Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: در خصوص تولید در سینمای کودک و نوجوان طی سال جاری، پانزده فیلم سینمایی کودک را در مراحل مختلف همچون پیش تولید، فیلمبرداری و یا تدوین داریم، پس می‌توان گفت که سال ۱۳۹۹ سال خوب سینمای کودک از حیث تولید و اکران خواهد بود. تاریخ انتشار: 16:30 - 16 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۷۸۸

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمای فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان،با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک پیرامون برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: هم‌اکنون در شهر اصفهان هستم و به مناسبت روز جهانی کودک در شهر اصفهان به عنوان مرکز سینمای کودک گرد هم جمع شده و طی مراسمی از عوامل برگزاری این جشنواره قدردانی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه امسال استقبال بیشتری از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نسبت به سالهای گذشته صورت گرفت، این جشنواره امسال در تمامی سطح کشور مخصوصاً نقاط محروم برپا شد، امسال برای اولین بار نظرسنجی مردمی صورت گرفت و در کل ارزیابی‌های نشان می‌دهد جشنواره سی و دوم فیلم کودک و نوجوان مورد رضایت نسبی میهمانان واقع شد.

بیشتر بخوانید:

گزارش کامل مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان را اینجا بخوانید.

دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به شور و هیجان برگزاری جشنواره سی و دوم اضافه کرد: کارکرد جشنواره ها وقتی مثمر ثمرتر می‌شود که ما شاهد اکران آثار سینمای کودک در طی سال باشیم و من امیدوارم در سال پیش رو اکران آثار کودک در زمان خوب و با کیفیت و دقت بالایی صورت گیرد. 

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی برای پخش بهتر آثار سینمای کودک اظهار کرد: امید است که در سال جاری ما در دو بخش سینماها و سامانه‌های مجازی پخش فیلم شاهد بسترسازی مناسب و ارائه جایگاه مناسب به آثار سینمای کودک و نوجوان باشیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره برنامه‌های آتی خود برای جشنواره فیلم کودک سال آینده تصریح کرد: طی سال آینده در نظر داریم تا «نشان سینمای دوستدار کودک» را به سینماهایی که شاخصه‌های سینمای کودک را رعایت می‌کنند اهدا کنیم. ایجاد تسهیلات برای خانواده‌ها و تنوع بخشی در قبال اکران آثار سینمای کودک از جمله معیارهای انتخاب سینمای برتر برای دریافت این عنوان و نشان هستند. 

وی با اشاره به روند مثبت سینمای کودک همزمان با روز جهانی کودک افزود: خوشبختانه ما هم اکنون سیزده فیلم سینمایی در ژانر کودک و نوجوان را آماده اکران داریم، این اتفاق دستاورد بسیار بزرگی است و نشان می‌دهد که سینمای کودک در بخش خصوصی و نهادهای حمایتی با مدیریتی بسیار خوب پیش رفته است، از این میان شش فیلم در سرگروه‌ها قرارداد خود را امضاء کرده‌اند و سه فیلم دیگر در انتظار اکران هستند. 

تابش با اشاره به روند بسیار مثبت سینمای کودک در سال جاری خاطرنشان کرد: برای سینمای کودک و نوجوان طی سال جاری، پانزده فیلم سینمایی را در مراحل مختلف همچون پیش تولید، فیلمبرداری و یا تدوین داریم، پس می‌توان گفت که سال ۱۳۹۹ سال خوب سینمای کودک از حیث تولید و اکران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان علیرضا تابش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سال گذشته فروش بالای هزار میلیارد تومانی گیشه برای سینمای دچار بحران در جذب مخاطب یک اتفاق مهم و اساسی به شمار می‌رفت. در میان خیل فیلم‌هایی که دخل و خرج خود را نمی‌توانستند با هم مطابقت بدهند و اصلا بود و نبود آنها بر پرده سینما فرقی نمی‌کرد و حتی ساخته شدن بسیاری از آنها شکست مطلق برای سازندگان بود، گیشه بالای هزار میلیاردی (البته فقط برای چند فیلم) خوشحال کننده بود.

حتی این عدد آن‌چنان شوقی ایجاد کرد که به سرعت آن را به کل سینما چسباندند و مسئولان آن را جزو افتخارات دوران کاری خود می‌دانند و از این فروش به عنوان تحول در سینما یاد می‌کنند.
خیلی هم خوب؛ به هر حال اتفاق خوب، خوب است و باید از آن حرف زد، ولی نکته قابل اهمیت اینکه باید آن را آنالیز کرد و دلایل و چرایی آن را بررسی کرد. برای شما پرسش نیست که چرا فقط چهار یا پنج فیلم توانستند رقم‌های گیشه را جابه‌جا کنند؟ چرا اکثر فیلم‌ها نه تنها بازگشت مالی نداشتند که هزینه‌های اولیه ساخت را هم برنگردانند؟

براساس گزارش اعتمادآنلاین، تعارف که نداریم، کیفیت چند فیلم پرفروش را حداقل خودمان می‌دانیم، اینکه چه جنسی به مخاطب ارائه دادیم قبل از همه خودمان مطلعیم، پس نمی‌توانیم مدعی شویم کیفیت باعث جذب مخاطب فروش این چند فیلم شده است. البته که فضای کمیک و شاد حاکم بر فیلم و حضور بازیگران شناخته‌شده در فروش فیلم تاثیرگذار هستند، اما دلیل اصلی و کافی نیست، چرا که فیلم‌های کمدی دیگری هم سال گذشته اکران شدند اما به فروش این چند فیلم نرسیدند.

ماجرا چیست؟

سال گذشته ۲۲ مرداد بود که قربان نجفی کارگردان فیلم «فصل ماهی سفید» در گفت‌وگو با اعتماد درباره نحوه تبلیغات فیلم‌ها در ماهواره‌ها گفته بود: رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان هفته‌ای ۵ هزار تا ۱۵ هزار دلار از فیلمساز می‌گیرند تا فیلم‌هایشان را در رسانه‌شان تبلیغ کنند.
همان زمان قربان نجفی توضیح داده بود متاسفانه یکی از همین فیلم‌های روی پرده مبلغ گزافی حدود ۲۵۰ هزار دلار به این ماهواره‌ها داده و تمام تبلیغات را برای فیلمش گرفته و البته همین دوستان سینماگر ما قیمت را بالا برده‌اند تا دست کسی به تبلیغات آنجا هم نرسد.

دقت کنید، این نکات را سینماگری که سال گذشته فیلم روی پرده اکران داشته و طبیعتا از مناسبات اکران و تبلیغات فیلم‌ها اطلاع داشته بیان کرده است.

اینکه فیلم‌ها چرا و چگونه در ماهواره‌ها و شبکه‌های فارسی زبان تبلیغ می‌کنند اصلا موضوع این نوشته نیست. حتی اینکه آیا تبلیغات ماهواره‌ها در جذب مخاطب تاثیر دارد هم منظور نظر ما نیست، آنچه قابل تحلیل است مبلغ هنگفتی است که پشت فروش هزار و دویست میلیاردی سود سینمای ایران نهفته است و اینکه سال گذشته پخش‌کننده‌ها برای تبلیغ فیلمشان هزینه‌های بالایی به ماهواره دادند تا فیلمشان دیده شود و مخاطب از آن استقبال کند.

ما گفته قربان نجفی مبنی بر اینکه رقم ۲۵۰ هزار دلار برای تبلیغ یک فیلم شده را حساب نمی‌کنیم، اما شما در نظر بگیرید تعداد فیلم‌هایی که سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند چقدر بوده؟ بالای ۱۰ فیلم سال گذشته در شبکه جم تبلیغ داشتند، از فسیل و هتل و شهر هرت گرفته تا ویلای ساحلی و هاوایی و…، آن هم نه یک بار و حتی ده بار، به طرز مشمئزکننده‌ای بیشتر از هزار بار. تبلیغ فیلم‌ها آنقدر زیاد بود که لابه‌لای این تبلیغ‌ها سریال‌ها و برنامه‌های جم هم پخش می‌شد، از زیرنویس گرفته تا تیزر و عکس و… فیلم‌های در حال اکران سینماهای ایران از سر و روی شبکه جم می بارید. کمااینکه در حال حاضر هم وضع برای فیلم‌های تمساح خونی و بی‌بدن و سال گربه همین‌گونه است.
حالا شما خودتان محاسبه کنید برای تبلیغات هزار باره فیلم‌ها در شبکه‌های جم چقدر هزینه شده باشد خوب است؟

بر اساس شنیده‌های موثق ما، سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهواره‌ای جم تبلیغ داده شده و پخش‌کننده‌ها چنین رقم بالایی را برای تبلیغ فیلم‌شان هزینه کرده‌اند.

بله، یک‌ونیم میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.حالا این پرسش به وجود می‌آید که با توجه به این پرداخت بالا به ماهواره‌ها، آیا سود اصلی از اکران فیلم‌های کمدی را سینمای ایران برده یا ماهواره‌ها؟
سریال‌های پلتفرم‌ها که از همان دقایق ابتدایی انتشار ، بلافاصله در ماهواره‌ها با زمان‌بندی کامل پخش می‌شود، تبلیغات فیلم‌های ایران که به ماهواره‌ها داده می‌شود…. آیا رواست که سرمایه‌های کشور این‌گونه از کشور خارج شود؟

ما در روزهای آتی به واکاوای و چرایی این موضوع خواهیم پرداخت!

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896837

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • پشت پرده فروش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سینمای ایران! آیا رواست که سرمایه‌ها این‌گونه از کشور خارج شوند؟
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟