Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ ابراهیم کالین در مصاحبه‌ای اختصاصی به شبکه سی ان ان درباره عملیات احتمالی ارتش این کشور در شمال سوریه گفت: ترکیه در پی اشغالگری و تغییر بافت قومی نیست. هدف ایجاد منطقه امن در سوریه و فراهم کردن زمینه بازگشت پناهجویان به کشورشان است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ما اجازه نخواهیم داد عناصر گروه داعش به ترکیه بیایند و یا به کشور‌های اروپایی یا دیگر کشور‌ها بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی اردوغان در پاسخ به این سوال که «آیا از ناتو برای این عملیات اجازه گرفته‌اید؟» گفت: این عملیات ارتباطی به ناتو ندارد. این عملیات به علت نگرانی‌های امنیتی ترکیه اجرا خواهد شد.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر عدم همراهی آمریکا با ترکیه جهت تأسیس منطقه امن در شمال سوریه گفت: از آغاز بحران سوریه تاکنون همواره بر تمامیت ارضی این کشور تاکید کرده‌ایم و از این به بعد نیز به همین رویه ادامه خواهیم داد.

وی افزود: با پاکسازی منطقه مدنظرمان از گروه‌های تروریستی، بقا و امنیت خودمان را تأمین کرده و برای بازگشت آرامش و صلح به سوریه تلاش خواهیم کرد.

به دنبال افزایش تنش میان آمریکا و ترکیه در مورد پرونده سوریه، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه در یک تماس تلفنی درباره طرح منطقه امن در شمال سوریه گفت: وگو کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که ترکیه بزودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

ترکیه مدتهاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه است. مقام‌های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) در مورد طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند. آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه‌ای امن برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر تمامیت ارضی ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه داعش مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان

ترکیه یکی از کشور‌های اسلامی منطقه‌ای است که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی به دلیل توحش علیه فلسطینیان انتقاد می‌کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روابط خوبی با مقامات فلسطینی حماس دارد و تاکنون بار‌ها علی رغم انتقادات صهیونیست‌ها با آن‌ها دیدار و گفتگو کرده است. 

به گزارش الجزیره، ان تی وی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است طی آخر هفته با سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار و گفتگو کند. 

برنامه ریزی برای انجام این سفر یک هفته پس از حملات رژیم صهیونیستی به خانواده هنیه در غزه انجام می‌شود که طی آن ۳ فرزند و ۴ نوه رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیات صهیونیست‌ها جان باختند. 

رجیب طیب اردوغان که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود با تایید این خبر، از میزبانی آنکارا از رهبران گروه‌های فلسطینی در پایان هفته و دیدار با آن‌ها خبر داد. 

جنگ غزه و نیز حل و فصل اختلافات داخلی میان گروه‌های فلسطینی از جمله مواردی است که پیش‌بینی می‌شود در این نشست پیرامون آن به رایزنی پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند