Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب قهرمان المپیک لندن درباره وضعیت بهمن تیموری برای حضور در المپیک توکیو گفت: بهمن تیموری مشکلی برای کشتی گرفتن در وزن ۷۴ کیلوگرم ندارد و تلاش بر این است که او را برای مسابقات کسب سهمیه و المپیک ۲۰۲۰ توکیو در این وزن آماده کنیم.

صادق گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت شکست بهمن تیموری، کشتی‌گیر وزن ۷۹ کیلوگرم در مسابقات جهانی قزاقستان افزود: تیموری به دلیل این که قزاقستان اولین تجربه حضورش در مسابقات جهانی بود در برابر حریفش عجله کرد و نتوانست کشتی خود را به خوبی مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر چون تمام تمرکزش بر این بود که کشتی را زود به پایان برسد و ۱۰ بر صفر حریفش را شکست دهد در نتیجه به دلیل ضعف در کنترل و مدیریت کشتی و به خاطر استرسی که داشت از نظر بدنی دچار افت شدید شده بود و کشتی خود را واگذار کرد.

او گفت: اگر تیموری تجربه کافی مسابقات جهانی را داشت و در تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده بود در قزاقستان می‌توانست بر روی سکو قرار بگیرد اما بی‌تجربگی او سبب شد تا کشتی را به راحتی به حریفش واگذار کند.

نایب قهرمان المپیک لندن با بیان این که تیموری مشکل وزنی در مسابقات جهانی قزاقستان نداشت، تصریح کرد: قبل از اعزام به مسابقات جهانی قزاقستان میزان درصد چربی وی ایده‌ال و طبیعی بود و هیچ مشکلی برای کشتی گرفتن در وزن ۷۹ کیلوگرم نداشت. برنامه ما این است که وی را در وزن ۷۴ کیلوگرم برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کنیم. در حال حاضر نیز هدف‌گذاری بر این است که در جام تختی یا انتخابی تیم ملی در وزن ۷۴ کیلوگرم او را محک بزنیم تا او را در این وزن برای کسب سهمیه و المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کنیم.

گودرزی اضافه کرد: درصد چربی تیموری در وزن اکنون ۱۳ درصد است و در وزن ۷۴ کیلوگرم طبق محاسبه‌ای که از میزان درصد چربی او داشتیم ۸ است که این میزان درصد چربی برای یک کشتی‌گیر برای حضور در المپیک ایده‌ال و مناسب است.

مربی تیموری هم‌چنین درباره وضعیت او گفت: بهمن تیموری در حال حاضر از ناحیه کمر دچار آسیب‌دیدگی است که در حال پیگیری کارهای درمانی‌اش است تا زودتر به تشک کشتی برگردد.

وی درباره جلسه خود با علیرضا دبیر افزود: این جلسه برای هم‌اندیشی و هم‌فکری در جهت کمک به کشتی بود که من نیز نقطه نظرات خود را گفتم و اعلام کردم هر کجا نیاز به کمک باشد در خدمت کشتی خواهم بود، حال این که بخواهم مربی باشگاه باشم و یا در خدمت مربی تیم ملی یا در مناطق محروم مربیگری کنم. دبیر محبت کرده بود که از من نیز در این جلسه دعوت کرده بود.

گودرزی اضافه کرد: من مدت ۵ سال است که در یکی از باشگاه‌های جنوب شهر که از امکانات ضعیفی برخوردار است، فعالیت می‌کنم و به بچه‌های جنوب شهر آموزش کشتی می‌دهم، برای من افتخار بزرگی است که در خدمت کشتی باشم. حتی اگر رییس فدراسیون از من درخواست کند که در یکی از مناطق محروم مربیگری کنم با جان و دل قبول می‌کنم و مشکلی برای من وجود ندارد. من آماده خدمتگزاری هستم و برای من فرقی نمی‌کند که کجا خدمت کنم؛ هدفم کمک به کشتی است و در حال حاضر نیز به جز تیموری مربی مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم هستم و تلاشم بر این است که این دو را برای المپیک توکیو آماده کنم.

او با بیان این که همه چیز خود را از کشتی دارم، خاطرنشان کرد: کسی که بخواهد به کشتی خدمت کند بدترین شرایط را نیز تحمل می‌کند. من نه به دنبال پول و سفر هستم و نه این که توقع مربیگری در تیم ملی را دارم، هر کجا که احساس کنم به کشتی می‌توانم کمک کنم، آماده همکاری هستم.

نایب قهرمان المپیک لندن در پایان پیرامون علت حضور نداشتن برخی از قهرمانان در جلسه هم‌اندیشی با رییس فدراسیون کشتی گفت: یکسری از قهرمانان به خاطر مشغله کاری امکان حضور در این جلسه را نداشتند و قطعا در جلسه بعدی شرکت خواهند کرد. به اعتقاد من نباید با این چیزها کشتی را وارد حاشیه کرد، بلکه هر کسی در حد توان خود برای پیشرفت و ارتقای کشتی باید کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشتی صادق گودرزی بهمن تیموری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی

قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد فردا (جمعه) و در کشتی فرنگی روز یکشنبه آغاز می‌شود.

مراسم قرعه کشی اوزان 6 گانه بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد.

نتایج قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

در وزن 57 کیلوگرم که 15 نفر حضور دارند، احمد محمدنژاد جوان در دور اول در مقابل آیال بلولیوبسکی از تاجیکستان پیکار خواهد کرد و در صورت پیروزی، در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل برنده مبارزه مونخ باتخویاگ از مغلوستان و بیلال از پاکستان کشتی خواهد گرفت.

در وزن 74 کیلوگرم که 14 نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم در مقابل برنده دیدار سولدخو اولونبایار از مغلوستان و بیونگ مین گنگ از کره جنوبی مبارزه خواهد کرد.

در وزن 97 کیلوگرم، که 10 نفر حضور دارند، امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در مقابل برنده کشتی آرش یوشیدا از ژاپن و دیپاک از هند مبارزه خواهد کرد.

کشتی فرنگی:

در وزن 77 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند، امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف، در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان ویکاس از هند و لی یو از چین می‌رود.

در وزن 87 کیلوگرم که 11 شرکت کننده دارد، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان آسان ژانیشوف از قرقیزستان و یالاس عبدو رازاکوف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

مسابقات کشتی آزاد از ساعت 8 صبح فردا (جمعه) و مسابقات کشتی فرنگی از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از شبکه سه سیما برای علاقمندان به کشتی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی آزاد و فرنگی کسب سهمیه المپیک/ ۵ نماینده ایران رقبای خود را شناختند
  • توصیه‌های علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی
  • در گزینشی المپیک حریفان را دست کم نگیرید
  • کشتی گزینشی المپیک؛ حریفان نمایندگان ایران مشخص شدند
  • کشتی انتخابی المپیک؛ نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند
  • برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی
  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید