Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد از تدارک و راه اندازی ۴۷ موکب در مسیر زائران اربعین حسینی و خارج از کشور خبرداد.

سید فرج الله نظرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: کمیته اسکان و تغذیه موکب‌ها را هدایت، در سامانه ثبت و برای آنها پروانه موکب داری صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی سال گذشته ۳۰ موکب داشته ایم، اظهارکرد: اربعین حسینی امسال  ۴۷موکب ثبت شده در استان وجود دارد که تاکنون برای ۳۱ موکب پروانه موکب داری صادر شده است.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۰موکب از این تعداد در کشور عراق(پنج موکب در نجف، چهار موکب بین نجف و کربلاو یک موکب در کربلا) راه اندازی و تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: چهار موکب در مرز شلمچه(یک موکب‌ لنده، یک موکب چرام و دو موکب یاسوج) دو موکب شهرستان بهمئی، یک موکب شهرستان کهگیلویه، ۹موکب در شهرستان گچساران، دو موکب در شهرستان باشت، دو موکب در یاسوج و یک موکب هم در شهرستان دنا تداریک دیده شده است.

نظر پور تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در چهار راهی بین استانهای بزرگ منتهی به مرز شلمچه قرار دارد که میزبان زائران استان‌های شرقی کشور، یزد، اصفهان، فارس و بخشی از استان چهارمحال و بختیاری است.

وی ادامه داد: این استان علاوه بر زائران ایرانی میزان زائرانی خارجی از کشورهای پاکستان، هند و افغانستان که بصوت زمینی از این استان عبور می کنند، است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۲۰۰ خادم موکب‌های اربعین حسینی استان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که از این تعداد ۸۰۰نفر تاکنون کارت شناسایی صادر شده، و ۲۸۰ نفر در خارج از کشور به زائران خدمات ارائه می دهند.

نظر پور عنوان کرد: تاکنون ۲۶ دستگاه کامیون حامل اقلام مورد نیاز موکب‌های استان در کشور عراق اعزام شده است.

وی تاکید کرد: زائران اربعین حسینی ضوابط و نکات اعلام شده از سوی مسئولان در رسانه های رسمی را رعایت کنند تا در مرز با مشکل مواجه نشوند.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: زائران می توانند جهت رفاه حال خود و انجام راحت زیارت و اعمال معنوی نذورات و کمک های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل دهند تا در راستای نیت شان هزینه شود.

نظر پور بیان کرد: ۱۰ کمیته ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل تبلیغات، امنیتی، حمل و نقل، اعزام، مستندسازی و اطلاع رسانی، اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی، کمیته ارزیابی و نظارت، امداد و نجات، بهداشت و درمان و زیرساخت تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موکب عتبات عالیات اربعین ۹۸ اربعين حسيني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی رییس صدا وسیما در حکمی جواد شیخ اکبری را به سمت مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب کرد.

وی در حکم خود آورده است:

«باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای جواد شیخ اکبری

نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم شما را به عنوان مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب می‌کنم.

سیاستگذاری جامع در امور حج و زیارت سازمان و انجام هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های مربوطه و نهادها و دستگاه‌های مسؤول و سازمان حج و زیارت و توجه ویژه‌ به ظرفیت‌های راهپیمایی عظیم اربعین و جریان‌سازی رسانه‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌های سازمانی از مهمترین وظایف این ماموریت است.

از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسألت دارم.

از زحمات خالصانه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی مقدم در طول دوره تصدی مسئولیت ستاد حج و زیارت سازمان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 6086090 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • فرمانده کل ارتش میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما