Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، اعلام کرد قاهره هرگونه تلاش برای استفاده از نیروی نظامی در سوریه و یا جدا ساختن بخشی از خاک این کشور را در چارچوب تلاشی برای تحمیل واقعیت‌های جدید بر منطقه ناپذیرفتنی می‌داند.

او در نشستی خبری مشترک در حاشیه دیدار با سران قبرس و یونان در قاهره با بیان این موضوع گفت: «ما در این دیدار تازه‌ترین تحولات سوریه را بررسی و بر حمایت خود از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و نیاز مبرم به از سرگیری گفتگو‌های تحت نظارت سازمان ملل میان همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران تأکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مخالفت کامل خود را با تلاش برای استفاده از نیروی نظامی در سوریه و جدا ساختن بخشی از خاک این و تحمیل واقعیت‌های جدید بر منطقه -که ناقض قوانین و عرف بین‌المللی است- اعلام کردیم.»

رئیس جمهور مصر افزود: «در این دیدار سه جانبه به طور مفصل به تحولات خاورمیانه و تشدید تنش‌ها و بحران‌ها که گا‌ها ناشی از اقدامات یک‌جانبه و بی‌ثبات‌کننده است و به قطب‌بندی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منجر می‌شود، پرداختیم.»

سیسی در ادامه بدون اشاره به کشور خاصی گفت: «ما بر ضرورت مجرمانه دانستن حمایت‌های مادی و انسانی برخی کشور‌ها از اقدامات تروریستی و اجازه به عبور و انتقال جنگجویان خارجی از طریق خاک خود که امنیت و ثبات سایر کشور‌ها را تهدید می‌کند و همچنین جای دادن به گروه‌های تروریستی و فراهم کردن امکانات رسانه‌ای برای آن‌ها تأکید کردیم.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصر سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه