Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:33:40 GMT

طرح توزیع غذای گرم در روستا مهدهای قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۲۶۰۹

طرح توزیع غذای گرم در روستا مهدهای قزوین آغاز شد

مراسم نمادین اجرای این طرح روز سه‌شنبه با حضور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مهد کودک پروانه روستای محمودآباد علم خانی برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین خصوص این طرح گفت: این طرح به مدت پنج روز در هفته برای روستامهدهای مشخص شده  اجرا می‌شود.
علیرضا وارثی افزود: با اجرای این طرح ۹۰۰ کودک سه تا ۶ ساله در  ۱۸ روستا مهد استان قزوین تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تامین نیازهای غذایی کودکان و اصلاح عادت های غذایی و ارتقای شاخص رشد کودکان در مهدکودک ها را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح هزینه هر وعده غذای گرم برای هر کودک ۳۷ هزار و ۴۰۰ ریال است.

وارثی افزود: شاخص اجرای این طرح با معیار سنجی از سوی مرکز بهداشت است که بیشتر در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای که که کودکان بیشتر در معرض سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود.
۷۳۸۸*۳۰۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ ضعیف شدن بینایی کودکان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما مهم ترین نکته در این زمینه این است که کاهش بینایی آن‌ها ارتباط مستقیمی با کاهش فعالیت کودک خواهد داشت، البته اگر والدین متوجه این مشکل نشده باشند. در برخی کودکان شاهد تنبلی هستیم که علت آن کاهش بینایی است و تشخیص این مشکل می‌تواند به بهبود زندگی کودکان کمک کند.

توجه داشته باشید که راهکارهای مختلفی نیز برای درمان هر کدام از این مشکلات پیش روی افراد است که با تشخیص به موقع می توان روش درمانی مناسب را انتخاب کرد.

اگر متوجه ضعف بینایی در کودکتان نشده‌اید به این مورد توجه کنید که ممکن است کودک برای دیدن بهتر، چشمانش را تنگ‌تر کند. از میان هر چهار کودک، یک کودک مشکل بینایی دارد و دید واضحی ندارد و متاسفانه اغلب والدین نمی‌دانند که این مشکل وجود دارد.

از راهکارهای تقویت بینایی در کودکان می‌توان به رژیم غذایی مناسب اشاره کرد چون برنامه غذایی مناسب نقش موثری در تقویت بینایی کودکان دارد. مصرف آجیل، سبزیجات، اسفناج، استفاده از انواع کلم‌ ها منجر به تقویت بینایی در کودکان و حتی بزرگسالان خواهد شد. از آن جایی که آووکادو حاوی لوتئین است و این ماده در آوواکادو نسبت به دیگر میوه‌ ها بیشتر است، مصرف آن به جهت تقویت بینایی در کودکان توصیه می شود.

حذف عادت مالیدن چشم‌ها از دیگر راه‌حل‌های این موضوع است چراکه عادت کردن به مالش چشم‌ها منجر به عفونت، صدمه به چشم از جمله، تحریک و قرمزی چشم می‌شود. ترک مالیدن مداوم چشم ها می‌تواند نوعی معجزه درمان ضعیفی چشم تلقی شود.

همچنین سعی کنید حداقل امکان، کودکان را از تماشای بیش از حد تلویزیون منع کنید. حتی می توانید زمان مشخصی برای این کار انتخاب کنید. روزانه حداقل ۳ ساعت را می توانید برای این کار اختصاص دهید.

استفاده از بازی هایی مانند، پازل، طراحی و نقاشی منجر به تقویت بینایی کودکان می‌شود. لازم به ذکر است که بازی‌ های دست بافتنی و مهره‌ای نیز جزء بازی‌‌هایی هستند که موجب تقویت بینایی در کودکان می شوند.

 انجام آزمایشات چشم پزشکی برای کودکتان را جدی بگیریدچراکه در ماه‌های ابتدایی شما می‌ توانید با انجام تمرین‌‌هایی به کسب مهارت و توانایی نوزاد خود در زمینه ردیابی اشیاء با چشمانش کمک زیادی کنید. به طور مثال می‌توانید صورت خود را در مقابل صورت کودک قرار دهید و سرتان را به آرامی بالا و پایین ببرید.

همچنین نوزاد در یک ماهگی علاقه زیادی به تصاویر متضاد و با کنتراست بالا دارد. از این جهت نشان دادن تصاویر متضاد چون صحنه‌های سیاه و سفید و صحنه‌‌هایی با خطوط مستقیم و شکسته می‌‌تواند به توانایی بینایی نوزاد کمک شایانی کند.

از راه های تقویت علاقه دیداری در شیرخوار، بردن او به خارج از منزل، به خیابان، فروشگاه یا گردش خارج از شهر است. سعی کنید کودک را به نقاطی ببرید و چیزهایی را نشانش دهید که قبلاً آن را ندیده است و نام هر آن چه را که می‌ بیند بلند به زبان بیاورید. دید کودک با بسیاری نکات قابل تقویت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان
  • توزیع ۸۰۰ غذای گرم در مجتمع نان شب ارومیه
  • پروژه ناتمام مقصد گردشگری شدن همدان به نتیجه می‌رسد؟
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند
  • هت‌تریک فیلم‌های ایرانی در جشنواره بین‌المللی هند