Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر امروز در دیدار «ساحل بابایف» وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان با اشاره به همکاری و حمایت های اصولی دو کشور از یکدیگر در مجامع بین المللی، اظهارداشت: ایران و آذربایجان به عنوان دو همسایه صمیمی در همه ابعاد و زمینه ها همکاری دارند و  باید روند این مناسبات بیش از پیش شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی-وی پیوندها و اشتراکات گسترده دو ملت را سرمایه ای بزرگ برای تعمیق همکاری های دو کشور برشمرد و  تصریح کرد: با توجه به تغییرات کنونی جهان، باید کشورهایی که اشتراکات و دیدگاه های نزدیکی با یکدیگر دارند، برای منافع ملت های خود، همکاری‌ها را گسترش دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور، روابط تهران- باکو را در سایه اعتماد و اهتمام روسای جمهور دو کشور، مستحکم و رو به توسعه خواند و تاکید کرد: ایران برای گسترش روابط با همسایگان و بویژه جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی قائل نیست.

وزیر کار و حمایت های اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید براینکه گسترش حجم روابط تهران-باکو در سایه اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بوجود آمده است، تاکید کرد: جمهوری آذربایجان اولویت خاصی برای توسعه و افزایش روابط با جمهوری اسلامی ایران قایل است.

ساحل بابایف با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای تعمیق همکاری ها و تبادل تجربیات بین دو کشور در زمینه های  اشتغال زایی، تامین نیروی کار و  تامین رفاه اجتماعی معلولان و مستمری بگیران، گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و روند افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور چشمگیر بوده است.

وی همچنین با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور آذربایجان به رئیس جمهور کشورمان، بار دیگر از ایشان برای سفر به جمهوری آذربایجان و همچنین شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در این کشور دعوت کرد که واعظی ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در آن شرکت کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اشتغال اشتغال جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور معلولان محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد اعلام کرد عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و بهره‌مندی از تجربه آن به ویژه در احداث سد و مدیریت آب است.

به گزارش ایسنا، عبد اللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در کاخ السلام از محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق رشید و آل صادق درباره عمق روابط بین عراق و ایران و اهمیت توسعه همکاری دو جانبه و ارتقای آن به گونه‌ای که به نفع ۲ ملت همسایه و مردم منطقه باشد، گفت‌وگو کردند.

براساس گزارش میدل ایست نیوز، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دیدار با ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در حاشیه هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر در ایجاد راهبردهایی که تعادل را بین امنیت انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اثر گذار بر محیط زیست برقرار می‌کند، مثمر ثمر بوده است.

رشید افزود عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و بهره مندی از تجربه آن به ویژه در احداث سد و مدیریت آب است.

وی ضمن آن که از تجربیات ایران در احداث سد و پروژه‌های آب و فاضلاب قدردانی کرد، گفت اقدامات برای احداث ۲ سد در راستای استفاده از آب باران و مدیریت مصرف آب در حال انجام است.

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر ایران اعلام کرد موضع حمایتگرانه عراق در برابر مساله فلسطیین ثابت است و باید خشونت‌هایی که مردم غزه در معرض آن قرار دارند، پایان یابد.

رشید در ادامه بر ضرورت دستیابی به راه حل نهایی درباره مساله فلسطین به نفع مردم آن تاکید کرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با تجاوزات را ستود.

از طرفی دیگر آل صادق بر موضع حمایتگرانه ایران از عراق در حفاظت از امنیت و ثبات آن و اهتمام به تقویت روابط بین ۲ کشور در زمینه‌های مختلف و توسعه افق‌های همکاری مشترک تاکید کرد.

وی اعلام کرد که هیئتی ایرانی در راستای بررسی استفاده از آب، باران و احداث سدها که در تحکیم همکاری بین ۲ کشور برای مقابله با شرایط زیست محیطی و تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند، به عراق سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • هیئت ایرانی برای همکاری‌های آبی به عراق سفر می‌کند
  • عراق به دنبال افزایش همکاری با ایران و استفاده از تجربه آن در مدیریت آب