Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:16:51 GMT

گرمای آزار دهنده در چذابه

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۳۴۷۲

گرمای آزار دهنده در چذابه

به گزارش خبرنگار ایرنا از چذابه همزمان با شکل گرفتن موج حرکت زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه مرزی چذابه ، دمای هوا افزایش یافت و از ۴۱ درجه بالای سانتیگراد بالای صفر نیز فراتر رفت.
این وضیت آب و هوایی در منطقه بیابانی و رملی چذابه که شب ها تا حدودی خنک و روزهای گرمی دارد برای زائران سر از پانشناخته اربعین حسینی آزاردهنده است و گرمای هوا اندکی از حد انتظار آنان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمای هوا زائران مسن را که  وضعیت جسمی آنان با چنین آب وهوایی چندان سازگار نیست کلافه و بی حوصله کرده است و به محض ورود به پایانه مسافری چذابه ساعتی استراحت می کنند.   
روز دوشنبه نیز این منطقه مرزی شاهد افزایش رطوبت هوا و در عین حال باران اندک و پراکنده بود ولی تاثیری بر کاهش دمای هوا نداشت.
هوای گرم برای موکب هایی که وسایل سرمایشی ندارند و با کمبود یخ رو به رو هستند نیز مشکل آفرین است و زائران نیز با توجه به گرمای هوا نمی توانند در موکب ها استراحت کنند.
در این میان موکب هایی که سازه بتنی دارند و از وسایل سرمایشی بهره می برند مشکل  چندانی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی ندارند ولی موکب هایی که از برزنت و چادر استفاده می کنند توانایی چندانی برای مقابله با گرما را ندارند.
این در حالی است که هواشناسی منطقه  در ۲ روز آینده نیز تداوم شرایط مشابه ۲ روز اخیر را یعنی گرما و شرجی پیش بینی کرده است.
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، یخ و آب ومعدنی را مهمترین نیازهای موکب های اربعین در مرز چذابه بیان کرد.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی با پیش بینی هجوم جمعیت زائران اربعین حسینی در روزهای آینده در مرز چذابه از خیران خوزستانی خواست هرچه در توان دارند برای تامین آب و یخ مورد نیاز موکب های چذابه قدم بردارند.
وی گفت: تا ۱۷ سال آینده ایام اربعین در فصل گرما خواهد بود از این رو در مرزهای چذابه و شلمچه باید همه موکب ها به وسایل سرمایشی با سازه بتنی مجهز شوند.
در همین حال محموله یک میلیون بطری آب معدنی در چذابه همراه با یک تریلی حامل یخ تخلیه شد تا عطش زائران اربعین حسینی را برطرف کند.  
به گزارش ایرنا پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان به زیارت حرم سید الشهدا (ع)، از چهار مرزی و رسمی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال، افزایش چشمگیری یابد.
اربعین پارسال ۲۳۷ هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه به شهرهای مقدس عزیمت کردند. 
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است. 
۶۰۶۵ / ۶۰۳۷
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دشت آزادگان خوزستان اربعین ۹۸ مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود