Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه پاکستان گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به راهکاری جهت حل مسائل اخیر در خلیج فارس از جمله ایران ناکام ماند و به همین دلیل وی از «عمران خان» نخست وزیر پاکستان خواست تا در این خصوص نقش آفرینی کند. تاریخ انتشار: 08:19 - 17 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۹۸۳

به گزارش خبرگزاری میزان، شاه محمود قریشی طی مصاحبه با شبکه الجزیره که روز سه شنبه منتشر شد، افزود: ترامپ در حاشیه نشست اخیر سازمان ملل طی دیدار با عمران خان از وی خواست تا برای کمک به تنش‌زدایی آمریکا با ایران نقش آفرینی کند، نخست وزیر پاکستان نیز دیدار و رایزنی‌های فوری را با طرف ایرانی از جمله دکتر روحانی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مقامات پاکستانی به این جمع بندی رسیده اند که ایران خواهان تنش زدایی با آمریکا است در عین حال آمادگی طرفین برای انجام مذاکرات جهت حل مسائل و مشکلات پیرامون نیاز اصلی بهبود اوضاع فعلی است.

قریشی گفت: رئیس جمهوری آمریکا برای دستیابی به راهکاری جهت حل مسائل با ایران ناکام مانده و به همین دلیل وی از عمران خان نخست وزیر پاکستان خواست تا در این خصوص نقش آفرینی کند.

وزیر امور خارجه پاکستان به نقل از عمران خان افزود: تحریم های ضدایرانی آمریکا به شدت به فعالیت های تجاری و اقتصادی این کشور ضربه زده است به همین دلیل تهران خواهان لغو این تحریم ها است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع فعلی در خلیج فارس تاکید کرد: این وضعیت ممکن است طرف ها را به سمت جنگ پیش ببرد در حالی که جامعه جهانی و در مرحله اول اقتصاد بین المللی از این وضعیت آسیب خواهد دید.
شاه محمود قریشی افزود: جدای از تداوم پیامدهای تنش در خلیج فارس، فعالیت های تجاری در منطقه و کشتی رانی در تنگه هرمز نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه گذشته در پاسخ به ایرنا گفت این کشور از هیچ تلاشی برای تنش زدایی در منطقه و کمک به بهبود تعاملات میان ایران و عربستان فروگذار نخواهد کرد.

منبع: ايرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان وزیر امور خارجه پاکستان وضعیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد دولت اسلام آباد نگاهی رو به جلو به سفر آتی «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به این کشور دارد.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود گفت تاریخ دقیق و برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به پاکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در برخی از شهر‌های ایران در بامداد روز جمعه گفت پاکستان در حال بررسی موضوع بوده و تنها در صورت دریافت اطلاعات و روشن‌تر شدن اتفاق مذکور قادر به موضع گیری خواهیم بود.
«ممتاز زهرا بلوچ» همچنین تاکید کرد پاکستان به دنبال تنش زدایی فوری در خاورمیانه‌ است که در پی اقدامات غیر مسئولانه و بی پروای اسرائیل از جمله حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق بسیار ملتهب است.
وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر توقف فوری حملات اسرائیل را در غزه و آتش بس فوری به همراه پایان محاصره این منطقه خواستار شد و تاکید دارد جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی پاسخگو کند.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وزیر امور خارجه آمریکا: اولویت ما کاهش تنش در منطقه است
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • ورود وزیر امور خارجه به نیویورک
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد