دادگاه اسکاتلند دیروز دوشنبه با صدور حکمی که جانسون را وادار کند پیش از توافق با اتحادیه اروپا برگزیت را اجرا نکند، مخالفت کرد.  با این حال «جولیون موگام» وکیل این پرونده علیه رای دادگاه شکایت کرده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست شب گذشته در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت و با نتیجه 2-0 شکست خورد.

چند دقیقه پس از سوت پایان بازی در گودیسون پارک، پستی در حساب رسمی باشگاه ناتینگهام فارست منتشر شد که در آن از داوران مسابقه از جمله استوارت اتول، داور VAR انتقاد کرد.

این باشگاه مدعی شد که چون این داور طرفدار لوتون تاون بوده، سه پنالتی به سود آن‌ها اعلام نکرده و موجب شکست آن‌ها شده است. لوتون یکی از تیم‌های قعر جدول است که با شکست روز گذشته فارست، اکنون با یک امتیاز کمتر از این تیم در رده هجدهم حضور دارد. اورتون هم با این برد 30 امتیازی شد و بالاتر از ناتینگهام رده هفدهمی ایستاد.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده قصد دارد این توییت را بررسی کند چون ادعای بزرگی مبنی بر تبانی مسئولان برگزاری مسابقات مطرح شده است.

در بیانیه لیگ برتر آمده است:"لیگ برتر از خواندن بیانیه ناتینگهام فارست در شبکه‌های اجتماعی پس از بازی مقابل اورتون بسیار ناراحت شد. اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه باشگاه را بررسی خواهد کرد. پسندیده نیست که صداقت داوران مسابقه را زیر سوال ببریم و ماهیت این اظهارات به این معنی است که لیگ برتر نیز این موضوع را در رابطه با قوانین لیگ بررسی خواهد کرد."

اوایل امروز ناتینگهام فارست تایید کرد که پرونده‌ای را همراه اتحادیه داوران انگلیس آغاز کرده تا صدای داوران اتاق VAR بازی روز گذشته منتشر شود.

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است