Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان اعلام کرده اند در جریان یک ماجراجویی علمی منحصر به فرد در نظر دارند با استفاده از یک بالون غول پیکر پر شده از گاز هلیوم به رصد ستاره خورشید بپردازند.
این بالون غول پیکر حامل نوعی تلسکوپ فضایی فوق پیشرفته به نام تلسکوپ Sunrise خواهد بود، تاکنون دانشمندان چندین آزمایش با استفاده از بالون انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گفته محققان این امکان وجود دارد که در اثر پرواز به ویژه فرود بالون آینه اصلی تلسکوپ فضایی آسیب ببیند به همین دلیل با استفاده از نوعی پوشش آلومینیومی بازتابنده در نظر دارند از آسیب دیدن آن جلوگیری کنند. این پوشش محافظتی باید پیش از هر بار پرواز بالون دوباره بر سطح تلسکوپ پوشش داده شود.
کارشناسان در نظر دارند بالون هلیومی حامل تلسکوپ را تا ارتفاع ۳۵ کیلومتری از سطح زمین به پرواز در آورند و به این ترتیب به مطالعه درباره ستاره خورشید بپردازند.
یکی از دلایل انجام این ماموریت با استفاده از بالون هلیومی، مشکل‌ها و کاستی‌های رصد با استفاده از تلسکوپ‌های زمینی است.   عامل‌های مختلفی از جمله آلودگی ها، وضعیت‌های آب و هوایی نامساعد، کثیف شدن آینه و عدسی‌های تلسکوپ، بروز مشکل‌های فنی و تامین انرژی می‌توانند سبب افت کیفیت تصاویر رصد شده به وسیله تلسکوپ‌های زمینی فوق العاده گرانقیمت شوند.  
کارشناسان برای کاهش مشکل‌های رصد اجرام آسمانی به ویژه خورشید به وسیله تلسکوپ‌های زمینی ایده پرواز تلسکوپ با استفاده از بالون هلیومی را مطرح کرده اند. بیشتر بخوانید: با فناوری‌های باورنکردنی پیشرفته‌ترین تلسکوپ شکارچی سیاره‌های فراخورشیدی آشنا شوید
محققان پرتاب سوم بالون هلیومی را برای ژوئن ۲۰۲۱ برنامه ریزی کرده اند و تا آن زمان به تحلیل داده‌های ماموریت‌های پیشین و توسعه تجهیز‌های علمی برای ماموریت جدید می‌پردازند.
ماموریت Sunrise دارای سه ابزار علمی پیشرفته خواهد بود که به طور تخصصی به مطالعه بر روی میدان‌های مغناطیسی روی سطح ستاره خورشید، بررسی اشعه ماورای بنفش UV و طیف نور مرئی تا مادون قرمز خورشید می‌پردازند.  
ارتفاع منحصربه فردی که تلسکوپ Sunrise در آن قرار می‌گیرد در لایه استراتوسفر زمین است که با قرار گیری در آن تصاویری با وضوح بسیار بالاتر به نسبت تلسکوپ‌های مستقر در زمین به دست می‌آید.  
تلسکوپ Sunrise به دلیل قرارگیری در آسمان می‌توان به مطالعه دقیق طلوع خورشید پرداخته و ساختار این ستاره را مورد بررسی قراردهد و تصاویر بیشتری از تلسکوپ‌های زمینی به دست می‌آورد.
تلسکوپ فضایی Sunrise تا کنون دو پرواز موفقیت آمیز در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ داشته و در هر دو ماموریت پس از چند روز رصد به زمین بازگشته است.
در ساخت تلسکوپ و بالون هلیومی رصدخانه‌های کشور‌های مختلفی مشارکت داشته اند.
منبع: phys
انتهای پیام/ تلسکوپ فضایی سوار بر بالون هلیومی روانه آسمان‌ها شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گریه اراذل و اوباش پورشه‌سوار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار
  • فیلم/ برای طلوع خورشید
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می‌فرستد
  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • ببینید | گریه اراذل و اوباش پورشه‌سوار
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • پی‌اس‌جی جواب کری بارسلونا را داد