Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@22:56:39 GMT

اعتیاد کودکان و نوجوانان آلمانی به اینترنت

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۷۴۹۴

اعتیاد کودکان و نوجوانان آلمانی به اینترنت

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج تحقیقات جدید موسسه تحقیقات رسانه‌ای لایبنیتس نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان آلمانی در سنین ۹ تا ۱۷ سال، به طور متوسط ۴ / ۲ ساعت در روز را در اینترنت سپری می‌کنند. این زمان، آخر هفته‌ها به ۳ ساعت نیز می‌رسد. در  این تحقیق که با پشتیبانی یونیسف (صندوق اضطراری بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد) صورت گرفته است، ۱۰۴۴ کودک و نوجوان به همراه پدر یا مادر خود شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این آمار به روشی پیچیده به دست آمده است، چرا که فاکتورهای زیادی در این زمینه وجود دارند. به طور مثال، نوجوانانی که بین ۱۵ تا ۱۷ سال سن دارند، ۴ / ۳ ساعت در روز و ۴ ساعت در آخر هفته‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. این در حالی است که کودکان ۹ تا ۱۱ ساله ۱.۴ ساعت در روز آنلاین هستند. همچنین نود درصد از شرکت‌کنندگان ۱۵ تا ۱۷ ساله در تحقیقات موسسه لایبنیتس گفته‌اند که حداقل یک بار در روز از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، این در حالی است که ۳۸ درصد از کودکان ۹ تا ۱۱ ساله این کار را انجام می‌دهند. محققان این پژوهش در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده‌اند که جنسیت، سن، پس‌زمینه خانوادگی و مهارت‌های افراد در میزان استفاده آنها از اینترنت تاثیر دارد.

 از سوی دیگر، این تحقیق نشان می‌دهد که افراد از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها تنها برای مکالمه و مطالعه استفاده نمی‌کنند، بلکه برخی به عنوان سپری‌کردن اوقات فراغت از آن‌ها بهره می‌برند. یک چهارم جوانان گفته‌اند، صحبت‌هایشان با دیگران در شبکه اینترنت، در مورد سرگرمی‌ها و علایق مشترک است و یک سوم ادعا کرده‌اند در اینترنت اخبار را پیگیری می‌کنند. در این ارتباط می‌توان تفاوت‌هایی هم میان دختران و پسران مشاهده کرد؛ دختران بیشتر در ارتباط با فعالیت‌ و شغل مورد نظرشان در صفحات اینترنت به دنبال اطلاعات می‌گردند و به مراتب بیشتر از پسران هم‌سن خود در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، در حالی که پسران وقت بیشتری را در شبکه صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند.

همچنین نیمی از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که اگر نتوانند آنلاین شوند، حوصله‌شان سر می‌رود. ۲۸ درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که چندین بار تلاش کرده‌اند، زمان استفاده از اینترنت را کاهش دهند اما تلاش‌شان بی‌نتیجه بوده است. علاوه بر این، ۶۲ درصد از والدین عنوان کرده‌اند که خود آنها هم روزانه چندین‌بار از اینترنت استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، بیش از نیمی از آنها گفته‌اند که از تماس غریبه‌ها با کودکانشان در اینترنت می‌ترسند. والدین آلمانی معتقدند که فرزند آنها ممکن است که به محتوای نامناسب در شبکه دسترسی داشته باشد. در عین‌حال ۹ درصد از کودکان و نوجوانان مدعی شده‌اند که در اینترنت مسائلی  را تجربه کرده‌اند که ذهن‌شان را مغشوش کرده است. این مسئله دختران را پیش از پسران تحت تأثیر قرار داده است. یک سوم از پرسش‌شوندگان ۱۲ تا ۱۷ سال نیز عنوان کرده‌اند که در یک سال گذشته ناخواسته با مسائل یا پیشنهادهای ناپسند در اینترنت روبه‌رو شده‌اند. پژوهشگران این تحقیق با توجه به نتایج آن، خواهان تقویت حقوق کودکان و کمک و پشتیبانی از نوجوانان شده‌اند. این پشتیبانی به ویژه از نوجوانانی باید صورت گیرد که‌ موارد بد و مغشوش‌کننده‌ای را در اینترنت تجربه‌ کرده‌اند. آموزش مهارت‌های اجتماعی لازم برای برخورد با اینترنت توسط خانواده‌ها و مدرسه، از دیگر مواردی است که تهیه‌کنندگان گزارش بر آن تأکید کرده‌اند.

این گزارش را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ارسال کرده است.

کد خبر 4741207 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی آلمان اینترنت اعتیاد به اینترنت کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه اربعین 98 بازار نشر گردشگری معرفی کتاب اربعین حسینی دفاع مقدس رونمایی کتاب ادبیات جهان انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان

مسجد شهید مدرس، شهرک مدرس همدان هم یکی از این مساجد است که هر روز صبح محفل انس با قرآن در آن با حضور بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تلاوت قران و دعا‌ها آموزش و تفسیر قر آن و دعا‌ها، تفسیر نهج الابلاغه هم برگزار می‌شود.

در این مسجد پایگاه مقاومت بسیج شهید عروجی فعالیت می‌کند و در کنار آن کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با قرآن را برگزار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تصاویری از کارگاه آموزشی احکام ویژه کودکان و نوجوانان در روستای الیف
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ضیافت افطاری امام حسنی ها در نوشهر
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود