Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:47:29 GMT

۲۲۰۰ تومان؛ قیمت خرید تضمینی گندم شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۸۵۶۵

۲۲۰۰ تومان؛ قیمت خرید تضمینی گندم شد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شورای اقتصاد برای تعیین قیمت تضمینی گندم مسائل اقتصادی کنونی کشور را مد نظر قرار داده است، گفت:با توجه به این مسائل نرخ ۲۲۰۰ تومان به عنوان قیمت خرید تضمینی گندم تصویب شده است.

 محمود حجتی در جمع خبرنگاران در مجلس درباره قیمت خرید تضمینی گندم و احتمال کاهش انگیزه کشت این محصول به دلیل شرایط اقتصادی گفت: شورای اقتصاد برای تعیین قیمت تضمینی گندم مسائل اقتصادی کنونی را مد نظر قرار داده و با توجه به این مسائل نرخ ۲۲۰۰ تومان را به عنوان قیمت خرید تضمینی گندم تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در شورای اقتصاد کنترل قیمت نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌هایی مانند کود و بذر که برای کشت محصولات راهبردی استفاده می‌شود از طریق اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، تصویب شد و با تحقق این امر از افزایش هزینه‌های غیرقابل کنترل جلوگیری می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ضمانت اجرایی برای جلوگیری از گران شدن نهاده‌های کشاورزی وجود دارد، گفت: در حال حاضر برای تامین این نهاده‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده می‌شود و قیمت این نهاده‌ها براساس ارز دولتی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی درباره قیمت گوشت قرمز، افزود: بهتر است مسائل مربوط به گوشت قرمز را از وزارت صمت جویا شوید، زیرا وزارت جهاد کشاورزی در گذشته متولی تولید و تامین بود، اما در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول تامین است.

حجتی گفت: براساس گزارش‌های رسیده تولید گوشت قرمز کشور افزایش پیدا کرده که علت آن مراتع مناسب و دام‌های پربازده مانند دوقلوزا و سه قلوزاست و تمامی این عوامل در افزایش عرضه و تولید موثر است.

وی درباره خطر ملخ‌ها افزود: ملخ آفتی است که خاستگاه آن صحرای آفریقاست که به ملخ آفریقایی معروف است و پیش از پایان زمستان از شبه جزیره عربستان به سمت مرزهای ایران روانه می‌شود و تابستان گذرانی آن در شبه قاره، هند و پاکستان است.

حجتی گفت: ایران در بهار و ماه ابتدایی تابستان گذشته با هجوم بی سابقه ملخ‌ها روبه رو شد، براساس گزارش‌های رسیده وضعیت درباره هجوم ملخ‌ها مناسب نیست، اما تمهیدات لازم مانند سم پیش بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای مبارزه با ملخ از بالگرد استفاده نمی‌شود و بیشتر از هواپیماهای سم پاش و سم پاش‌های دستی و تراکتوری استفاده می‌شود در حال حاضر آمادگی لازم وجود دارد که اگر نیمه دوم سال و به ویژه زمستان امسال با هجوم ملخ‌ها رو به رو شویم اقدامات لازم انجام شود.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند