Web Analytics Made Easy - Statcounter

به جرئت می‌توان گفت، حادثه عاشورا، شهادت و ارزش ایستادگی در برابر ظلم را زنده کرد. راهپیمایی اربعین حسینی تنها به روزی برای عزاداری بر امام حسین(ع) و یاران باوفایش خلاصه نشد، بلکه اربعین حماسه‌ای شگرف و تاریخی شد تا شهادت و پایمردی را از حنجره خسته اسرای کربلا فریاد زند و جرئت دفاع از حق را در مردم ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حماسه تاریخ‌ساز اربعین حسینی استمرار نهضت ظلم‌‌ستیزانه‌ امام حسین(ع) است که مهمترین عامل زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهادت در مقابل تبلیغات دشمن به‌شمار می‌رود. راهپیمایی اربعین حسینی سبب هراس دشمن از وحدت کشورهای اسلامی شده است و به همین دلیل دشمن از تمامی امکانات و توان خود در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین کشورهای اسلامی و مسلمانان استفاده می‌کند و اخیرا در کشور عراق، توطئه‌های خصمانه‌ای از سوی استکبار صورت گرفت یعنی از مطالبات مردم عراق که درخواست خدمات ویژه و مناسبت‌تری داشتند، با سوء استفاده از این موقعیت، و به شکل قهرآمیز، جریان درخواست مردم عراق را به سمت مقابله با دولت عراق هدایت کرد.

بر کسی پوشیده نیست که اساس این حرکت ضد انقلابی و توطئه‌های خبیثانه ایادی استکبار جهانی با استفاده از رسانه‌های غربی و معاند بود که در فضای عراق قبل از پیاده‌روی اربعین حسینی ایجاد شد که می‌خواستند با سوء استفاده از درخواست مردم عراق موج‌سواری کنند.

آنان با سوء استفاده از درخواست به حق مردم عراق، فضا را به سمت آشوب کشاندند که به خوبی مشخص شد پشت پرده‌ جریانات و آشوب در عراق توطئه خبیثانه استکبار جهانی برای انحراف پیاده‌روی اربعین حسینی بود که خدا را شکر با فتواهای مراجع و هوشیاری جریانات انقلابی، اوضاع در عراق کنترل شد و یک بار دیگر برای جهان استکبار ثابت شد که نام و راه امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست و جهان آینده به نام حسین(ع) رقم خواهد خورد.

البته چندین سال است که عظمت اجتماع تمدن‌ساز اربعین حسینی دشمنان قسم خورده انقلاب را به هراس افکنده است و همه ساله در آستانه برگزاری این مراسم شروع به فتنه‌گری و دسیسه‌چینی می‌کنند تا از شور و گستردگی این جریان عظیم کم کنند؛ حال آنکه تمام این تلاش‌ها مذبوحانه و محکوم به شکست است.

به قلم حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: پیاده روی اربعین عراق کربلا بغداد نا آرامی عاشورا راهپیمایی حماسه ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سیدعلیرضا مرندی در گفت و گو با همشهری ماه روایت‌های دست اولی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری برایمان نقل می‌کند که شنیدنش سرشار از لطف است.

از آداب و مناسبات این مراسم تعریف کنید.
مراسم ازدواج فرزندان رهبر خیلی ساده برگزار می‌شد. مهمانان زیادی دعوت نداشتند. زن‌ها و مردها در ۲اتاق جداگانه دور اتاق می‌نشستند و با چای و شیرینی پذیرایی می‌شدند. می‌خواهم بگویم که به قدری زندگی این بزرگواران بدون تکلف و ساده بود که یک‌بار همسر رهبر انقلاب به من زنگ زدند و گفتند «قرار شده ۳روز دیگر آقا مسعود ازدواج کند و نمی‌دانیم آزمایش پیش از ازدواج را کجا باید انجام دهد.» و من راهنمایی‌شان کردم. خانواده مقام معظم رهبری خیلی متواضع و ارزشمند هستند. ایشان به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند.

متن کامل گفت و گو را اینجا بخوانید:

روایتی دست اول از عمل جراحی رهبر انقلاب | هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند چون... | رهبر انقلاب کوهپیمایی و پیاده‌روی روزانه دارند؟


میزان ارتباط خانوادگی‌تان با رهبری چقدر است؟ رفت‌وآمد خانوادگی دارید؟
خیر رفت‌وآمد خانوادگی نداریم ولی همیشه هر وقت زحمتی داشته‌ایم به ایشان داده‌ایم که همیشه هم برایمان خیر و برکت داشته است. هنگام تولد نوه‌ها، رهبری در گوششان اذان گفتند و خطبه عقد بچه‌ها و نوه‌ها را هم جاری کردند و از همه مهم‌تر اینکه مشمول دعاهایشان هستیم.

سرنوشت سوغات عبای رهبری چه شد؟
سر تیم پزشکی رهبری خاطره‌ای مرتبط با سفر به عراق و سوغاتی‌ای که برای رهبر آورده بود برایمان تعریف می‌کند که نشان‌دهنده سادگی و دور بودن از تجملات در زندگی رهبرمعظم انقلاب است: «یک بار وقتی از سفر کربلا برمی‌گشتم دو عبای نسبتا گران‌قیمت سوغات آوردم. یکی را به آقای خاتمی که تازه رئیس‌جمهور شده بود و دیگری را به مقام معظم رهبری هدیه دادم. خب من که عباشناس نبودم فکر می‌کردم اگر گران باشد حتما کیفیت بهتری دارد. وقتی عبا را به ایشان دادم، تشکر کردند و چند روز یا هفته بعد که با ایشان ملاقات داشتم، گفتند: «اگر این عبا را بدهم و به جایش ۳ عبای دیگر بگیرم، ناراحت می‌شوی؟» و اضافه کردند: «این عبا خیلی گران است و من عبای گران نمی‌پوشم.» من هم گفتم نه، چرا ناراحت بشوم و ایشان هم همان کار را کردند.»

کد خبر 844647 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • هوش مصنوعی اجازه نمی‌دهد حیات بیگانه را کشف کنیم!
  • رهبر انقلاب به فرزندانشان اجازه نداده‌اند در هیچ کار سیاسی و اقتصادی دخالت کنند | ماجرای هدیه گران قیمتی که رهبری پس دادند
  • چرا آدم فضایی‌ها را پیدا نمی‌کنیم؟ چون هوش مصنوعی اجازه نمی‌دهد!
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • قدردانی همدانی‌ها از سپاه برای تنبیه اسرائیل + تصاویر
  • اجتماع مردم قزوین در حمایت از «وعده صادق» سپاه