Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمتر از ۱۰ روز دیگر تا چهلمین روز از شهادت حضرت اباعبدالله حسین(ع) و حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین حسینی باقی است و نیاز است که تمهیدات برای عبور زائران از مسیرهای مختلف اندیشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ یکی از مسیرهای عبوری زائران حسینی به کربلای معلی شهرستان اسدآباد همان شهری است که با نام بزرگ سیدجمال الدین اسدآبادی پر آوازه و در ذهن ها ماندگار است و در غرب کشور و یکی از شهرهای استان همدان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرستان هرساله در زمانهای مختلف شاهد عبور زئران کربلا به صورت پیاده و گروهی و حتی با وسایل نقلیه بوده است اما در چند سال اخیر که حضور مردم در پیاده روی اربعین رواج یافته، این مسیر نیز بیش از گذشته شاهد عبور زائران بوده است.

سال گذشته بنا به گفته مسئولان بیش از ۲ میلیون زائر از مسیر شهرستان اسدآباد به کربلا مشرف شدند و امسال هم باتوجه به حذف اخذ ویزا از زائران و هزینه های دیگر پیش بینی می‌شود که بیش از ۵ الی ۷ میلیون نفر از این مسیر به کربلا بروند.

بنابراین باتوجه به عبور زائران حسینی از مسیر اسدآباد ضروری است که تمهمیداتی در خصوص راهداری، ایجاد ایستگاههای صلواتی، اورژانس ، و غیره اندیشیده شود و فرماندار شهرستان اسدآباد در این زمینه به خبرنگار ما، گفت: چندین جلسه ستاد اربعین شهرستان اسدآباد در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران تشکیل شده که ۱۵ کمیته در این زمینه اقدامات لازم را بررسی و برنامه ریزی کرده اند.

پیش بینی عبور ۵ الی ۷ میلیون زائر از اسدآباد به کربلای معلا
مجید درویشی افزود: امسال شرایط عبور و مرور برای زائران حسینی به کشور عراق بدون ویزا پذیرفته شده و در راستای این امر قطعا” بیش از ۵ الی ۷ میلیون نفر پیش می شود که از مسیر اسداباد به سمت مرزهای عراق بروند.

وی در خصوص شرایط استفاده از کنار گذر اسدآباد در اربعین گفت: این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به طول ۱۵ کیلومتر است که هنوز تکمیل نشده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در خصوص ایستگاههای صلواتی نیز گفت: اسدآباد دارای ۵ ایستگاه صلواتی با رویکرد مردمی است که در این ایستگاهها پذیرایی به صورت صبحانه، نهار و شام انجام می‌شود.

کنارگذر اسدآباد هنوز تکمیل نشده است
همچنین یکی از تمهیدات دیگر برای خدمات رسانی به زائران ایستگاه‌های صلواتی است که باید از نظر سلامت و بهداشت دارای امنیت باشد که در این زمینه سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: امسال به امید خداوند شهرستان اسدآباد شاهد عبور ۶ میلیون نفر زائر حسینی خواهد بود و پیش بینی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اندیشیده شده و بر این اساس همه مرخصی کارکنان بیمارستان و دانشکده و فوریت‌های پزشکی را لغو کرده ایم که بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

بهنام رضا مخصوصی گفت: یکی از موارد مهم بهداشتی که سلامت زائران را در بر دارد، آب است که باید بهداشت آن رعایت شود و در این خصوص تیم بهداشتی ما آب منطقه را بررسی و در این زمینه اطمینان حاصل کرده است.

آب منطقه اسدآباد از سلامت برخوردار است
وی گفت: یکی دیگر از مورادی که نظارت بهداشت را برآن زیاد کرده و خواهیم کرد، ظنظارت بر غذاهایی است که در اختیار زائران قرار میگیرد و باید از بهداشت باشد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: یکی از نیاز های اساسی برخی زازئران که مکن است در مسیر به آن دچار شوند، فراموش کردن داروهای خود و یا نیاز به دارو است که ما در این زمینه داروهایی را دپو کرده ایم که در آن زمان در صورت نیاز ارائه دهیم.

وی گفت: هرگونه پخت وپز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی صورت پذیرد و کلیه افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر باشند.

افراد خادم باید دارای کارت بهداشتی برای ارائه خدمات باشند
مخصوصی در تأکیدی به خادمان زائران حسینی در ایستگاههای صلواتی افزود: در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف یکبار مصرف مناسب به خصوص ظروف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود.

وی از ایجاد یک پد بالگرد در وندرآباد و یک پایگاه سیار اورژانس در این مسیر خبر داد و گفت: شیفت بندی کارکنان دانشکده علوم پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: ما خاک پای زائرین حضرت سیدالشهدا ع را توتیای چشم خود می کنیم و تمهیدات لازم را در این خصوص اندیشیده‌ایم، افزود: در راستای ارائه خدمات به زائران بازدیدهایی را گروه بهداشت علوم پزشکی از ایستگاه ها در طی این مدت داشته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: فرآیند تعمیرات دوره‌ای واحد ۳ بخار به مدت ۱۰ روز انجام و به اتمام رسید و تعمیرات نیمه‌ اساسی واحد ۴ بخار نیز به مدت ۴۰ روز انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

نوبخت گفت: با اعلام نیاز دیسپاچینگ، واحد‌های ۳ و ۴ بخار با تمام توان در مدار تولید قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • وقتی که سلامت جامعه از مسیر خانواده عبور می کند
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • طولانی ترین مسیرهای ریلی جهان؛ از آمریکا تا روسیه!
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد