Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@19:46:22 GMT

فیشینگ کارحرفه ای در تله پلیس سایبری

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۲۰۹۳

فیشینگ کارحرفه ای در تله پلیس سایبری

فیشینگ کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب دیگران می‌کرد، در دیواندره گرفتار شد.

رئیس پلیس فتا شهرستان دیواندره از شناسایی و دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب دیگران می‌کرد، خبر داد. گفت: این متهم با طراحی و انتشار درگاه‌های پرداخت جعلی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در سطح استان خرید می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروان اصانلو رئیس پلیس فتا شهرستان دیواندره از توابع استان کردستان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان این شهرستان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به‌صورت اینترنتی و از طریق فضای مجازی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام شد.

---

این مقام انتظامی ادامه داد: طی بررسی و تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد که شخص یا اشخاص ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی، با طراحی درگاه‌های جعلی و تبلیغات با موضوع فروش برنامه ماهواره جیبی، صیغه یابی و ... شاکی را به یکی از درگاه‌های بانکی هدایت کرده و با وارد نمودن اطلاعات کارت‌بانکی جهت پرداخت هزینه فعال‌سازی با پیغام خطا مواجه شده و پس از گذشت چند روز مبلغ ۲۰ میلیون تومان را طی ۱۵۹ مرحله از حساب وی کم شده است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم دریکی از شهرستان‌های هم‌جوار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی اکیپی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت وی مراجعه کردند و با توقیف کلیه ادله‌ی دیجیتالی شامل ۷۶۷ فقره شماره کارت اشخاص مختلف در کیس رایانه و ۳۶۰ فقره شماره کارت و اطلاعات بانکی افراد مختلف ذخیره‌شده درگوشی نامبرده دستگیر و به پلیس فتا شهرستان دیواندره انتقال داده شد.

سروان اصانلو ادامه داد: با توجه به حرفه‌ای بودن متهم، بدواً با شگرد‌های خاص پلیسی و مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به جرم خود گفت با طراحی و انتشار درگاه‌های پرداخت جعلی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام و تلگرام به بهانه فروش سؤالات کنکور، صیغه یاب، ماهواره جیبی و ... هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده و با مبالغ جمع‌آوری‌شده از یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال شهرستان بانه اقدام به خرید اینترنتی اشخاص با آدرس‌های مختلف می‌کردم؛ لذا متهم با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا شهرستان دیواندره بابیان اینکه شهروندان باید مراقب باشند تا در دام کلاه‌برداران سایبری نیفتند، گفت: کاربران به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خرید‌های اینترنتی و پرداخت وجه از طریق درگاه‌های بانکی به اصالت و جعلی نبودن این درگاه‌ها دقت کامل را داشته باشند و موارد مشکوک را با پلیس فتا در میان بگذارند./ میزان

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جمشید سیاه منصور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندان به پلیس فتا این فرماندهی، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شخصی، مراتب در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا پس از بررسی موضوع، با بهره‌گیری از شیوه و شگردهای علمی پلیسی موفق شدند طی ۷۲ ساعت اخیر تعداد هفت فقره از این جرایم را کشف کنند.

فرمانده انتظامی دورود با بیان اینکه پس از کسب دستور قضائی وجوه برداشتی تعدادی از شکات به‌حساب آنها برگشت داده شد، عنوان کرد: دونفره از عاملان نشر اکاذیب نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سیاه منصور به ناامنی‌های فضای مجازی اشاره کرد و از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس در حوزه فضای مجازی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرمی در این زمینه مراتب را دراسرع‌وقت به پلیس فتا و یا پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 6079806

دیگر خبرها

  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • انجین‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس/دستگیری عامل آزار و اذیت در فیروزآباد
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان الیگودرز
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در الیگودرز