Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از دیوان عدالت اداری، در پی شکایت سازمان بازرسی کل کشور از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و درخواست ابطال تبصره ۳ بند ۷ شیوه نامه تفاهم با مالکین متقاضی تفکیک اراضی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تملک اراضی روستایی، هیات عمومی دیوان عدالت اداری اخذ درصد از اراضی روستایی متقاضی تغییر کاربری بوسیله بنیاد مسکن را خارج از حدود اختیارات قانونی دانست و آن را ابطال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن تبصره ۳ ماده ۷ شیوه نامه یاد شده از این قرار است: "هرگونه اقدام اجرایی در زمینه تهیه یا اصلاح طرح روستا جهت تغییر کاربری  یا ورود اراضی فوق به محدوده روستا، صرفا پس از تعیین درصد سهم طرفین (مالک و بنیاد) و امضای صلح نامه (صلح معوض) از سوی طرفین مجاز خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی تغییر کاربری سازمان بازرسی کل کشور مسکن برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی باغی و زراعی استان از اول تا هفتم فروردین در تعطیلات نوروزی به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز پایش شد.

سرهنگ مسلم مویدی هفتم فروردین افزود: در این راستا ۳۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که بیشترین آن، ۱۶ مورد مربوط و به شهرستان خرم‌آباد بود.

وی اظهار کرد: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند.

این مسئول گفت: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌ وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مویدی افزود: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است.

این مسئول اضافه کرد: بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی کشاورزی
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • پایش بیش از ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومترمربع از اراضی لرستان
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی