Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه‌برنامه‌ای برای علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه هم‌زمان با «هفته ملی کودک»، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در هفته ملی کودک روز «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته است و به همین مناسبت قرار است ویژه‌برنامه دیدار کودکان و نوجوانان و جمعی از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با نویسندگان، شاعران، مترجمان و تصویرگرانِ ناشران پرمخاطب کتاب کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران و در همین روز برگزار ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌چون مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده، عباس جهانگیریان، طاهره ایبد، بیوک ملکی، مریم اسلامی، شهرام شفیعی و محدثه گودرزنیا حضور دارند.

 

بر همین اساس، مژگان شیخی، مازیار موسوی، فرهاد جمشیدی و محسن محمدمیرزایی از جمله نویسندگان، مترجمان و تصویرگرانی هستند که از سوی انتشارات قدیانی برای این ویژه‌برنامه دعوت شدند.

 

همچنین غلامرضا امامی، محبوبه خدایی و هما میرزایی نویسندگان و مترجمانی هستند که با دعوت انتشارات هوپا در این نشست حضور دارند.

 

در عین حال جشن امضای کتابی از امیرحسین دانشور کیان مترجم از نشر پرتقال و کتاب «تکس» با ترجمه نلی محجوب از انتشارات پیدایش نیز در این روز برگزار می‌شود.

 

معرفی کتاب، نقد کتاب، جشن امضا و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات قدیانی، هوپا و پیدایش بخش دیگری از برنامه‌های تدارک دیده شده در روز «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» است که برپا خواهد شد.

 

این ویژه‌برنامه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ روز ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی با حضور مسئولان کانون برگزار خواهد شد.

 

نمایش‌های محیطی «زندگی در اعماق اقیانوس»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «هفت خوان» و «مبارک و قالیچه پرنده» نیز روبروی مرکز تئاتر کانون در محوطه پارک لاله، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون، شیرخوارگاه و باغ کتاب در این روز اجرا می‌شوند.  

 

همچنین در بعدازظهر این روز نیز فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» از تازه‌ترین تولیدات کانون پرورش فکری در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی در ساعت ۱۷ روی صحنه می‌رود.

 

فیلم «مسافر» عباس کیارستمی نیز ساعت ۱۸ همین روز در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

 

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده را باید ساخت» و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی بیرجند خراسان جنوبي اصفهان باغ کتاب هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحمد میرزاده دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به دوره‌های گذشته این رویداد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده جشنواره‌های قبلی آثار ارسالی متمرکز بر موضوع زیارت هستند و به حس و حال در این فضا پرداخته شده است.

وی افزود: موضوع امام شناسی و شناخت معرفت‌های امام رضا (ع) در شعر کودک و نوجوان کمرنگ‌تر دیده شده و شاعران این حوزه به موضوع ذکر شده بیشتر خواهند پرداخت.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: در جشنواره امسال شعر کودک و نوجوان رضوی تلاش بر بیشتر کردن طیف مخاطبان بوده و در همین راستا بخش خردسال نیز به جشنواره اضافه شده است.

میرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه پیشکسوتان در حوزه شعر کودک و نوجوان گفت: در دوره‌های گذشته نگاه کمرنگ‌تری نسبت به پیشکسوتان این بخش داشتیم اما امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی شده در هر شهر از یک پیشکسوت در این حوزه تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: در جشنواره پانزدهم شعر کودک و نوجوان رضوی نشست‌های تخصصی در شهرهای مختلفی از جمله قم، شیراز و همدان را تدارک دیدیم که در حاشیه آن از پیشکسوتان این شهرها نیز تقدیر خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: به آثار شعر رضوی توجه ویژه‌ای شده و همچنین آثار برگزیده قبلی نیز به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

میرزاده گفت: در نشست‌هایی که برای شهرهای مختلف پیش بینی شده برنامه نقد و بررسی کتاب‌های تخصصی این حوزه نیز خواهیم پرداخت.

کد خبر 6063379 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه کانون پرورش فکری
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود
  • مرتضی مزینانی صفابین مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان شد