Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، شاید تاکنون نام عقاب هارپی را نشنیده باشید؛ عقابی قدرتمند، مرموز، با ابهت و غول پیکر. این عقاب آنقدر عجیب و بزرگ است که فرد با دیدن آن ممکن است فکر کند یک نفر لباس پرنده پوشیده و نقش بازی می‌کند. شکل سر این عقاب و ترکیب رنگ‌های بدن آن به گونه‌ای است که در نگاه اول موجودی آدم‌نما را در ذهن بیننده متبادر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو گونه از این نوع عقاب وجود دارد. گونه آمریکایی و گونه پاپوآیی (منطقه‌ای در اندونزی). گونه آمریکایی  نیرومندترین و بزرگترین پرنده شکاری در قاره آمریکا به شمار می‌رود. این عقاب بزرگترین گونه عقاب‌ها در جهان نیز محسوب می‌شوند. طول بال عقاب هارپی ۷ فوت و ۴ اینچ (۲۲۴ سانتی متر) و وزن آن تقریبا به ۸.۵ پوند است. این عقاب در جنگل‌های دشتی گرمسیری زندگی می‌کند. متاسفانه به علت از بین رفتن زیستگاه‌های عقاب هارپی، این پرنده تقریبا در آمریکای مرکزی نابود شده است. کمتر از ۵۰۰۰۰ عقاب هارپی در جهان وجود دارند.

بنا به گزارش Fact zoo، عقاب‌های هارپی تمایل به خوردن طعمه‌هایی که کمی از آن‌ها کوچکتر باشند دارند. میمون‌ها، جوجه تیغی، پرندگان، مار‌ها و مارمولک‌ها غذای این گونه از عقاب را تشکیل می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرندگان فوت وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

به گزارش خبرآنلاین، در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور درخصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثرِ بانوانِ این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظانِ امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزارِ هوشمند نشان‌ داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح، مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری پلیس، براین اساس اجرایِ طرحِ نور منطبق با خواست و ساختِ عمومیِ جامعه و مسئولان اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس به عنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌هایِ رسانه‌ای توسط جریان سازیِ معاندین در اجرایِ سناریوهایِ ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت. ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنشِ اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضایِ فعلی و راهبردِ فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد نمود.

در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداریِ توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش می‌کنند، قدردان شما ملتِ فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897190

دیگر خبرها

  • فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد
  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»
  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ (+عکس)
  • این موجود هشت‌پا هیچ‌جوره نمی‌میرد!
  • پاسخ هوش‌مصنوعی به سؤالی به قدمت تاریخ بشر؛ چرا فرازمینی‌ها را ندیده‌ایم؟
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد