Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی عارف در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد سرنوشت تردد خودرو ها در بافت تاریخی گرگان، اظهار کرد: در حال حاضر تردد خودرو ها انجام می شود و ما برای جایگزین کردن مسیر خودروها، در حال مشاوره هستیم تا با انجام تدابیری، این بافت تماما به پیاده رو تبدیل شود.

معاون عمران شهرداری گرگان افزود: در منطقه نعلبندان دلیلی برای تردد خودرو وجود نداشته و برای خیابان پانزده متری و پاسرو، تنها ماشین های حمل بار برای مغازه ها نیاز به تردد دارند ولی برای مسیر نعلبندان تا مصلی و منطقه سرچشمه نیاز  به پیش بینی مسیر جایگزین وجود دارد که در حال پیگیری آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره جزئیات بودجه بندی پروژه احیای بافت تاریخی اظهار کرد: برای ساخت پیاده راه بافت تاریخی و بافت فرسوده، مبلغ چهار و نیم میلیارد و برای طرح جداره سازی بافت تاریخی، دو و نیم میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.    

عارف از پیشروی ۸۰ درصدی کف سازی پروژه احیای بافت تاریخی گرگان خبر داد و گفت: در حال حاضر کف سازی خیابان پانزده متری، نعلبندان و مصلی انجام شده است، حد فاصل سرای باقری ها تا مصلی حدود ۹۰ در صد پیشرفت داشته و هم اکنون تنها حد فاصل سرای باقری ها تا نعلبندان باقی مانده است.

عارف ادامه داد: پس از عملیات کف سازی، جداره سازی این بافت آغاز می شود که البته ما در سال جاری جداره سازی منطقه مصلی، سرچشمه، پانزده متری و حدفاصل مصلی تا سرای باقری ها را انجام می دهیم و از طرف دیگر جداره سازی منطقه پاسرو، توسط ستاد بازآفرینی انجام می شود و احتمالا تنها جداره سازی حدفاصل نعلبندان تا سرای باقری ها باقی می ماند که باید به مناقصه گذاشته شود تا  عملیات کل خط بافت تاریخی، کامل شود.

 وی در مورد زمان پایان پروژه گفت: کل کف سازی و جداره سازی پروژه به جز منطقه باقری ها، تا پایان سال به اتمام می رسد و برای منطقه باقریان سه بار مناقصه انجام شده است که کسی شرکت نکرده است.

کد خبر 4740989

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری گرگان بافت تاریخی گرگان گرگان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان ایلام قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد نیروی انتظامی شیراز یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: عملیات ساخت یکی از تونل‌ها به پایان رسیده و تونل دوم این جاده نیز، ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان داشت: با آغاز عملیات احداث این طرح مسیر یاسوج به سی سخت در محدوه ده برآفتاب مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

روستا با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز دو مسیر جایگزین محور یاسوج به سی سخت توسط دستگاه‌های مربوطه ضرورت دارد، گفت: این طرح از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته هر ساله نیز اعتباری به این طرح اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است و دو مسیر بیاره و توت نده به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی سخت در نظر گرفته شده که باید ساماندهی شده و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود.

روستا اظهار داشت: مسیر توت نده دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود و همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا از تصادفات رانندگی جلوگیری شود.

وی افزود: مشکل اصلی در مسیر بیاره نیز تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود و دارای معارض است.

روستا تصریح کرد: باید با مالک جلسه‌ای برگزار شده و رفع معارض انجا شود که با رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می‌شود.

وی افزود: به دلیل گردشگر پذیر بودن سی سخت نیاز است، مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برود.

کد خبر 6080954

دیگر خبرها

  • محور یاسوج به سی‌سخت مسدود می‌شود
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم
  • اطلاعیه مسدودشدن چند محور کرمان
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • مسدودی ۳ محور در جنوب استان کرمان
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری