Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سماواتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه چهار هزار و ۵۷ نفر در این استان مستمری بگیر این صندوق هستند، افزود: با مجوز دولت ۱۵ درصد به حقوق مستمری بگیران این صندوق اضافه شد. 

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه هدف تاکنون زیر پوشش قرار نگرفته اند اظهار داشت: فقط ۱۳ هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق را بانوان تشکیل می دهند که برای افزایش تعداد آنها نیاز به فرهنگ‌سازی و ضرورت توجه به بیمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان اظهار داشت: نرخ وفاداری بیمه شدگان این استان ۷۲ درصد است که این رقم نشان می‌دهد بیمه شدگان هر سال حق بیمه خود را به موقع واریز می‌کنند. 

سماواتی میزان دریافتی مستمری بگیران این صندوق را تا پیش از افزایش حقوق ۲ تا ۶ میلیون ریال در ماه بیان کرد و گفت: این مبلغ بر اساس حق بیمه پرداختی بیمه شدگان تعیین می‌شود. 

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با ۴۷ کارگزار در مناطق شهری و روستایی استان همدان فعالیت دارد. 

۷۵۲۳/۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر مستمری مددجویان همدان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

ماشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و امور آبخیزداری استان کرمانشاه دام اضافه‌تر از ظرفیت مراتع، خشکسالی، ورود زود هنگام و کوچ دیر هنگام عشایر از مراتع را از جمله موارد آسیب زا به پوشش گیاهی عنوان کرد.

ماشالله کولانی مراتع استان کرمانشاه را یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار با ۶۰۰ هزار هکتار پوشش جنگلی اعلام کرد و افزود: ۶۰ هزار بهره‌بردار در استان کرمانشاه از مراتع استفاده می‌کنند.

وی ظرفیت چرا در مراتع استان کرمانشاه را یک میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام عنوان کرد و افزود: این در حالی است در حال حاضر ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار راس دام اضافه بر این تعداد از مراتع استان استفاده می‌کنند و این فشار مضاعفی به مراتع کرمانشاه وارد می‌نماید، زیرا چرای بیش از حد ظرفیت باعث از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شود.

کولانی ورود زود هنگام به مراتع در زمانی که گیاهان در مرحله اولیه رشد است را از دیگر موارد مهم تخریب و آسیب به پوشش گیاهی مراتع دانست و توضیح داد: چرای زود هنگام دام در زمانی که گیاه هنوز به حد رشد نرسیده و ضعیف است باعث بیرون آمدن بذر آن از خاک می‌شود و این کار، ذخایر ژنتیکی گیاهان مراتع را از بین می‌رود و پوشش گیاهان آنجا از بین می‌رود و دیگر گیاهی سبز نمی‌شود و این خسارت جبران ناپذیری است.

وی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر استان؛ از آنان خواست از تعلیف دام در مراتع خودداری کنند و به آنها توصیه کرد تا ۱۵ اردیبهشت کوچ میان بند داشته باشند و یا علوفه به دام‌های خود بدهند.

گرمی هوا عامل کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه است

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه تقویم رسمی کوچ بهاره عشایر کرمانشاه در سال جاری را از ۱۵ فرودین تا ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد و گرم شدن هوا در مناطق گرمسیری بویژه در استان ایلام را عامل کوچ زود هنگام عشایر عنوان کرد.

علی‌جعفر رضایی اما تاکید کرد: عشایر تا ۱۵ اردیبهشت ماه حق ورود به مراتع ییلاق استان را ندارند، زیرا پوشش گیاهی مراتع اکنون ضعیف است و استفاده از آن آسیب جدی به مراتع وارد می‌کند بنابراین ورود زود هنگام ممنوع است و اگر کسی تخلف کند به ازای هر راس ۷۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

وی تعداد جمعیت عشایر کرمانشاه را ۷۶ هزار نفر در قالب ۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در ۱۴ ایل اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود چهار هزار خانوار ۲ سر کوچ می‌کنند که بیشتر آنها از ایل زنگنه و ایل زوله هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند