Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@22:12:17 GMT

اروپا نتوانست به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۳۰۵۷

اروپا نتوانست به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: با وجود آنکه اروپا اعلام کرد که برخلاف آمریکا از برجام خارج نمی‌شود اما نتوانست کاری از پیش ببرد و انتظارات ایران از اتحادیه اروپا برآورده نشد.

به گزارش ایسنا، مسعود خوانساری در نشست اتاق بازرگانی ایران و آلمان اظهار کرد: رابطه اقتصادی ما با آلمان گذشته‌ای بسیار طولانی دارد و پس از برجام نیز هیات‌های تجاری مختلفی میان دو کشور رفت و آمد کرده‌اند و ما به افزایش همکاری‌ها امیدوار شدیم اما پس از خروج آمریکا از برجام عملا تمام این امیدواری‌ها متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اروپا به وعده‌های خود در برجام عمل نکرد. اینستکس در طول ماه‌های گذشته سه مدیرعامل عوض کرده و هیچ اقدام عملی نداشته است. این را باید در نظر گرفت که اگر اروپا از ایران نفت نخرد، عملا اینستکس فایده‌ای نخواهد داشت.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران به وجود آورده، اظهار کرد: مردم ما در سال ۱۳۹۷ فشار سنگینی را تجربه کردند و عملکرد اروپا نشان داد از نظر اقتصادی استقلالی در مقابل آمریکا ندارد، از این‌رو ما با رویکرد اتکا به داخل، استفاده از کشورهای همسایه و صادرات کالاهای غیرنفتی در مقابل تحریم‌ها ایستادیم.

وی با بیان این‌که واقعی شدن نرخ ارز به صادرات ایران کمک کرد، گفت: آمریکا واردات خودرو را ممنوع نکرده اما واردات قطعه را ممنوع کرده است؛ این یعنی آنها به دنبال افزایش بیکاری و تنش اقتصادی در ایران هستند. ما در مقابل این حرکات ایستادیم و وقتی اروپا نتوانست با ما همراهی کند، قطعا نگاه ما به کشورهای شرقی و همچنین توان داخلی خواهد بود.

خوانساری تاکید کرد: اروپا نمی‌تواند انتظار داشته باشد که ایران از آنها کالا بخرد اما آنها در مقابل هیچ وارداتی از ما نداشته باشد، از این‌رو ما مجبوریم که انتخاب‌های خود از غرب را محدود کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مارکا؛ ­تیم فوتبال منچستر سیتی دو هفته دیگر در بازی رفت از لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف تیم فوتبال رئال مادرید برود و این در حالی است که ۵ بازیکن این تیم با مصدومیت روبرو شده اند.   کایل واکر یکی از مصدومان این تیم است که در بازی با برزیل دچار مصدومیت شد و جان استونز نیز در بازی با بلیژیک با مصدومیت روبروشد و مانوئل آکانجی در دیدار تیم ملی سوئیس دچار مصدومیت شد. روبن دیاس و برناردو سیلوا نیز در اردوی تیم پرتغال حضور داشتند و در نهایت و رودریگوی اسپانیایی اگر چه در مقابل کلمبیا بازی نکرد، اما در بازی مقابل برزیل در ترکیب اسپانیا بود و شرایط مشابهی داشت و نتوانست در اردوی تیممنچستر سیتی حضور یابد.   تیم فوتبال منچستر سیتی باید در لیگ قهرمانان اروپا دیدار مهمی را در مقابل رئال مادرید برگزار کند و این بازی باری سیتیزن‌ها بسیار مهم است ومی تواند به حضور دوباره منچستر سیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا کمک کند.

دیگر خبرها

  • پاکستان: موضع روشنی در قبال طرح انتقال گاز از ایران داریم
  • بازی های دوستانه بلای جان سیتیزن ها
  • پلی به گذشته - برتری 2-0 آرسنال مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا (2006/3/28) / فیلم
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟