Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل، امروز (سه‌شنبه) خواستار انجام "اقدامات محسوس کره شمالی" درخصوص عقب نشستن کامل و غیرقابل بازگشت از تسلیحات هسته‌ای و برنامه موشکی آن شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی اخیرا یک موشک بالستیک از پرتابه زیردریایی آزمایش کرد؛ به دنبال این موضوع، کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه، خواستار برگزاری نشست مذکور پشت درهای بسته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزمایش موشکی مذکور، تحریک‌آمیزترین اقدام این کشور پس از آغاز مجدد گفتگوها با آمریکا در سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. طبق لایحه‌های شورای امنیت سازمان ملل، پیونگ‌یانگ نمی‌تواند از فناوری موشک‌های بالستیک استفاده کند.

کشورهای اروپایی عضو این شورا (که در مجموع ۱۵ عضو ثابت و متغیر دارد)، آزمایشات موشکی کره شمالی را "تضعیف ثبات و امنیت منطقه، و نقض صریح لایحه‌های شورای امنیت سازمان ملل" خواندند.

نمایندگان این کشورها -از جمله بلژیک و لهستان- در بیانیه مذکور اظهار داشتند: "نظارت شورای امنیت بر اجرای لایحه‌های آن ضروری است. تحریم‌های بین‌المللی باید پابرجا بماند و به طور کامل و سختگیرانه اعمال گردد".

کره شمالی، روز دوشنبه به آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، درخصوص مطرح کردن مسئله موشک‌های این کشور در شورای امنیت هشدار داد و اعلام کرد طرح این موضوع، "تمایل ما به دفاع از حاکمیت‌مان را افزون‌تر می‌سازد". برچسب ها: اروپا ، کره شمالی

منبع: خرداد

کلیدواژه: اروپا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واکنش به حمله ایران به اسرائیل؛ دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت ها در منطقه شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، با ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه خواستار توقف فوری خصومت ها شد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد:« من از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به شدت نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند.»

دبیرکل سازمان ملل گفت: من بارها تاکید کرده ام که نه منطقه و نه جهان نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.

گوترش همچنین گفت: «من تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده عصر امروز (شنبه به وقت محلی / نیویورک)  جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت ها هستم.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مبتنی بر دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود. موضوع را می توان پایان‌یافته تلقی کرد.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به‌طور قابل‌توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری میان ایران و رژیم سرکش اسرائیل است و آمریکا باید از آن دور بماند!»

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی نیز اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‏در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیانیه وزارت خارجه: حملات ایران حق ذاتی دفاع مشروع است نمایندگی ایران در سازمان ملل: اقدام نظامی ایران مبتنی بر دفاع مشروع بود

دیگر خبرها

  • پاتروشف خواستار خویشتنداری اسرائیل شد
  • ایران خواستار جنگ نیست/ باید به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دادیم
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • دفاع چین از ایران در نشست شورای امنیت
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • قطر: جامعه بین‌المللی برای توقف تنش‌ها اقدام فوری انجام دهد
  • اسرائیل خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شد
  • در واکنش به حمله ایران به اسرائیل؛ دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت ها در منطقه شد
  • اسرائیل خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شد
  • کاخ سفید خواستار آزادی کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل از سوی ایران شد