Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  باید‌ها و نباید‌های توسعه پایدار جامعه روستایی و عشایری امشب ۱۶ مهر ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و امید معاون توسعه روستای ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه روستا‌ها امروزه از شرایط زیرساختی خوبی برخوردار هستند گفت: روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از امکانات اولیه برخوردارند؛و  ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور بالای ۲۰ خانوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به اینکه جمعیت روستایی کشور همان ۲۱ میلیون نفر مانده است افزود: حدود ۳۰ درصد از عدم افزایش جمعیت ناشی از تبدیل روستا‌های بزرگ به شهر بوده است و ۷۰ درصد مهاجرت از روستا به شهر صورت گرفته است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سهم روستاییان از اشتغال در در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در بهترین شرایط از سبد اشتغال کشور ۵ درصد بود گفت: این رقم در سال ۹۷ به طور متوسط به ۲۰ درصد رسیده است، جمعیت فعال روستایی در حال حاضر ۷ میلیون نفر است یعنی حدود ۴۲ درصد جمعیت روستایی ما جمعیتی فعال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تخصیص ١/٥ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستاییان

در حال تکمیل ... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است

کشاورز فرماندار هیرمند گفت: اختصاص امکانات لازم در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است و در راستای تحقق شعار سال از طرح‌های اقتصادی روستا‌ها استقبال، حمایت‌ها و تسهیل‌گری‌های لازم نیز صورت می‌گیرد.

محمد کشاورز در حاشیه بازدید از معابر، ساختمان و ماشین آلات دهیاری روستای شندل گفت: روستای شندل با توجه به جمعیت و موقعیت جغرافیایی ظرفیت ویژه‌ای برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی مردم پایه با همکاری دهیاری را دارا است.

وی ضمن تاکید بر حل مشکلات روستا با هم اندیشی دهیار و شورا‌های روستا بیان کرد: در راستای سیاست دولت مردمی آیت الله رئیسی اقدام به رفع مشکلات مناطق کم برخودار و محروم کرده‌ایم تا ضمن بازدید مدیران مربوطه از این مناطق مشکلات آنها بررسی و در کوتاه مدت اقداماتی جهت رفع آنها صورت گیرد.

فرماندار هیرمند ادامه داد: در همین راستا تعدادی از اسناد مالکیتی منازل مسکونی روستای شندل با همکاری بخشداری، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد آماده شده است که به زودی در اختیار صاحبان منازل قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • فعال کردن ظرفیت‌های استانی برای دومین جایزه جوانی جمعیت
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است