Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- متیو تولر (Matthew tueller)، سفیر آمریکا در عراق، صبح شنبه (۱۳ مهر) در نامه‌ای طبقه‌بندی شده به فرماندهان نظامی آمریکا، استعفای عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق را قریب‌الوقوع خواند و نوشت برآورد ما این است که «مقتدی صدر» با پاسخ به خشم ضد دولتی تظاهرکنندگان، به دنبال بهره‌برداری از این بحران و تقویت موضع خویش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 09:49 - 17 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۰۴۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه کیهان، پیش‌بینی و انتظار سفیر آمریکا در بغداد که پشت صحنه آشوب اخیر در شهر‌های عراق قرار داشت، این بود که نخست‌وزیر عراق در اثر این فشار و فضاسازی استعفا می‌دهد.

 

 

 

در حالی که منابع خبری مختلف از نقش گسترده سفارت آمریکا در تحریک به اغتشاشات اخیر در عراق خبر داده‌اند، یک تارنمای خبری اعلام کرد سفیر آمریکا پیش‌بینی کرده بود عادل عبدالمهدی در اثر این حوادث استعفا می‌دهد.

 

 

تارنمای آمریکایی «تسک اند پریز» خبر داد متیو تولر (Matthew tueller)، سفیر آمریکا در عراق، صبح شنبه (۱۳ مهر) در نامه‌ای طبقه‌بندی شده به فرماندهان نظامی آمریکا، استعفای عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق را قریب‌الوقوع خواند و نوشت «برآورد ما این است که «مقتدی صدر» با پاسخ به خشم ضد دولتی تظاهرکنندگان، به دنبال بهره‌برداری از این بحران و تقویت موضع خویش است. حیدرالعبادی نخست‌وزیر پیشین نیز خواهان انتخابات زودهنگام شده است. با این تحولات جدی، استعفای عادل عبدالمهدی تا امروز به نظر حتمی بوده و آینده سیاسی دولت عراق نامعلوم و پرتنش خواهد بود. معلوم نیست که این تحرکات، اعتراض‌ها و خشونت‌های همراه آن را کاهش دهد یا خیر.»

 


یادآور می‌شود آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف - قبل و بعد از هر انتخابات- با فشار‌های سیاسی تلاش کرده‌اند بر انتخاب دولت عراق اثر بگذارند، اما نوعاً ناکام بوده و بنابراین، پس از آن تلاش کرده‌اند دولت مستقر را تحت انواع فشار و تهدید‌ها قرار دهند که این هم بی‌نتیجه بوده و بنابراین، آخرین بار دامن زدن به آشوب و ناآرامی با کمک رژیم سعودی و عربستان را چاره بی‌ثبات‌سازی عراق تصور می‌کردند تا از این طریق بتوانند ایران و سوریه را هم تحت فشار قرار دهند، اما امید آن‌ها به سرعت ناامید شد.

 


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفیر امریکا نخست وزیر عراق امریکا عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند.

بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک های دفاع هوایی به کی یف صورت می گیرد.

این رسانه غربی همچنین گزارش داد که آلمان این هفته از متحدان اروپایی کی یف، از جمله فرانسه و ایتالیا، خواسته است تا ارزیابی درباره ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین صورت دهند.

پیش از این «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین باردیگر از متحدان خود می خواهد تا ارسال سامانه های دفاع هوایی، که می توانند به ارسال کنند، را مورد بررسی قرار دهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر گفته بود که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، از او خواسته تا اروپا هفت سامانه پاتریوت دراختیار اوکراین قرار دهد.

کد خبر 6086905

دیگر خبرها

  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق