Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان گفت: شهرستان قوچان در 10 سال گذشته اعتبار برای تعمیرات اماکن ورزشی نداشته است و به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تخصیص مبلغ 4 میلیارد ریال برای بهسازی اماکن ورزشی موافقت کرده است؛ اماکن ورزشی قوچان درآمد سالیانه ۴ میلیارد ریالی دارند که این رقم شهرستان را در جایگاه دوم بیشترین درآمد ورزشی در سطح استان خراسان رضوی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اسماعیل حاجی‌آبادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان در نشست خبری با بیان این نکته که بیش از ۵۰ درصد اماکن ورزشی قوچان فرسوده است، عنوان کرد: این شهرستان در 10 سال گذشته اعتبار تعمیراتی برای اماکن ورزشی نداشته است و به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تخصیص مبلغ 4 میلیارد ریال برای بهسازی اماکن ورزشی موافقت کرده است.

وی با یادآوری فوت یک نفر در اثر برق‌گرفتگی در یک استخر قوچان در سال جاری، از صرف ۸۰۰  میلیون ریال اعتبار برای بهبود وضعیت ایمنی در این مکان ورزشی خبر داد و افزود: موضوع ایمنی استخر مهر ازنظر تأسیساتی حاد است و علی‌رغم اینکه در بحث سیستم برق تا حدی بهبودیافته هرلحظه امکان بروز حادثه وجود دارد و بر همین اساس تا پایان سال قول پرداخت 3 میلیارد ریال دیگر برای بازسازی تأسیسات این استخر که از گذشته با مشکل مواجه بوده، به‌صورت ویژه داده‌شده است.

 حاجی‌آبادی در ادامه تصریح کرد: در حوزه روشنایی استادیوم فوتبال شهید شوشتری ماهانه ۱۰ میلیون ریال آبونمان پرداخت می‌کردیم که با پیگیری از طریق اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اداره برق این مبلغ کاهش‌یافته تا دیگر مشکل برق نداشته باشیم.

وی افزود: چمن استادیوم آزادی قوچان حدود هفت‌صد میلیون ریال بدهی آب دارد چون در سال گذشته آبیاری از طریق آب شرب انجام می‌شده و لوله‌ها ترکیده بوده و بدون اطلاع آب روان شده بود از ابتدای سال چاه آب لایروبی شد و از آب چاه برای آبیاری استفاده می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان در ادامه گفت: اداره آب موافقت کرد فعلاً ۴۵۰ میلیون ریال تخفیف بدهد تا در جلسه‌ای در استان برای این موضوع تصمیم نهایی اتخاذ شود و در حال حاضر مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون ریال به‌عنوان پیش‌پرداخت برای بدهی پرداخت شد.

وی اظهار کرد: در بحث اعتبارات اختصاصی هیئت‌های ورزشی از ابتدای سال ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای امور جاری تخصیص‌یافته است.

حاجی‌آبادی با بیان این نکته که شهرستان قوچان در دوره‌های گذشته در حوزه جوانان خوب عمل‌نکرده بوده و بحث جوانان مغفول مانده بود، گفت: تلاش کردیم از ابتدای سال جاری در حوزه جوانان به‌گونه‌ای عمل کنیم تا بازخورد خوبی داشته باشیم و در اردیبهشت‌ماه به مناسبت هفته جوان اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان با برگزاری 35 برنامه در حوزه جوانان بعد از ارزیابی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی رتبه اول استان را کسب کرد. در هفته ازدواج نیز 53 برنامه داشتیم و در این حوزه هم شهرستان قوچان رتبه اول استان را کسب کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان با بیان این نکته که در سال جاری در حوزه ورزشکاران سازمان‌یافته شاهد رشد بسیار خوبی در سطح شهرستان بوده‌ایم، عنوان کرد: به جهت اینکه به‌صورت هفتگی از اماکن ورزشی بخش خصوصی و دولتی در بحث بیمه ورزشی بازدید داشته و توصیه‌هایی در جهت اهمیت این موضوع داشته‌ایم خوشبختانه 3595 نفر دارای کارت بیمه ورزشی در سال 1398 شدند.

وی از افزایش 900 نفری متقاضیان درخواست بیمه ورزشی در میان ورزشکاران قوچانی خبر داد و افزود: سال‌های قبل بیمه ورزشی به این صورت بود که اعتبار بیمه‌شده تا آخرین روز سال جاری بود در حالی‌که این موضوع تغییر کرده و برای همه افراد بیمه‌شده اعتبار کارت بیمه ورزشی از تاریخ صدور به مدت یک سال است.

حاجی‌آبادی با یادآوری این نکته که پس از ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت‌بدنی امکان صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) برای جوانان زیر 35 سال برای فعالیت در حوزه‌های مختلف به‌جز سیاسی توسط اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها فراهم شد، عنوان کرد: درگذشته تنها مجوز یک سازمان مردم‌نهاد توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان صادرشده بود اما امسال هشت سمن جدید در حوزه جوانان با رایزنی در دست اقدام هستند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح سه خانه ورزش روستایی در سال گذشته، از بهره‌برداری تعداد ۲ خانه ورزش روستایی در روستاهای یزدان‌آباد و زیدانلو در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: برای خانه کشتی روستای داغیان تشک و تجهیزات لازم در اختیار متولیان گذاشته‌شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان افزود: زیرسازی چمن مصنوعی ورزشگاه روستایی روستای علی‌آباد با 700 میلیون ریال اعتبار توسط دهیاری روستا انجام‌شده است و با تفاهم‌نامه میان وزارت کشور با استانداری و اداره کل است چمن این محل توسط ورزش و جوانان خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: برای بخش باجگیران جهت ساخت دو زمین چمن در سال جاری تفاهم‌نامه امضا و مکان زمین آن تائید شده است.

حاجی‌آبادی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خانه جوان شهرستان قوچان، گفت: برای این پروژه 15 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است که با قول پیمانکار در صورت پرداخت سه میلیارد ریال این پروژه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود و در این صورت در دهه فجر آماده افتتاح است و تا 2 میلیارد ریال هم برای تجهیز آن هزینه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برای خانه کشتی از ابتدای سال دو زمین از طریق راه و شهرسازی پیگیری و تائید شد اما در آخرین لحظه برای زمین‌ها علی‌رغم اینکه کاربری ورزشی دارند معارض پیداشده و اعتبار در شرف برگشت بود که با هماهنگی مدیرکل و درخواست از وزارت ورزش این مبلغ دوباره به شهرستان بازمی‌گردد اما هنوز موفق به پیدا کردن زمین نشدیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان با بیان این نکته که 26 باشگاه فعال در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: از این میان تعداد 20 باشگاه دارای مجوز هستند که تعداد پنج باشگاه امسال مجوز گرفتند و 6 باشگاه هنوز مجوز ندارند اما صدور مجوز برای آن‌ها در دست اقدام است. همچنین سه باشگاه فاقد مجوز هم پلمب‌شده بود که پس از اخذ تعهد و پیگیری بازگشایی شد ولی مجوز آن‌ها در دست اقدام است.

وی در ادامه از مزایده گذاشتن ۶ سالن ورزشی قوچان خبر داد و افزود: از بین سالن‌های ورزشی قوچان تعداد ۶ سالن کاراته، کشتی سلیمی، شطرنج، بوکس، سالن کلاهدوز جودو، وزنه‌برداری به‌صورت رایگان در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار گرفت و دو سالن روستاهای مزرج و شهر کهنه در اختیار دهیاری‌های این دو روستا قرار دارند.

کسب ۶ مقام در مسابقات بین‌المللی و آسیایی در سال جاری توسط ورزشکاران قوچانی

حاجی‌آبادی در ادامه با اشاره به حضور ورزشکاران قوچانی در عرصه مسابقات جهانی، عنوان کرد: سه مقام بین‌المللی در رشته‌های کوراش تاتار، کاراته و کشتی، دو مقام آسیایی در رشته‌های کوراش و والیبال و کسب یک مدال طلای جهانی در هفته جاری توسط سیما نیک‌نام در رشته موی تای در مسابقات ترکیه ازجمله افتخارات ورزشکاران قوچانی در سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: ورزشکاران قوچانی در این دوره از المپیاد استعدادهای برتر از ۱۲ رشته به مسابقات اعزام شدند و 8 مدال در رشته‌های وزنه‌برداری، موی تای، فوتبال، جودو، کشتی و فوتسال کسب کردیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان با بیان این نکته که ۱۳۷۱ ورزشکار یعنی حدود یک‌سوم ورزشکاران شهرستان قوچان خانم هستند، اظهار کرد: مدال‌هایی که کسب کردیم خانم‌ها نقش بسزایی داشتند و در بحث کمک‌های مالی بیشترین توجه را به حوزه بانوان داشتیم و برای مشارکت هرچه بیشتر بانوان در حوزه مدیریت ورزشی ریاست دو هیئت ورزشی را از میان بانوان انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرستان قوچان دارای ۳۳ هیئت ورزشی است، تصریح کرد: از این میان تعداد هشت هیئت رئیس ندارند و با سرپرست اداره می‌شوند و منتظر ابلاغ و استعلام از اداره کل هستیم. همچنین رئیس ۶ هیئت ورزشی بازنشسته هستند که بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد که باید استعفا بدهند و جایگزینی برای آن‌ها معین شود.

حاجی‌آبادی با تأکید بر لزوم همدلی میان هیئت‌های ورزشی و تعامل و هم‌افزایی میان ورزشکاران و لزوم احترام به مربیان و پیشکسوتان ورزشی افزود: انتخاب رئیس هیئت در شهرستان قوچان خیلی سخت است چون قوچان از لحاظ ورزشی در سطح استان بسیار قوی و مطرح است و نیروهای خوبی در سطح شهرستان دارد و برای انتخاب با دشواری‌هایی مواجه هستیم.

ریاست 11 هیئت ورزشی بر عهده افراد غیرمتخصص است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر سلیقه‌ای و سیاسی عمل کردن اداره ورزش و جوانان برای ریاست هیئت‌ها و معرفی افراد فاقد تخصص در هیئت‌های ورزشی، اظهار کرد: بسیاری از آدم‌ها در کشور هستند که در بخش ورزشی تخصص ندارند اما مدیر ورزشی هستند؛ بنابراین شرط انتخاب این افراد برای هیئت‌های ورزشی استفاده از افراد ورزشکار و فنی به‌عنوان دبیر و اعضای هیئت است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قوچان افزود: در 11 هیئت ورزشی همچون اسکیت، اسکواش، بدمینتون، تکواندو، جودو، فوتبال و کبدی افراد غیرمتخصص در مسند هستند که به لحاظ مسائل مالی در بعضی جاها ناچاریم، مثلاً تکواندو یکی از رشته‌های پرهزینه است و انتخاب این افراد برای توان آن‌ها در جذب بودجه و استفاده از پتانسیل خیرین توسط این افراد است به دلیل اینکه اعتبار نداریم باید تعادل ایجاد کنیم و از افراد غیرمتخصص با توان تزریق پول به این رشته‌ها استفاده کنیم چون از لحاظ فنی در بخش ورزش مشکل نداریم و بر همین اساس در سال جاری تاکنون ۸۰۰ میلیون ریال از طریق بخش خیرین برای هیئت‌های ورزشی جذب‌شده است.

وی با بیان این نکته که بیش از یک میلیارد ریال تا پایان سال برای هیئت‌های ورزشی طلب داریم و شهرستان قوچان با بیش از ۴ میلیارد ریال بعد از مشهد بیشترین درآمد ورزشی در استان را دارد، افزود: همچنین به دلیل استفاده از ظرفیت مدیران دستگاه‌های اجرایی که بتوانند در بحث مالی به هیئت‌های ورزشی کمک کنند ریاست هیئت فوتبال بر عهده رئیس اداره آب و فاضلاب، ریاست هیئت ورزش‌های همگانی با شهردار قوچان و ریاست هیئت والیبال را شهردار باجگیران بر عهده‌دارند.

از هیئت کوهنوردی قوچان ناراضی هستیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی نظارت بر باشگاه‌های مجوزدار فعال در حوزه کوهنوردی گفت: از هیئت کوهنوردی قوچان ناراضی هستیم و باید در مدیریت این هیئت تغییراتی ایجاد شود و به اداره اطلاعات و فرمانداری و نیروی انتظامی نامه زدیم و مسائل را عنوان کردیم.

حاجی‌آبادی بیان کرد: ما از عملکرد ناراضی هستیم و بسیاری از کوهنوردان هم این مسائل را مطرح کردند که مسائل حاشیه‌ای به‌صورت فیلم و عکس برای من ارسال‌شده و از این مسائل به‌شدت ناراحتیم اما چون نمی‌خواهیم بازتاب بدی داشته باشد، برای بهبود این مسائل جلسه‌ای در همین هفته برنامه‌ریزی‌شده است که هم‌اندیشی باشد و مشکلات تذکر داده شود تا در صورت ناتوانی در بهبود اوضاع فرد دیگری برای ریاست هیئت برگزیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش جوانان اماكن ورزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد: جلسه شورای ورزش و تربیت بدنی شهرستان گلوگاه با حضور داودی فرماندار، پهلوان معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل، ابوطالبی رییس هیات ورزش همگانی استان، خلیلی رییس ورزش و جوانان گلوگاه و مسئولین شهرستانی با محوریت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط در محل فرمانداری برگزار شد.

مهدی داودی فرماندار گلوگاه در این جلسه با بیان نقش و اهمیت ورزش در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نیز از آمادگی کامل شهرستان برای برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی صبح و نشاط، گفت: همه مسئولان این شهرستان با بسیج تمامی ظرفیت‌ها و امکانات در جهت برگزار این رویداد مهم پای کار هستند.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز از استقبال اداره کل و هیات همگانی استان از این رویداد خبر داد و افزود: همایش پیاده روی بمناسبت گرامیداشت سالروز آزاد اسازی خرمشهر با نام دومین کنگره ۱۰۴۰۰ شهید والا مقام استان و ۳۵۰ شهید شهرستان گلوگاه برگزار خواهد شد.

اسماعیل پهلوان سپس ادامه داد: برابر هماهنگی انجام شده همایش روز جمعه ۴ خرداد در روستای ریحان آباد برگزار و شرکت کنندگان مسیر سالن ورزشی تا زمین فوتبال را بمسافت ۳ کیلومتر طی خواهند نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس