Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور تغییری در شمار نظامیان خود در سوریه ایجاد نکرده است و اعتراف کردند که رفتن آنها جا خالی دادن برای حمله بدون دغدغه ترکیه بوده است.
به گزارش برنا، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه مدعی شد این ارگان تغییری در شمار نظامیان حاضر آمریکایی در سوریه ایجاد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو درباره تصمیم ترکیه برای عملیات در سوریه گفت: «متاسفانه ترکیه تصمیم گرفته است یکجانبه عمل کند. در نتیجه، ما نیروهای آمریکا در شمال سوریه را از مسیر هجوم احتمالی ترکیه انتقال داده‌ایم. ما در حال حاضر هیچ تغییری در میزان حضور خود در سوریه ایجاد نکرده‌ایم.»
در پی انتشار اخباری از استقرار تجهیزات نظامی و نظامیان ترکیه در مرز شمالی سوریه، کاخ سفید اخیراً در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن نه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می‌کند و نه در آن مشارکت یا مداخله می‌کند.
روز یکشنبه به دنبال اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کردهای سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیروهای این کشور در مرز سوریه منتشر شد.
بعد از آن نیز اردوغان طی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره یجاد «منطقه امن» در شمال سوریه گفت‌وگو کرد
کاخ سفید بعد از گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا نه از عملیات (نظامی ترکیه در شمال سوریه) حمایت می‌کند و نه در آن مشارکت می‌کند و نیروهای آمریکا، "خلیفه" منطقه‌ای داعش را شکست داده‌اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود».
مقصود آمریکا از «این منطقه» نوار شمالی سوریه است که ترکیه قصد دارد علیه عناصر کُرد عملیات نظامی انجام دهد.
دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است. برچسب ها: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ، واشنگتن ، ترکیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا واشنگتن ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم

یک فعال اپوزیسیون گفت: بعد از حمله ایران به اسرائیل، یک چرخش تاریخی از سوی ایران رقم خورد و این حمله تنها یک واکنش برای نشان دادن توانایی نظامی نبود بلکه یک پیام سیاسی بود که بدون ایران برای غرب آسیا هیچ‌گونه نظم پایداری را نمی‌توان متصور بود.

او همچنین اذعان کرد با توجه به منطقه‌ای که در آن  قرار داریم اگر سپاه وجود نداشت، ایران را تاکنون صدبار تجزیه می‌کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم