Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ممانعت وزارت خارجه از ادای شهادت سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا درباره تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، روسای سه کمیته اطلاعات، امور خارجی و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای وی را بار دیگر برای ادای شهادت در روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) احضار کردند.

به گزارش ایسنا، گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که پیش از این یکی از اهداکنندگان مالی بزرگ دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بوده است، قرار بود برای شهادت در برابر این کمیته‌ها حاضر شود اما وزارت امور خارجه در دقیقه نود مانع شهادت او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدام شف، رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، الیوت انگل، رییس کمیته امور خارجی و الایجا کومینگز، رییس کمیته نظارت و اصلاحات اکنون خواستار شهادت ساندلند در روز ۱۶ اکتبر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، احضار او پس از انتشار نامه‌ای از سوی کاخ سفید به نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا و روسای این سه کمیته صورت گرفت که طی آن با اشاره به عدم رای رسمی مجلس نمایندگان برای آغاز این تحقیقات اعلام شده بود، کاخ سفید با روند تحقیقات استیضاح همکاری نخواهد کرد.

روسای این سه کمیته همچنین از ساندلند درخواست کرده‌اند که تا روز ۱۴ اکتبر اسناد مرتبط با اقدام ترامپ برای تحت فشار قرار دادن رییس جمهور اوکراین به منظور تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ و پسرش را ارائه کند.

شف، انگل و کومینگز در نامه‌ای به ساندلند نوشته‌اند: با توجه به مداخله مستقیم مایک پامپئو، وزیر امور خارجه برای ممانعت از حضور شما در برابر کمیته‌هایمان، گزینه‌ای جز وادار کردن شما به شهادت برای ما باقی نمانده است. ممانعت از انجام تحقیقات استیضاح از سوی پامپئو، مسئولیت شما را در برابر الزامات حقوقی مستقلتان برای ارائه اسنادی که در اختیار دارید، کاهش نمی‌دهد.

این سه رییس کمیته همچنین اظهار کردند که متوجه شده‌اند ساندلند پیام‌هایی را در یک دستگاه شخصی در اختیار دارد که وزارت امور خارجه آمریکا از ارائه آن‌ها به کنگره امتناع می‌کند. آنان هشدار داده‌اند که استفاده از این دستگاه شخصی نشان می‌دهد که ساندلند طبق قانون استفاده کارمندان فدرال از حساب‌های رسمی برای امور دولتی استفاده نکرده است.

این روسای کمیته افزودند، پیام‌هایی را در واتس‌اپ به دست آورده‌اند که از سوی کرت وولکر، نماینده سابق آمریکا در مذاکرات اوکراین ارائه شده و نشان می‌دهد که "ساندلند مستقیما در اقدام برای تحت فشار قرار دادن اوکراین به منظور اعلام علنی پیگیری تحقیقات خواسته شده از سوی ترامپ درباره انتخابات ۲۰۱۶ و شرکت گاز اوکراین دست داشته است".

به گفته روسای این سه کمیته، این پیام‌های واتس‌اپ نشان می‌دهند که وولکر در زمان همکاری دیپلمات‌های آمریکا با دولت اوکراین برای انتشار بیانیه‌ای علنی درباره این تحقیقات، به طور مستقیم با ترامپ در ارتباط بوده است.

این قانونگذاران ارشد در نامه خود خطاب به ساندلند اظهار کردند: شما بر خلاف وولکر اسناد مرتبط با این پرونده را به این کمیته‌ها ارائه نکرده‌اید.

به گفته وکیل ساندلند، او هم‌اکنون برای شهادت از بروکسل به واشنگتن آمده و آماده شهادت در برابر این سه کمیته است.

در شکایت افشاگری که گفتگوی تلفنی ترامپ و همتای اوکراینی‌اش را افشا کرده،‌ چندین بار از ساندلند نام برده شده است. بر اساس این شکایت، ساندلند در کی‌یف با وولکر، رییس جمهور اوکراین و دیگر مقامات اوکراینی درباره چگونگی انجام خواسته ترامپ دیدار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا اتحاديه اروپا دونالد ترامپ اوكراين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا نیز گفت: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

کد خبر 847030 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه اتحادیه اروپا حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین