Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست 2 دستور کار پاسخگویی وزیر علوم به سوالات نمایندگان و همچنین حضور خانواده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در بند آمریکا پیگیری شد. 

اخبار سیاسی-وی افزود: در بخش اول این نشست سوال عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین مبنی بر عملکرد کمیسیون موارد خاص بود و عمل نکردن آن بر اساس ضوابط مشخص بود که مقرر شد در 2 هفته آینده مدارک و مستندات نماینده سئوال کننده به وزارت علوم ارائه شود تا اگر خلاف قانونی صورت گرفته به این موارد رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: سوال بعدی مربوط به سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر از وزیر علوم درباره ضوابط تغییر و انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها و بویژه رؤسای دانشگاه‎‌های استان کرمانشاه بود که مقرر شد در 2 هفته آینده مستندات ارائه شود. 

وی افزود: همچنین احمد همتی نماینده مردم سمنان هم از طرح سوال خود منصرف شد. 

میرزاده گفت: به علت حضور رئیس کمیسیون و  وزیر علوم در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی، سئوال بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر به هفته آینده موکول شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در بخش دوم این نشست اعضای خانواده مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در بند آمریکا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حاضر شدند.

وی افزود: بعد از ارائه نظرات مختلف، 3 نامه برای ارسال به رؤسای قوه قضاییه، مجریه و وزیر علوم تدوین شد که پیگیر بازگشت این استاد دانشگاه به کشور شوند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس میرزاده آموزش و تحقیقات مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی قوه قضاییه وزارت علوم دانشمند ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۴۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف راز عمر طولانی آلیاژهای حافظه‌دار توسط دانشمند ایرانی

دانشمند جوان دانشکده مهندسی و علم‌ مواد دانشگاه صنعتی شریف با همکاری دانشگاه علم و صنعت هنگ‌کنگ تحقیقات جالبی در رابطه با ریزمکانیک کششی آلیاژ حافظه‌دار مس‌ ـ‌‌ طلا‌ ـ روی انجام داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مصطفی کرمی؛ دانشمند جوان دانشکده مهندسی و علم‌ مواد دانشگاه صنعتی شریف با همکاری دانشگاه علم و صنعت هنگ‌کنگ تحقیقات جالبی در رابطه با ریزمکانیک کششی آلیاژ حافظه‌دار مس‌ ـ‌‌ طلا‌ ـ روی انجام داد.

مقاله دکتر مصطفی کرمی؛ استادیار دانشکده مهندسی و علم‌ مواد دانشگاه صنعتی شریف و تیم تحقیقاتی همراهش، با عنوان "استحاله­ فازی مارتنزیتی بدون اتلاف انرژی پس از چندین میلیون سیکل سوپرالاستیک" در مجله معتبر فیزیکال ریویو لترز PRL به صاحب امتیازی انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد.

در این پژوهش که با همکاری پژوهشگرانی در دانشگاه علم و صنعت هنگ‌کنگ (HKUST) و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی (Lawrence Berkeley National Lab) به انجام رسیده است؛ آلیاژ حافظه‌داری فرآوری شده که قابلیت تغییرشکل استثنایی را حتی پس از تحمل 10 میلیون سیکل سوپرالاستیک از خود نشان می‌دهد.

این دستاورد دریچه جدیدی را درباره طبیعت بنیادین استحاله‌­های مارتنزیتی فعال شونده با تنش باز می‌­کند و یکی از چالش‌‌های مهم در دستیابی به عمر خستگی بالا تحت تنش­‌های کششی چند میلیون سیکلی را برطرف می‌سازد. چنین مواد حافظه­‌داری با عمر خستگی بالا می­‌توانند به طور گسترده در کاربردهای مختلفی مانند استنت‌ها، ایمپلنت‌های پزشکی، میکرونوسانگرها و دستگاه‌های خنک­‌کننده حالت جامد مورد استفاده قرار گیرند.

حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا

این گروه پژوهشی دریافته‌اند که استحاله مارتنزیتی بروز کرده در این آلیاژ حافظه‌­دار حتی پس از تحمل چندین میلیون سیکل مینیمم هیسترزیس را بدون لغزش یا عیوب ساختاریِ مشخص از خود نشان می‌دهد. همچنین‌ در این پژوهش از شرایط فوق سازگاری (supercompatibility conditions) به عنوان مکانیزم حاکم بر چنین رفتار ایده‌­آلی یاد شده است.

کرمی و همکارانش با تشریح مکانیزم حاکم بر این رفتار حائز مینیمم هیسترزیس، توانستند مسیر نوینی را در طراحی آلیاژهای مارتنزیتی پیشرفته با عمر خستگی بالا باز کنند. در نتیجه، کاربرد این آلیاژهای حافظه‌­دار به عنوان مواد با عمر خستگی بالا می‌تواند در دستگاه­‌های مورد استفاده در علوم پزشکی و انرژی گسترش ­یابد.

مجله Physical Review Letters (PRL) یکی از معتبرترین مجلات جهان با شاخص اچ-ایندکس 700 (رتبه دهم در میان مجلات در تمام حوزه‌های علمی در نظام رتبه‌بندی SJR) است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • برگزاری مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی شوراها در بوشهر
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • ذوق نقدعلی از بازگشت گشت ارشاد: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد | با قدرت جلوی کشف حجاب را بگیرید
  • بالاخره «پنج‌شنبه» تعطیل می‌شود یا «شنبه»؟/ خبر مهم یک نماینده درباره تغییر در تعداد تعطیلات آخر هفته
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • کشف راز عمر طولانی آلیاژهای حافظه‌دار توسط دانشمند ایرانی