Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:33:52 GMT

نمایشگاه موضوعی «قرآن و جاهلیت» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۷۸۹۲

نمایشگاه موضوعی «قرآن و جاهلیت» برگزار می‌شود

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برای گرامیداشت و تدبر در قرآن کریم سومین نمایشگاه موضوعی «قرآن و جاهلیت» را برگزار می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور گرامیداشت و تدبر در قرآن کریم از ۲۳ مهرماه، تا چهارم آبان‌ماه سال جاری، هفتاد و سومین نمایشگاه موضوعی دوهفتگی خود را با موضوع «قرآن و جاهلیت» برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نمایشگاه شامل انواع منابع موجود با موضوعاتی از جمله معناشناسی واژه جهل در قرآن، ادبیات جاهلی و واژگان قرآن، مواجهه قرآن با فرهنگ عصر نزول، مؤلفه‌های قرآنی فرهنگ جاهلیت و عبادت‌های جاهلی از منظر قرآن است و در کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

 

‌افراد علاقه‌مند می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۶۶۴۶۵ تماس گرفته، یا از طریق نشانی www.hepl.ir پرسش‌های خود را با کتابدار آنلاین در میان بگذارند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند اصفهان خراسان جنوبي حسینیه ارشاد نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز معلم و روز گرامی‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی دو نمایشگاه کتاب با عنوان «معلم من یک هیولاست! نه، نیستم.» برگزار می‌کند.

در این دو نمایشگاه کتاب‌های فارسی و غیرفارسی به نمایش گذاشته می‌شود. عنوان نمایشگاه با موضوع ۱۲ اردیبهشت روز معلم انتخاب شده است.

اسامی تعدادی از کتاب‌های موجود در این نمایشگاه عبارت است از: «دیدار با آقای عنق» نوشته آر. ال. استاین با ترجمه مسعود ملک‌یاری، «معلم تازه کار» اثر دن گاتمن با ترجمه نسرین شاملو، «پیشتازان ایرانی: روایت زندگی و موفقیت ۱۷ چهره برتر علمی معاصر ایران» نوشته اشکان خسروپور و همکاران، «گوشه دنج کلاس» نوشته دبورا هاپکینسن با ترجمه پریا لطیفی‌خواه.

The dunderheads behind bars by Paul Fleischman, the Swallows by Lisa Lutz

Teachers by Sylvia Ashton-Warner, the Lendry News by Andrew Clements

همچنین به مناسبت ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی نمایشگاه دیگری از کتاب‌های بزرگسال، مرجع و کودک با موضوع فردوسی در کتابخانه مرجع برقرار است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌توانند اردیبهشت روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ به کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون مراجعه کنند.

کد خبر 6084339 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در گرامیداشت روز «سنندج»
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • اجرای ۱۹ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت روز سنندج
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • تصویرِ سندِ ساواک: هدیه‌ی پدر علی شریعتی، به‌محمدرضا شریفی‌نیا
  • نمایشگاهی به مناسبت روز معلم در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • اهدای قرآن نفیس به خط نسخ مغربی به کتابخانه رضوی
  • کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند