Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@20:09:29 GMT

صدیقی: شکایت استقلال به CAS بازی با افکار عمومی بود

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۲۶۳۵

صدیقی: شکایت استقلال به CAS بازی با افکار عمومی بود

کارشناس ارشد حقوقی بین‌الملل ورزش گفت: استقلال از دادگاه CAS جامی برنده نشد و فقط مدت زیادی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را معطل گذاشتیم و با افکار عمومی بازی شد. ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، امیر صدیقی گفت‌ : در مورد شکایت باشگاه استقلال به دادگاه CAS که حاصلی جز هدر رفتن میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال نداشت، گفت: یک پرونده کاملاً ایرانی را بی‌دلیل به یک دادگاه خارجی و بیرونی سپردیم؛ آن هم در حالی که از ابتدا تقریباً رأی CAS نیز قابل پیش‌بینی و مشخص بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً تمامی مدارک و مستندات به نوعی رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را تأیید می‌‌کرد اما این آرا را برنتابیدیم و به یک نهاد بیرونی مراجعه کردیم.

وی افزود: متأسفانه باشگاه استقلال هم در نهایت از دادگاه CAS جامی برنده نشد و فقط مدت زیادی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را معطل گذاشتیم و با افکار عمومی بازی شد.

صدیقی تصریح کرد:‌ این شکایت به دادگاه CAS ظاهراً به خاطر اهداف دیگری انجام شد که در نهایت هم هیچ سودی برای استقلال نداشت. 

این کارشناس مسائل حقوقی در فیفا در مورد هزینه‌های برگزاری این دادگاه برای فوتبال ایران، گفت: رقم دقیق را نمی‌دانم اما با توجه به هزینه‌های دادرسی در دادگاه CAS، باید بگویم که برای این پرونده رقمی حدود 300 تا 400 میلیون تومان هزینه شده است. باید به این رقم هزینه دستمزد وکلای داخلی و خارجی هم اضافه کرد که آن هم در حدود 200 میلیون تومان می توان در نظر گرفت. ضمن اینکه هزینه سفر سه کادر بزرگ از فدراسیون، پرسپولیس و استقلال را هم باید به آن اضافه کرد. با توجه به این هزینه‌ها شاید بتوان گفت که شکایت به دادگاه CAS رقمی در حدود یک میلیارد تومان برای فوتبال ایران هزینه داشت. سؤال اصلی اینجا است که این هزینه از جیب چه کسی پرداخت می‌شود و حاصل این شکایت پرهزینه چه بود؟ در نهایت هم همان رأی ابتدایی تأیید شد.

وی تصریح کرد: اتفاق ناراحت‌کننده این بود که در یکی از دادگاه‌های رسیدگی به این پرونده تمام افراد دور میز ایرانی بودند؛ به جز یک وکیل و یک حَکم پرونده. واقعاً نمی‌توانستیم چنین پرونده‌ای را در داخل حل و فصل کنیم. نباید اینگونه با افکار عمومی بازی می‌شد که ظاهراً در پس این شکایت هم اهداف دیگری بوده است. مهم‌ترین اتفاق این ماجرا این است که یک دادگاه بی‌سابقه در ورزش دنیا را رقم زدیم که یک دعوای داخلی را به یک نهاد بیرونی کشاندیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت از باشگاه پرسپولیس به AFC | ستاره رقیب دست به کار شد

به گزارش همشهری رضا اسدی بعد از اینکه دو فصل از جدایی‌اش‌ از پرسپولیس گذشته، قصد دریافت مطالباتش را داشت که این مسئله نهایی نشده است.

رضا اسدی که به عنوان یکی از ستاره‌های نقل و انتقالاتی فصل بیست و یکم به پرسپولیس پیوست، بعد از جدایی راهی تراکتور و اکنون نیز سپاهان شده است. مدعی آقای گلی دو فصل اخیر فوتبال ایران که شانس حضور در تیم ملی را نیز زیر نظر امیر قلعه‌نویی به دست آورده، چندی پیش بابت مطالباتش از پرسپولیس شکایتی را علیه سرخپوشان ثبت کرد که با دریافت حکم نیز همراه شد.

با این حال باشگاه پرسپولیس با رد این ادعا و بردن پرونده به کمیته استیناف به دنبال دریافت فرصت در خصوص این مطالبات ۲ میلیاردی بود. با این حال رضا اسدی موفق شد حکم قطعی در این خصوص دریافت کند اما پرسپولیسی‌ها تنها به واسطه اشکال حقوقی (ضمیمه نشدن برگ قرارداد در شکایت) آن را رد کردند.

اسدی که پیش از این در دو مرحله در آستانه توافق برای کاهش مطالبات خود برای دریافت آن بود، اکنون به واسطه اتفاقات رقم خورده قصد خود برای شکایت از این باشگاه به AFC را نهایی کرده و در این زمینه با ارائه مستندات ترجمه قراردادش و همچنین احکام فدراسیون فوتبال، این موضوع را از کنفدراسیون آسیا دنبال می‌کند.

این در حالیست که باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای به دنبال حل پرونده‌ها و موانع خود است و باید دید در این خصوص چه برنامه‌ای برای توافق و پایان دادن به ماجرای رضا اسدی خواهد داشت.

کد خبر 840924 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • شکایت از باشگاه پرسپولیس به AFC | ستاره رقیب دست به کار شد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • رضا اسدی از پرسپوليس به AFC شکایت کرد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد