Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@14:00:37 GMT

مسئله پناهندگان باید آسیب‌شناسی شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۷۵۸۴

مسئله پناهندگان باید آسیب‌شناسی شود

خبرگزاری میزان- وزیر کشور با بیان اینکه مسئله پناهندگان باید آسیب شناسی شود،گفت:لازم است ریشه‌های مشکلات بررسی شود و بعد براساس جمع آوری اطلاعات، کمیته‌ای تشکیل شود که برنامه، شرح وظایف و تعهدات کشور‌های مختلف را تهیه کند تا در یک زمان مشخص اجرا شود. تاریخ انتشار: 08:40 - 17 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۶۹۹۳ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی نشست چهارجانبه ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی پناهندگان در ژنو اظهار کرد: باید مسئله پناهندگان آسیب شناسی شود، ریشه‌های مشکلات بررسی شود و بعد براساس جمع آوری اطلاعات، کمیته‌ای تشکیل شود که برنامه، شرح وظایف و تعهدات کشور‌های مختلف را تهیه کند تا در یک زمان مشخص اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور بیان کرد: باید نقش، نظرات و دیدگاه‌های کشور‌های منطقه مدنظر گرفته شود و در صورتی که ارزیابی صحیح از کل منطقه وجود نداشته باشد، سیل پناهندگی و مهاجران جدید به سمت سایر کشور‌ها ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: صرفاً برگزاری نشست بدون نتیجه و برنامه و اقدام عملیاتی مورد نیاز منطقه به نتیجه‌ای نخواهد رسید، و جامعه جهانی باید به مسئولیت بین المللی خود در قبال پناهندگان عمل کند، به طور مثال کل کمک‌های جامعه جهانی به ایران در امور پناهندگان ۶درصد هزینه‌های جاری هم نمی‌شود.
گفتنی است، سه کشور حاضر در این نشست اعلام کردند که نظرات کشور‌های منطقه باید در نحوه ارائه کمک‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دخیل شود و براساس موقعیت‌ها و واقعیت‌های منطقه، اقدامات؛ تعریف، کمک‌ها جذب و هزینه‌ها مدیریت شود.
همچنین باتوجه به اینکه اولین نشست مجمع جهانی پناهندگان برگزار و کشور‌های متعددی در آن شرکت خواهند کرد، مقرر شد که وضعیت منطقه بررسی شود و برنامه کاری تدوین شود و ۴ عضو این کمیته ۴جانبه واقعیت‌های منطقه و پناهندگان را برای جامعه جهانی توصیف کنند.
قرار است در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان از تمامی کشور‌ها دعوت شود تا ضمن بررسی وضعیت جهانی پناهندگان، کمک‌ها و پیش بینی‌های لازم برای بازگشت داوطلبانه آنان به کشورشان انجام دهند.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بازگشت داوطلبانه اقدام عملیاتی جمع آوری اطلاعات عبدالرضا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «آسیب‌ها و بایسته‌های تبلیغ دین» برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های دین و چالش‌های روز از سوی انجمن کلام اسلامی حوزه، با همکاری پژوهشگاه قرآن و حدیث و مرکز آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی قم به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

هفدهمین جلسه از این سلسله نشست‌ها با موضوع «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ محمدصفر جبرئیلی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همراه خواهد بود.

این نشست روز چهارشنبه ـ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ـ ساعت ۲۱ الی ۲۲ به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شرکت برای عموم علاقمندان آزاد می‌باشد.

علاقمندان می توانند از لینک https://www.aparat.com/el_balagh/live جهت ورود استفاده نمایند.

دیگر خبرها

  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • نشست «آسیب‌ها و بایسته‌های تبلیغ دین» برگزار می‌شود
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود