Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شب‌ها دوش بگیرید بهتر است؛ افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند یا کارمند هستند و ترجیح می‌دهند با طلوع خورشید دوش بگیرند، باید مدام دمای آب را از گرم به خیلی سرد تغییر دهند. شب‌ها یک دوش ۴‌دقیقه‌ای بگیرید؛ چرا؟ چون متخصصان پوستِ استرالیایی معتقدند برای پوست بهتر است به‌جای روزها، شب‌ها دوش بگیرید و مدت حمام‌کردن را نیز باید به ۴‌دقیقه کاهش دهید؛ این کار از بروز آکنه، التهاب و خشکی پوست پیشگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی ترجیح می‌دهند صبح خود را با یک دوش آب گرم شروع کنند و برخی دیگر بدون یک دوش سریع قبل از خواب، نمی‌توانند به رختخواب‌رفتن را تصور کنند. دراین‌میان متخصصان پوست نیز نظر خودشان را دارند.

دکتر لیونا ییپ براین باور است که دوش‌گرفتن در شب، آن‌هم برای فقط ۴‌دقیقه تمام آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوست جمع‌شده را بدون آنکه به پوست آسیبی برساند، پاک می‌کند.

او توضیح می‌دهد: «صبح‌ها پوست شما هنوز در معرض آلودگی و میکروب قرار نگرفته است. واضح است اگر در هوایی گرم زندگی می‌کنید می‌بایست یکبار صبح و یکبار شب دوش بگیرید تا از شر میکروب‌هایی که روی پوست جمع شده‌اند خلاص شوید؛ اما این کار اغلب اوقات ضرورتی ندارد.»

این متخصص هشدار داد اگر فردی مشکلات پوستی دارد، ماندن برای طولانی‌مدت زیر دوش آب گرم این مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

«اگر از آن دست از افرادی هستید که دو بار در روز دوش می‌گیرند باید مطمئن شوید از شوینده‌های فاقد صابون استفاده می‌کنید و حتما بعد از استحمام از نرم‌کننده استفاده کنید.»

«آن‌هایی که دوست دارند مدت طولانی‌تری در حمام بمانند تا موهای خود را بشویند یا از اسکراب استفاده کنند، نباید زیر دوش بایستند.»

دکتر ناتاشا کوک می‌گوید افراد می‌توانند یا صبح‌ها یا شب‌ها دوش بگیرند، اما نباید «بیش‌ازحد از مواد شوینده استفاده کنند». برای مثال، به‌جای اینکه از محصولاتی که حاوی صابون هستند و کف می‌کنند استفاده کنید، بهتر است از روغن استفاده کنید.

«محصولاتی که کف می‌کنند روی پوست خط می‌اندازند و لایه اپیدرم را تخریب می‌کنند. این لایه برای داشتن پوست سالم با عملکرد خوب ضروری است.

افرادی که صبح‌ها ورزش می‌کنند یا کارمند هستند و ترجیح می‌دهند با طلوع خورشید دوش بگیرند، باید مدام دمای آب را از گرم به خیلی سرد تغییر دهند.

دکتر کوک توضیح می‌دهد: «تاجاییکه می‌توانید برای دوش گرفتن زیر آب سرد بمانید و بعد دمای آب را به گرم تغییر دهید.»

«این تغییر ناگهانی در دمای آب باعث بیدارشدن سلول‌های پوست می‌شود: آب سرد جریان خون را مسدود می‌کند و آب گرم آن را دوباره باز می‌کند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید این کار را ۳‌بار تکرار کنید.».

اما از نظر دکتر کوک بهترین زمان دوش‌گرفتن همچنان عصرهاست، به‌خصوص برای افرادی که در طی روز در معرض آلودگی‌ها هستند.

«آلودگی‌ها هم شامل آلودگی‌های محیطی هستند (بله، درطول روز آلودگی‌ها روی پوست جمع می‌شوند و رادیکال‌های آزاد به پوست آسیب رسانده باعث التهاب پوست می‌شوند) و هم شامل آلودگی استعاری.»

«دوش آب گرم ماهیچه‌ها را آرام می‌کند، تنش سیستم اعصاب مرکزی را کاهش می‌دهد (به‌خصوص وقتیکه شما در معرض ناگهانی آب سرد قرار می‌گیرد) و به شما کمک می‌کند خواب خوبی داشته باشید.»


منبع: فرادید

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت نفت به ۹۰ دلار، تغیراتی در جداول بودجه ایجاد خواهد کرد، گفت: مجلس حدود ۵۸۰ همت برای درآمد‌های حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده و این رقم متغیر است، مثلا افزایش قیمت هر بشکه نفت، قیمت دلار یا افزایش میزان صادرات نفت در ۵۸۰ همت تغییر پذیر است.   وی افزود: بر این اساس همه تغییراتی که تاکنون صورت گرفته و تا پایان سال ادامه داشته باشد، از سقف ۵۸۰ همت افزایش پیدا نخواهد کرد.   رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: هرچند خوشحال می‌شویم که میزان فروش نفت افزایش پیدا کند، چراکه این افزایش‌ها در درآمد‌های دولت و حاصل شدن درآمد‌های دولت تاثیرگذار است و بودجه دولت را محکم‌تر می‌کند، کسری‌ها را کاهش می‌دهد و بر ارزش پول ملی هم موثر است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیا یادگیری سئو سخت است یا آسان؟ چقدر زمان میبرد؟
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • تیم اقتصادی دولت تغییر نمی‌کند
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام گیرد
  • قرار نیست تغییری در «تیم اقتصادی دولت» ایجاد شود
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • از قزوینی ها یاد بگیرید!
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!