Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ امانی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به  آمار ازدواج و طلاق در لرستان ،اظهار کرد: در شش ماهه اول سال 98 تعداد 8959 مورد ازدواج به ثبت رسیده است .

او افزود: در هر شبانه روز 48 ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در مدت مشابه سال قبل نیز  52 ازدواج بوده است .

امانی پور گفت: میانگین سن ازدواج  های ثبت شده بار اول برای مردان 27.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6سال و برای زنان22.8سال بوده است.

 مدیرکل ثبت احوال لرستان در خصوص میزان طلاق ها در استان نیز یادآورشد:   در این مدت تعداد 1851 مورد طلاق به ثبت رسیده است ودر هر شبانه روز به طور متوسط تعداد 10واقعه  طلاق به ثبت رسیده است.       .                         

او با اشاره به سن طلاق در استان نیز تصریح کرد: میانگین سن طلاق در استان برای مردان35.4 سال و برای زنان30.7سال بوده است که تعداد 194 مورد یعنی10.5درصد  از طلاقها کمتر از یکسال بوده اند.                                                                                               .

 امانی پور به ذکر آمار فراوانی نام در استان  عنوان کرد:  در شش ماهه اول سال 98 فراوانی 5 نام پسران در استان به ترتیب حسین(366 مورد)، امیرعلی (288 مورد)،محمد (229 مورد)،آراد (212 مورد) و امیرحسین(205 مورد) بوده است و بیشترین فراوانی پنج نام دختران  نیز به ترتیب فاطمه(280 مورد)، آوا (196 مورد)، هانا (160 مورد)، نیکا(147 مورد) و زهرا(132 مورد) بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج سن ازدواج طلاق مردان ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند

ایتنا - بر اساس نظرسنجی گالوپ، اکثر بزرگسالان آمریکایی (حدود ۵۷ درصد) اعلام کرده‌اند که خواب شبانه کافی ندارند و تنها ۴۲ درصد می‌گویند که به اندازه کافی می‌خوابند.
بی‌خوابی از معضلاتی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان‌اند و کیفیت و کمیت خواب بر عملکرد جسمی و روانی تاثیر به‌سزایی دارد. این مشکل به عوامل متعددی مانند شیوه زندگی، تغذیه و بیماری‌های روحی‌روانی بستگی دارد اما آیا جنسیت هم می‌تواند بر بی‌خوابی یا کم‌خوابی موثر باشد؟

بر اساس نظرسنجی گالوپ، اکثر بزرگسالان آمریکایی (حدود ۵۷ درصد) اعلام کرده‌اند که خواب شبانه کافی ندارند و تنها ۴۲ درصد می‌گویند که به اندازه کافی می‌خوابند.

به گزارش نیویورک‌پست، نتایج این نظرسنجی که در ماه دسامبر انجام شد، کاملا برعکس نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۳ بود. در آن نظرسنجی، ۵۶ درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که خواب کافی دارند، در حالی که ۴۳ درصد گرفتار بی‌خوابی یا خواب ناکافی بودند.

نظرسنجی اخیر نشان داد که زنان کمتر از مردان می‌خوابند و تنها ۳۶ درصد زنان و ۴۸ درصد مردان اعلام کرده‌اند که خواب کافی داشته‌اند.

طبق این نتایج، زنان جوان کمترین میزان خواب در یک ماه را داشتند و در مقایسه با ۴۶ درصد مردان جوان، تنها ۲۷ درصد زنان جوان از خواب کافی و مفید خبر دادند. این اختلاف میزان خواب ناشی از جنسیت‌ در زنان مسن کمتر بود و در مقایسه با ۵۱ درصد مردان مسن، ۴۶ درصد زنان مسن خواب کافی داشتند.

در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تعداد ساعات خواب شبانه را مدنظر داشته باشند. متخصصان مختلف دست‌کم هشت ساعت خواب شبانه را توصیه می‌کنند، اما تنها ۲۶ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، این مقدار می‌خوابیدند. ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان از شش تا هفت ساعت خواب شبانه خبر دادند و حدود ۲۰ درصد هم گفتند که پنج ساعت یا کمتر خوابیده‌اند.

 

این نتایج با داده‌های مربوط به خواب در سال ۱۹۴۲ اختلافی عمده دارد. در آن زمان حدود ۵۹ درصد آمریکایی‌ها هشت ساعت خواب شبانه داشتند و تنها سه درصد افراد خواب پنج ساعته یا کمتر را گزارش کرده بودند.

محققان می‌گویند که احتمالا تغییر هنجارهای فرهنگی و استرس در کمبود خواب افراد جامعه نقش دارد.

سارا فیورونی، محقق ارشد گالوپ، تاکید می‌کند که امروزه افراد بیشتری از تاثیر مثبت خواب خوب بر سلامتی مطلع‌اند و بر همین اساس بیشتر احتمال دارد که به کم‌خوابی خود توجه داشته باشند و آن را گزارش کنند.

او در گفت‌وگو با ای‌پی می‌گوید: «خواب پنج ساعت یا کمتر را در سال ۱۹۴۲ واقعا نمی‌شنیدیم. تقریبا هیچ‌کس نبود که بگوید پنج ساعت یا کمتر خوابیده است.»

این نظرسنجی همچنین از ارتباط بین بی‌خوابی و استرس خبر داد و به نقل از انجمن روانشناسی آمریکا، اشاره کرد افرادی که کمتر می‌خوابند، استرس بیشتری دارند و کسانی که استرس بیشتری دارند، کمتر می‌خوابند. طبق این نظرسنجی، ۶۳ درصد افرادی که گفتند به خواب بیشتری نیاز داشتند، می‌گویند گرفتار استرس‌اند.

سطح استرس آمریکا‌یی‌ها به‌ویژه زنان رو به افزایش است. در سال گذشته، حدود ۵۳ درصد زنان داشتن استرس را گزارش کردند، در حالی که این میزان در مردان ۴۵ درصد بود. زنان جوان با بیشترین میزان استرس مواجه‌اند به طوری که سطح استرس آنان در مقایسه با مردان همسن‌ و‌ سالشان، ۱۴ درصد بیشتر و در مقایسه با زنان مسن‌تر ۲۹ درصد بیشتر بود.

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
  • کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • آتش‌بازی شبانه هواداران بارسلونا مقابل هتل محل اقامت پاری سن ژرمن / فیلم
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • تصاویر جابجایی شبانه تسلیحات ارتش در سطح تهران