Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:53:25 GMT

۶۰ خوابگاه جدید وزارت علوم راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۶۳۰

۶۰ خوابگاه جدید وزارت علوم راه اندازی شد

دکتر مجتبی صدیقی چهارشنبه در حاشیه راه اندازی سلف سرویس جدید خوابگاه حضورت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ خوابگاه مجردی ملکی دانشگاه با ظرفیت ۲۵۵ تا ۲۶۰ هزار نفر و ۳۰۰ خوابگاه خودگردان مجوز دار در خدمت دانشجویان هستند.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح خوابگاهها و رتبه بندی آنها با جدیت در حال انجام است ابراز امیدواری کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، ۷۰ هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی گفت: سال تحصیلی جدید فعالیت در حوزه تربیت بدنی، ارتقای خوابگاهها و غذا خوری ها مطلوب بود اما تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داریم.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ساخت خوابگاههای جدید در دستور کار قرار دارد که در این زمینه به کمک های دولت، بخش خصوصی و خیرین نیاز داریم.

وی اظهار داشت: حدود ۲۸ تا ۳۰ دانشگاه مجوز استفاده ازوام بانکی را برای ساخت خوابگاه دریافت کرده اند.

صدیقی در خصوص جذب دانشجویان خارجی گفت: جذب این دانشجویان درردیف برنامه های اصلی وزارت علوم قرار دارد  و توسعه خوبی در جذب دانشجویان شهریه پرداز صورت گرفته است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ۲۹ هزار دانشجوی خارجی در وزارت علوم،  بیش از هشت هزار نفر در دانشگاه آزاد و حدود سه هزار نفر در زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می کنند که امید است تا پایان برنامه ششم توسعه به ۷۴ تا ۷۵ هزار نفر برسند.

وی بیان کرد: راه اندازی رستوران های مکمل در کنار رستوران های قدیمی و سنتی نیز از سیاست های وزارت است که برای دانشجویان ایجاد تنوع می‌کند و دانشجویان قدرت انتخاب بیشتری دارند.

صدیقی ادامه داد: فضای دانشگاه شهید چمران اهواز نیز مطلوب تر شده اما با شرایط ایده آل فاصله دارد.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رییس صندوق رفاه دانشجویی این وزارت روز چهارشنبه به منظور افتتاح زمین چمن مصنوعی خوابگاه پسرانه شهید علم الهدی، سلف سرویس خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) به مساحت ۳۲۰ متر مربع و بازدید از خوابگاه شهید مجد زاده و دانشکده هنر شوشتر به خوزستان سفر کردند.

۳۰۰۴/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان خوزستان خوابگاه دانشجویی مجتبی صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند

مهران محسنی سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسوول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسوول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم