Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-28@12:47:43 GMT

اتمام عملیات احداث متروی هشتگرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۵۸۱۶

اتمام عملیات احداث متروی هشتگرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی درباره برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن گفت: در این برنامه قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث شود که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.

وی افزود: از ۲۰۰ هزار واحدی که در شهرهای جدید ساخته می‌شود ۶۰ هزار واحد جانمایی شده و طرح آنها به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ۱۴۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده در شهرهای جدید که به برنامه اقدام ملی اختصاص دارد، زمین در شهرهای جدید داریم اما برای عملیاتی شدن آن باید برخی تغییرات در طرح های تفصیلی این شهرها انجام شود. 

طاهرخانی درباره اجرای بخشی از طرح ملی مسکن در شهر جدید پردیس اظهار داشت: در این شهر برای تعداد واحدهای پیش بینی شده زمین به اندازه کافی وجود دارد اما در خصوص اینکه گفته می‌شود که چرا در شهر جدید پردیس بخشی از زمین ها به پارک علم و فناوری پردیس واگذار شده است باید بگوییم که بر اساس طرح جامع شهر جدید پردیس، همه زمین ها کاربردی مسکونی ندارند. بنابراین منافاتی ندارد که بخشی از این اراضی به پارک فناوری واگذار شود. چون در طرح جامع این شهر دیده شده است که بخشی از اراضی به کسب و کار و اشتغال اختصاص یابد.

وی افزود: اراضی ای که اخیرا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توافق کرده ایم که به پارک علم و فناوری پردیس داده شود در قالب کاربری آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: بر اساس طرح های جامع و تفصیلی موجود، میزان اراضی مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی مشمول برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن وجود دارد و نیازی به تغییر طرح تفصیلی پردیس برای واگذاری زمین به ساخت و ساز نیست.

به گفته طاهرخانی اراضی مذکور از محل رفع معارضی زمین هایی است که اخیرا توانسته ایم به زمین های شهر جدید پردیس اضافه کنیم. این زمینها دقیقا در طرح جامع و تفصیلی پردیس وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اتمام طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس تا پایان امسال بر اساس آنچه وزیر راه و شهرسازی دستور داده است، گفت: این دستور وزیر راه و شهرسازی شامل واحدهایی می شودکه مشکل حقوقی نداشته باشند. در حال حاضر بخشی از پروژه های مسکن مهر که در سالهای گذشته معارض داشته اند در ماههای اخیر رفع تعارض شده و امکان ساخت و ساز در آنها آزاد شده است. بنابراین، این واحدها تا پایان سال تکمیل نخواهند شد. بنابراین صرفا همین پروژه ها مستنثی شده و سایر پروژه ها تا پایان امسال تکمیل خواهند شد.

طاهرخانی میزان پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس را ۸۷ درصد عنوان و اظهار کرد: بنابراین بخش عمده ای از این پروژه ها تا پایان امسال به پایان می رسند و تنها پروژه هایی که به تازگی توانسته ایم دستور قضایی برای رفع معارضی از مرجع قضایی دریافت کنیم به سال آینده موکول خواهد شد.

وی درباره مترو پردیس گفت: کلیه قراردادهای مربوط به روش های تامین مالی، تهیه اراضی مربوطه و زمان بندی احداث پروژه مبادله شده است. فقط نیاز به برخی هماهنگی های بین بخشی دارد که باید انجام شود. این پروژه ریلی به مترو تهران متصل شده و چند ایستگاه در مسیر آن ساخته خواهد شد.  امیدواریم هر چه زودتر مطالعات آن به پایان برسد و فاز اجرایی آن آغاز شود.

عملیات اجرایی متروی هشتگرد به پایان رسید / آماده بهره‌برداری است

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مترو شهر جدید هشتگرد نیز که علیرغم وعده اتما م آن در پایان تابستان امسال هنوز به بهره برداری نرسیده است، آنچه ما وعده داده بودیم اتمام عملیات اجرایی بود؛ اتمام عملیات اجرایی با آغاز بهره برداری از این پروژه دو موضوع متفاوت از هم هستند. همین الان هم اگر از پروژه بازدید کنید، عملیات اجرایی مترو هشتگرد به پایان رسیده است.

طاهرخانی یادآور شد: دستگاه بهره بردار مترو شهر جدید هشتگرد، شرکت عمران شهرهای جدید نیست بلکه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تعیین شده است.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران این هفته تست سرد راه آهن گلشهر به شهر جدید هشتگرد را آغاز می کند اشکالات و نقایص خط پس از تست سرد رفع خواهد شد. پس از آن تست گرم این خط ریلی انجام می‌شود چون سیستم برقی است تست گرم باید با دقت بیشتری انجام شود. پس از آن بهره برداری اولیه و نهایتا بهره برداری نهایی از پروژه انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی علت تاخیر در اجرای این پروژه را حساس بودن آن دانست و گفت: با توجه به اینکه قرار است حمل و نقل انبوه مسافر با این خط ریلی صورت بگیرد باید با دقت بیشتری تست سرد و گرم انجام شود. به این صورت که قطار دو طبقه مترو هشتگرد باید به صورت خالی تردد کند و پس از مشخص شدن نواقص و رفع آنها اقدام به مسافرگیری کنند.

دو رام قطار فعلا تامین شده است

طاهرخانی درباره هزینه خرید ناوگان خط مترو هشتگرد که آیا برعهده شرکت عمران شهرهای جدید است یا شرکت بهره برداری مترو تهران، خاطرنشان کرد: قاعدتا دستگاه بهره بردار که مترو تهران است باید ناوگان را تهیه کند اما شرکت عمران شهرهای جدید دو رام قطار در چند سال گذشته خریداری کرده بود که در حال حاضر در اختیار شرکت بهره برداری مترو تهران گذاشته شده است. البته این دو رام قطار کفایت تعداد مسافران این مسیر را نخواهد کرد اما به هر حال می تواند در تامین بخشی از ناوگان کمک باشد. دولت نیز حمایت بیشتری باید بکند تا ناوگان بیشتری برای این خط ریلی خریداری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شهر جدید هشتگرد مترو شهر جدید پردیس شرکت عمران شهرهای جدید مسکن مهر پردیس مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال

ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد گفت: با همراهی فرماندار و جمعی از مسئولان بافق و نماینده دانشگاه علوم پزشکی یزد، از بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق بازدید شد. 

او افزود: باتوجه به اینکه برخی فرایند‌های اجرای طرح با مشکلات و نواقصی رو به رو شده بود، این مشکلات در نشستی مورد بررسی فنی قرار گرفت و احصا شد.

ابوالحسینی بیان کرد: در این نشست تصمیمات لازم برای تسریع در فرایند اجرای طرح و تأمین سایر منابع موردنیاز اتخاذ شد و امیدواریم تا شش ماهه اول امسال شاهد اتمام عملیات عمرانی این طرح باشیم. 

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بافق هم با تاکید بر تسریع در اجرای این طرح، اظهار داشت: مسئله بیمارستان برای مردم بافق یک مسئله حیاتی شده است و هرچه زودتر باید برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح، برنامه‌ریزی و کوشش شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برنامه‌های متروی تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • ضرورت بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • اتمام عملیات ساخت بیمارستان ۹۶ تخت خوابی بافق تا نیمه اول امسال
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • اتمام مسکن مهرهای غیرمعارض‌دار باقیمانده در سال ۱۴۰۳