Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با ارائه آخرین گزارش خدمات امداد و نجات ارائه شده به زائران اربعین ۱۳۹۸ در سطح کشور از روز ۱۰ تا ۱۵ مهر جاری این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: در مدت یادشده دو هزار و ۱۹۰ نفر از زائران اربعین حسینی در مسیر سفر به عتبات عالیات در کشور عراق از خدمات پزشکی(تست فشار و قند خون) بهره مند شدند و ۹۸۹ نفر دیگر نیز خدمات امداد و کمک های اولیه سرپایی را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین نیروهای امدادی مستقر در قرارگاه های مرزی چهارگانه در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه به هزار و ۳۹۱ نفر از زائران اربعین حسینی خدمات اسکان موقت را ارائه و هشت نفر از زائران حادثه دیده را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کردند.
سلیمی از استقرار ۱۶ تیم عملیاتی امداد و نجات (هر قرارگاه ۳ تیم برادران و یک تیم خواهران) برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی در قرارگاه‌های مرزی این سازمان در مرزهای خروجی مهران، شلمچه، چزابه و خسروی خبر داد و گفت: این تیم های عملیاتی به منظور امدادرسانی و اسکان اضطراری و موقت حادثه دیدگان و مصدومین احتمالی در جاده های منتهی به مرزهای خروجی در قرارگاه های مرزی و استانی هم مرز با کشور عراق مستقر شده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۸۸ دستگاه آمبولانس آماده عملیات، ۳۷ دستگاه خودروی نجات، ۱۸ دستگاه خودروی عملیاتی (کمک‌دار) ۳۶ دستگاه موتور سیکلت عملیاتی و موتورلانس، چهار دستگاه خودروی ارتباطات تیپ یک و چهار فروند بالگرد امدادی نیز در قرارگاه مرزی این سازمان در مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی مستقر شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هر ساله با فرارسیدن ایام اربعین، گروه عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از اقصی نقاط کشور و همچنین خارج از کشور برای زیارت عتبات عالیات به ویژه کربلای معلی به مرزهای چزابه و شلمچه در استان خوزستان، مرز مهران در استان ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه مراجعه می‌ کنند.

وی ادامه داد: کثرت زائرین در این حرکت حسینی در پشت مرزها و اضافه شدن لحظه به لحظه جمعیت مشتاق اهل‌بیت عصمت و طهارت از طرفی و محدودیت‌های تردد در خروجی مرزها به‌دلیل بازرسی و مسائل امنیتی از طرف دیگر، باعث بروز مشکلاتی از جمله اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان برای زائرین می‌شود، از این رو جمعیت هلال ‌احمر به منظور امدادرسانی به زائرین با استفاده از ظرفیت‌های استانی ستادی و پشتیبانی به ویژه استان‌های مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه که در همسایگی کشور عراق هستند، اقدامات و تدابیر لازم را بعمل آورده است.

سلیمی از آمادگی کامل ۴۳ هزار و ۱۱۰ نفر روز نیروی امدادی در ۴۷۹ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی اربعین خبر داد و گفت: ۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری استان های معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی هم در آماده باش کامل قرار دارند و ۹ هزار و ۷۲۰ نفر روز نیز در ۷۹ پایگاه امداد و نجات موقت و سیار در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز آمادگی کامل خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را دارند.

وی توضیح داد: پیش بینی برپائی اردوگاه های اسکان اضطراری در زمان ایجاد بحران در مرزهای یادشده با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ستاد مرکزی اربعین نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات امدادی مناسب به زائرین در داخل و خارج از کشور در برنامه های این سازمان و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برنامه ریزی شده است.

عملیات امدادی اربعین هلال احمر به صورت رسمی از ۱۳ مهر آغاز و تا روز جمعه سوم آبان ۹۸ برای امدادرسانی به خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به مدت ۲۱ روز ادامه دارد.

اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در صحرای کربلا است. هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از روزگار گذشته بین مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زائران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.
راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.  مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.  برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی روز ۱۶ صفر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امدادرسانی زائران اربعین قرارگاه های مرزی هلال احمر اربعین ۹۸ سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت پایگاه تخصصی امداد و نجات انجیلاق واقع در شهرستان آبیک، اظهار داشت: برای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که قرار شد ۵۰ درصد آن از سوی جمعیت هلال احمر و ۵۰ درصد مابقی دیگر از سوی استانداری قزوین تامین شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۳۰ میلیارد ریال از سوی جمعیت هلال احمر به این طرح اختصاص داده شده و لازم است که ۲۳۰ میلیارد دیگر نیز از از سوی استانداری در اولین فرصت تامین شود.
کولیوند تاکید کرد: نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای دریافت اعتبارات جمعیت هلال احمر، به خصوص تکمیل پایگاه تخصصی امداد و نجات اهتمام و توجه ویژه‌ای لحاظ کنند.
رییس جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: پایگاه امداد و نجات انجیلاق علاوه بر اعتبارات مورد نیاز عمرانی خود، نیازمند اعتبارات لازم در خصوص تجهیزات و اقلام مورد نیاز مدیریت بحران است که انجام آن نیازمند هزینه بیشتری خواهد بود.
این مسوول یادآور شد: این مکان به لحاظ ترافیکی و امنیتی نیز باید بررسی شود تا شرایط خیلی بهتری نسبت به ساختمان داخل شهر قزوین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از هزار و۴۰۸ نفر
  • نجات بیش از هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌ احمر مازندران
  • اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در دامغان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد برای تکمیل پایگاه امداد و نجات انجیلاق
  • پایگاه امداد و نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • پایگاه امداد نجات قزوین تا پایان امسال تکمیل شود
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • ریزش معدن سنگ و آهک کرماک جان یک نفر را گرفت
  • ریزش معدن سنگ در قزوین جان یک‌ نفر را گرفت
  • راه اندازی ۴ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در گرمسار