Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان­ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت نیرو‌های مرزی این کشور در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به یک میلیون مهاجر بدون مدرک را در مرز مکزیک بازداشت یا متوقف کرده اند.

این اقدام در پی تلاش‌های جدی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای توقف مهاجرت غیرقانونی انجام می‌گیرد؛ تلاشی که نتایج آن در سه ماه اخیر خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مارک مورگان، مدیر اجرایی حفاظت از مرز‌ها و گمرک آمریکا گفت: شمار مهاجرانی که در مرز بازداشت شده اند در ماه سپتامبر به ۵۲ هزار نفر کاهش یافت که آخرین ماه از سال مالی ۲۰۱۹ است؛ در حالی که در ماه مه شمار بازداشت شدگان ۱۴۴ هزار نفر بود.

بیشتر این مهاجران، ساکنان کشور‌های آمریکای مرکزی اند که به علت فقر و خشونت، همراه با خانواده یا به صورت گروهی، از مرز‌ها می‌گذرند به این امید که از طریق مکزیک به آمریکا وارد شوند و درخواست پناهندگی کنند. برای بیشتر آنها، این روند به معنی گذر از مراحل درخواست مهاجرت رسمی و انتظار برای شنیدن درخواستشان است، ولی معمولا در خاک آمریکا ناپدید می‌شوند به این امید که بتوانند اقامت بگیرند. دولت ترامپ تلاش کرده مهاجران کشور‌های هندوراس، گواتمالا و السالوادور را از طریق تحت فشار گذاشتن مکزیک متوقف کند.

مورگان در نشست خبری در کاخ سفید گفت: «به تلاش‌ها برای همکاری با شرکای خارجی خود، به خصوص مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس ادامه می‌دهیم تا این بحران منطقه‌ای را حل کنیم.» مورگان افزود ۷۱ مایل از دیوار جدید ساخته شده و پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۵۰ مایل تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل شود.

دولت آمریکا دستور داده همه پناهجویان به مکزیک بازگردانده شوند. کاخ سفید علاوه بر محدود کردن درخواست پناهندگی، تلاش کرده دیواری به طول ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر در مرز بسازد و در این راستا بودجه وزارت دفاع را که برای برنامه‌های دیگر در نظر گرفته شده، برای ساخت این دیوار در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تامین تسلیحات برای اسراییل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088405

دیگر خبرها

  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم