Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون کارآفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: رویداد کافه کارآفرینی به همت بسیج دانشجویی دو هفته یکبار در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

یاسین رضایی، دبیر کانون کارآفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برنامه کافه کارآفرینی گفت: اگر بخواهم بطور ساده بیان کنم، کافه کارآفرینی یعنی انتقال مفاهیم آموزشی و انگیزشی در یک نشستی دوستانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی مطرح کرد: کلیت رویداد کافه کارآفرینی به این صورت است که ما در هر جلسه از یکی از کارآفرینان یا بنیانگذاران کسب و کار دعوت به عمل می‌آوریم تا باحضور در جمع دانشجویان تجارب خود و چالش‌های این مسیر را بیان کنند و تلاش می‌کنیم که در پایان این رویداد‌ها خروجی‌های مفیدی برای دانشجویان داشته باشیم.
دبیر کانون کارآفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز تصریح کرد: برنامه کافه کارآفرینی چند هدف مهم را دنبال می‌کند، برنامه اول ما این است که دانشجویان از تجربیات کارآفرینان موفق بهره‌مند شوند. در ادامه سعی خواهیم کرد که با حضور اساتید کارآفرینی، دانشجویان را نسبت به دانشگاه‌های نسل سوم، نحوه حرکت به سمت آن و همینطور نحوه تفکر نوآورانه و ترویج فرهنگ ارزش آفرینی آگاه کنیم. علاوه بر این موارد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم نوآوری و ایجاد کسب و کار‌های نوپا (استارتآپ ها) از اهداف دیگر ما است.
وی در ادامه گفت: این رویداد به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز هر دو هفته یکبار و در روز‌های چهارشنبه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد و امیدواریم که اساتید و دانشجویان با حضور خود از این رویداد استقبال کنند.
رضایی تاکید کرد: درمورد اطلاع رسانی‌ها سعی خواهیم کرد که با همکاری بخش رسانه‌ای بسیج دانشجویی از طریق فضای مجازی و هم تبلیغات فیزیکی جذب حداکثری را انجام دهیم.
دبیر کانون کارآفرینی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بیان کرد: دانشجویان زیادی را در سطح دانشگاه می‌شناسیم که علی رقم اینکه مهارت کافی در رشته خودشان دارند، اما به دلیل اینکه آشنایی کافی با فضای کسب و کار و چالش‌های آن ندارند هیچ وقت نتوانستند به آن نتیجه دلخواهشان از تحصیلات دانشگاهی برسند و این فاصله ایجاد شده بین دانشگاه‌ها و صنعت و محیط کار سبب شده تا پس از پایان دوران تحصیلشان به سختی بتوانند در شغل مرتبط با رشته خود فعالیت کنند.
وی در ادامه افزود: با وجود چنین فضایی در دانشگاه تصمیم بر این گرفتیم که سلسله رویداد‌های کافه کارآفرینی را در دانشگاه شیراز به منظور انتقال تجربیات کارآفرینان و بنیانگذاران کسب و کار به دانشجویانی که دوست دارند کارآفرینی را به عنوان مسیر زندگی شان انتخاب کنند برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز کارآفرینی استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی صدر معاون امور آزمون های سنجش گفت: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به مراکز برگزارکننده المپیاد دانشجویی کشور گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.

صدر بیان کرد: منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آنها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ۱۴۰۳ شرکت کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است