Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه یزد با بیان این که تاثیر اربعین در آینده‌ای نزدیک تمام جهان را در بر می‌گیرد، گفت: برخی مسئولان در کشور اعتقادی به اختصاص بودجه برای مباحث فرهنگی ندارند و این نگاه باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا،آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» در شورای سیاستگذاری مهدویت استان یزد با اشاره به این که مباحث فرهنگی و تربیت دینی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است اظهار کرد: بسیاری از مسئولان در کشور اصلا به این موضوع توجه و اعتقاد ندارند که کار فرهنگی نسبت به سایر امور از اهمیت بسیار بیشتری برخودار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی مواقع دیده می‌شود در طرح‌های مختلف عمرانی جامعه هزینه‌های بسیار زیادی می‌شود ولی هیچ مبلغی برای فعالیت‌های فرهنگی این طرح‌ها که عمدتا پس از بهره‌برداری به صورت جدی نیاز به فعالیت‌های فرهنگی دارند در نظر نمی‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: کشورهایی از جمله ترکیه بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف مباحث دینی و فرهنگی خود می‌کنند ولی در ایران متاسفانه هنوز این باور در مسئولان ارشد کشور قرار نگرفته که در هنگام تنظیم بودجه، به مسائل فرهنگی هم توجه داشته باشند.

ناصری یزدی با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش در زمینه اقدامات فرهنگی چند سال اخیر گفت: امروز در فضاهای مجازی و از طرق مختلف ایجاد شبهه بسیار زیادی در بین جوانان و نوجوانان انجام می‌شود تا آنها را از دین دور کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی و دینی و به ویژه آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی دقیقی در ارتباط با شبهه‌زدایی از جوانان و نوجوانان داشته باشند.

وی تصریح کرد: این موضوع تنها محدود به آموزش و پرورش یا سازمان تبلیغات نیست و همه ادارات و نهادها وظیفه دارند که نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و دینی حداقل در گستره کارکنان خود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به حضور میلیونی مردم ایران و دیگر نقاط جهان در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه این مراسم در آینده‌ای نزدیک تمام جهان را در بر می‌گیرد افزود: این که مردم این گونه و به صورت خودجوش در این مراسم عظیم شرکت می‌کنند و وصل به امام حسین(ع) شدند، نشان از فطرت خدایی است که در وجود همه ما قرار دارد.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: فطرت خدایی در وجود همه انسان‌ها قرار دارد و به ویژه اگر در ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی خوب و مناسبی داشته باشیم، قطعا آنها از مسیر الهی دور نمی‌شوند و تهاجم فرهنگی دشمن در آنها تاثیر نمی‌گذارد.

امام جمعه یزد افزود: در این حوزه باید توجه داشت برنامه‌های تاثیرگذار و البته منسجم داشته باشیم چرا که دیده می‌شود برخی برنامه‌هایی در قالب فعالیت‌های فرهنگی انجام می شود که هیچ برنامه‌ریزی و هدفی را دنبال نمی‌کنند و تنها به دنبال برگزار شدن برنامه هستند.

وی با اشاره به این که فضای مجازی هم به مانند سایر تکنولوژی‌ها مزایا و معایبی دارد عنوان کرد: بسیاری از افراد جامعه امروز ساعت ها وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند ولی استفاده درستی از آن ندارند و تنها به وقت گذرانی مشغول می‌شوند در حالی که باید استفاده از این فضا هم به صورت هدفمند باشد و وقت انسان را به بطالت نگذراند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری امام جمعه يزد مسایل فرهنگی بودجه ریزی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

به گژارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد فاطمی نماینده منتخب مردم بابل در مجلس دوازدهم شورای اسلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با تبریک و افتخار از حملات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: امروز کشور به لحاظ نظامی و دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اختراعات نخبگان و تولیدات محصولات علمی در مجامع بین‌المللی دارای اقتدار و صاحب نفوذ است.

وی افزود: مردم ولی نعمتان ما هستند و خواهان رفاه اجتماعی و معیشتی هستند. دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت مدیران جهادی به جامعه کمک کرد. لازم است از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در پویایی و شکوفایی این مملکت استفاده بهینه کرد.

نماینده منتخب بابل به رشادت‌ها و ایثار ملت در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حریم و حرم اشاره کرد و گفت: مردم همیشه پای نظام و انقلاب و رهبری ایستادند. شهداء دارای کرامت هستند مهمترین اهداف و فعالیت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم و دانشگاهیان است.

فاطمی بیان کرد: الگو پذیری از سیره حضرت علی(ع) و در فعالیت‌های اجرایی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و رعایت این سیره می‌تواند نگین درخشان حکمرانی باشد. احقاق حق حقوق شهروندی برای معیشت مردم یک تکلیف است.

وی عنوان کرد: شهرستان بابل یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و فرهنگی بوده و از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است. در ایجاد و گسترش رشته‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بابل تلاش کرده و به اتفاق همکاران مجلس از حقوق شهروندی کارکنان و هیئت علمی دفاع و برای ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی بابل و دانشگاه و مراکز آموزشی تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود