Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازده سال بعد از افتتاح برج میلاد، پیش از ظهر امروز سخنگوی شورای شهر تهران ساخت این سازه را مورد انتقاد قرار داد و عملکرد سازندگان آن را زیر سوال برد!
به گزارش «تابناک»، نیمه مهرماه سال ۸۷، اتفاقی در کشورمان رقم خورد که تا مدت‌ها نقل محافل بود. افتتاح مرتفع‌ترین سازه کشور که آن زمان چهارمین سازه بلند ساخته شده به دست بشر بود و ساختش ۱۱ سال به طول انجامیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برج بلندی که در زمان کوبیدن کلنگ احداثش بر زمین، «یادمان» نام داشت و گفته می‌شد از نظر وسعت سازه راس، مقام نخست جهان را در اختیار دارد و ظاهرا هنوز هم از این نظر اول است، با این یادآوری که هم نامش تغییر کرده و هم کاربری اش.
آن گونه که می‌گویند، این برج سازه ایی مخابراتی است و با همین پسوند هم افتتاح شده، اما مرور سخنان کرباسچی، شهردار وقت تهران که سنگ بنای این هیولای بتنی را گذاشت و یادآوری نام نخستش کافی است تا دریابیم هدف از ساختش چیزی جز نماد سازی نبوده است.
نوعی سمبل سازی برای جذب توجه و احتمالا تحقق اهدافی در حوزه گردشگری یا شاید هم، به رخ کشیدن توان فنی و مهندسی و یا حتی توان مالی مجموعه مدیریت شهری. علت خلق این سازه هر چه بود، پروسه ساختش با فراز و نشیب‌های زیادی همراه شد تا جایی که طی احداثش، تهران شش شهردار به خود دید.
اکنون بیایید از همه چیز پیرامون این سازه صرف نظر کرده و به انتقادی بپردازیم که امروز درباره آن مطرح شده است. انتقادی از زبان علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در بخشی از نشست خبری امروزش با اصحاب رسانه گفت: «ساخت برج میلاد ضرورتی نداشت.»
او سخنانش را این گونه ادامه داد: «به لحاظ کارکردی، این برج یک برج مخابراتی است و زمانی که ساخته شد دو دهه بود که در دنیا به لحاظ فنی برج‌های مخابراتی ساخته نمی‌شد؛ به نظرم این مجموعه از هزینه‌هایی که برای برج میلاد صرف شد، باید به اولویت‌های دیگر اختصاص می‌یافت.»
البته سخنان اعطا و انتقاداتش به این برج محدود نماند و مشمول حال چند پروژه پایان یافته دیگر شهری نیز شد تا مشخص شود که اساسا از دید این مقام مسئول شهری، شهرداران و شورا‌های قبلی اشتباهات فاحش زیادی داشته اند که ساخت یک برج غیرضروری مخابراتی که در جهان منسوخ شده، یک نمونه از آنهاست.
اظهارنظری که ممکن است بسیاری با آن موافق باشند، اما بعید است کسی بداند فایده طرح آن از زبان سخنگوی شورای شهر چیست؟ اینکه همه قبلی‌ها بد بوده اند و ایشان خوبند یا این موضوع که قرار است پرونده‌ای ویژه برای بررسی حیف و میل‌های قبلی‌ها در دستور قرار گیرد؟
سوالاتی که پدیدآورنده شان مدتهاست در راس امور پایتخت قرار دارد، اما وقتی مورد سوال قرار می‌گیرد، ترجیح می‌دهد از بیست سال پیش هم سند و مدرک بیاورد، درست مانند شهردار تهران که روز گذشته در پاسخ به شهرفروشی گفت: از کرباسچی تا به او همه شهرفروشی کرده اند الا خودش!
مسئولانی که ظاهرا لازم است یادآوری کنیم تهران از گذشته‌های خیلی دورتر هم با مشکلاتی دست به گریبان بوده است و با یادآوری آنها، گرهی از مشکلاتش گشوده نمی‌شود. مثل این اشکال که در زمان قاجار آن را به عنوان پایتخت برگزیدند تا نتیجه اش، نابودی آب و هوا و فضای سبز بی نظیرش باشد، در حالی که ضرورت نداشت پایتخت شود!
مشکلی اساسی و کلیدی که از مسئولان فعلی تا جانشینان آتی شان می‌توانند به آن اشاره کرده و نتیجه بگیرند که می‌شد به جای انبوه هزینه‌های صورت گرفته برای تبدیل تهران به پایتخت، منابع مالی به اولویت‌های دیگر پرداخت شود! کاری که لابد حالا در دستور کار مدیران شهری هست که پروژه‌های غیرضروری گذشته را تذکر می‌دهند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر برج میلاد سخنگوی شورای شهر علی اعطا پایتخت انتقاد ضروری برج مخابراتی یادمان چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل حریم شهر تهران گفت: مساحت محدوده ۵ هزار و ۹۱۸ کیلومتر مربعی که به عنوان حریم پایتخت شناخته می‌شود، بالغ بر ۹ برابر وسعت محدوده شهر تهران است و صیانت از این عرصه بسیار دشوار است.

علی اکبر فسایی افزود:شهرداری تهران در حال برنامه ریزی برای هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی
  • سایبان خودرو بدون پایه
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف